OFFROAD OULU

Pääalue => Tekniikkaa/Rakentelua => Aiheen aloitti: 4x4_88 - Syyskuu 30, 2007, 13:03:55

Otsikko: Tomin Cruiseri
Kirjoitti: 4x4_88 - Syyskuu 30, 2007, 13:03:55
Hahaa näin tässä kävi.
Lattia täysin tallella ja runko ei mätä. Jopa takapalkki on täysin tolpillaan.

Toyota Land Cruiser BJ40, vm,1975 Täysin alkup. paitti eturiipukkeet ja renkaat.

Kuvia:
(http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/4x4_88-nettiBJ.jpg)

(http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/4x4_88-nettibj2.jpg)

(http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/4x4_88-nettiBJ3.jpg)

(http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/4x4_88-nettibj4.jpg)

(http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/4x4_88-nettibj5.jpg)

Kumit joutuu uusimaan ja ehkä muuta jtn pientä, mutt muuten täys peli.

Sanokaapa cruiser tietäjät, mikä se "Hazard" nappula sin kojetaulussa on ja mikä se EDIC on?
Otsikko: Vs: Tomin Cruiseri
Kirjoitti: jp-74 - Syyskuu 30, 2007, 13:47:13
haa, oikeen olisin ehkä veikannu, tää oli nettiautossa ja hokasin mitä tarjottu vaihdossa

komia ja vinssikin valmiina, viikon päästä iinattin upottaan ;D ???

Otsikko: Vs: Tomin Cruiseri
Kirjoitti: 4x4_88 - Syyskuu 30, 2007, 13:50:36
Saa nähdä keretäänkö. Pitäs renkaat saahaa ja vinssiin köysi yms...

Muuten innolla odotan eka ponnistusta!
Otsikko: Vs: Tomin Cruiseri
Kirjoitti: SuurSy - Syyskuu 30, 2007, 20:36:44
hasardinappula on hätävilkku ja edicin virallista nimeä en tiedä mutta olisko se pakkosyöttöjuttua. vm. 75 Beejii pitäisi olla semmonen että siinä työnnetään se vipu alas kojetaulussa kun konetta käynnistetään ja kun siitä vivusta kiskoo ulospäin niin kone sammuu.

Mulla olis myytävänä aivan uusi vinssivaijeri. Tuli T-Max 12,5 mukana. Rullakitakin joutaa. joka sekin samasta paketista.

Niin ja onnex olkoon hienosta maasturista. On muuten kuvista kattellen tosi hyvässä kunnossa ja ei näyttäisi olleen peruspilattu (korjattu)
Otsikko: Vs: Tomin Cruiseri
Kirjoitti: SuurSy - Syyskuu 30, 2007, 20:40:59
Nii... ja pikaisesti näyttäis että kuskinpuolen peilinjalka ei ehkä olekaan alkuperäinen.. ;)
Otsikko: Vs: Tomin Cruiseri
Kirjoitti: 4x4_88 - Lokakuu 01, 2007, 18:23:37
Toi kuskinpuolen peili on parempi ku on laajakulmapeili :D Apparin peili taseen suurentaa liikaa. Oikestaan mistään peilistä ei nää todellista etäisyyttä taakse, mutta onneksi ihmisille on keksitty kääntyvä pää.

Sen verran edicistä, että ainakaan mun autos siitä napista ei sammuteta konetta, vaan mulla on joku toinen veto/työntö tanko kojetaulus miss on moottorin kuva ja siin viiva ruksittuna yli.

Ja semmosta viel, että onko kaikis Bertoissa Start Pilot vakiona, sekä jarrutehostin? Minulta noi kyseiset löytyy ja toi start pilot kuulostaa kätevältä kovilla pakkasilla.
Otsikko: Vs: Tomin Cruiseri
Kirjoitti: SuurSy - Lokakuu 01, 2007, 18:36:10
Joo tarkoitin just sitä tankoa jossa on se moottorin kuva. Start pilot? mikäs se on. Onko kuvaa? Ainakin kaikissa BJ40 malleissa on se pippurisekoitin. BJ42 mallissa on pikahehku.

Jarrutehostin on Bertoissa. Mutta ohjaustehostinta ei :(

Peilinjalasta:
Beejii Hifistelijänä tarkoitin sitä metallitankoa  johon tulee se peili kiinni....

Sitten jos joskus alat miettimään pieniä tekniikan vaihdoksia niin kannattaa soitella tai ottaa yhteyttä niin voin juoruilla miten kannattaa mitäkin tehä ja minne. Mm. ohjaustehostin, levyjarrut jne.

Ja äkkiä nyt sitten liittyen keskusteluun tonne www.slck.net palstalle.
Otsikko: Vs: Tomin Cruiseri
Kirjoitti: 4x4_88 - Lokakuu 01, 2007, 18:46:57
Näin minulle selvitettiin:
Start pilot on tuolla konehuoneessa sellainen "pistoke" mihin törkätään start pilot pullo pystyyn. Sitten hiivitään kapiiniin ja vedetään pilotit koneeseen tosta valojenkatkasijan yläpuolella olevasta namikasta. Sit vaan polkastaan Bertta käyntiin -50C pakkasella.

Otan huomenna kuvia pistokkeesta yms ;)
Otsikko: Vs: Tomin Cruiseri
Kirjoitti: 4x4_88 - Lokakuu 03, 2007, 17:00:30
Laitanpa pientä "TO DO" listaa

-Jakiksen tangon ja kepin välinen yhteys takas (osat tiedossa)
-Vinssiin vaijeri (Vaijeri tiedossa)
-Vinssin kardaaniin uudet ristikkonivelet
-Vanteet + 31" 10.5*15" kumet ( miettii merkkiä...)
-traktorin pakari pystyyn apparin A-pilarin viereen, kun toi orggis pakari menee pöhkösti auton alla...
- kyljen irronneiden pakkelien pieksäminen irti, pohjatyöt ja uudelleen paklaus (Enään pakkelointia vailla). Ruosteet on jo maalattu.
- uudet hehkutulpat (tilattu)
-yms pientä


Kiitokset SuurSyömärille avusta!
Otsikko: Vs: Tomin Cruiseri
Kirjoitti: Toni - Lokakuu 04, 2007, 06:06:47
Tuota pakkelointia miettisin kyllä toisenkin kerran...
Nimittäin jos johonkin on tullut lommu niin on enemmän kuin toden näköistä että siihen tulee metsä ajossa lommu uudestaan ja silloin on taas edessä pakkeloinnin korjaus.
Ennemmin kannattaisi suoristaa pellit pistelämmityksellä ja vasaroinnilla ja sen jälkeen vetää päälle hyvä maali.
Tietenkin jos autosta on tarkoitus tehdä "bling bling" tyyppinen on se asia erikseen. ;D
Otsikko: Vs: Tomin Cruiseri
Kirjoitti: 4x4_88 - Lokakuu 04, 2007, 08:16:14
Ei siinä ole lommoa, vaan siinä on hitsaus sauma, kun takasisälokari on hitsattu ulkopeltiin kiinni, nii ilmeisesti se sauma on täydytty peittää kitillä jo tehtaalla? Eli siis nyt kun puuttuu pakkeli parista kohtaa mun kylestä, niin siinä on tasainen pykälä. Jos ei pakkeloi niin näytää kamalalta kun kylestä puuttuu paloja. Pelti on täysin suora pakkelin alla ja pakkelia on koko matkalta juuri saman paksuisesti... toisella puolella sama homma.

Näpsäämpä kuvan tänää.

Valaiskaa toki minua BJ tietäjät miten se on tehty, mutta en kyllä jätä kahta..kolmea kraateria auton kylkeen kun siinä ei ole edes lommoa. Jos ois lommo niin silloin pakkeli on vihollinen :D
Otsikko: Vs: Tomin Cruiseri
Kirjoitti: 4x4_88 - Lokakuu 04, 2007, 10:39:22
Tässä kuvat start pilotista KLIKKAA (http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/4x4_88-startpilote.jpg)

Ja pakkelikylki..
KLIKKAA (http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/4x4_88-kylki.jpg)

Tuon takia paklaan sen ja maalaan :P Tarvikkeet on jo haettu.
Otsikko: Vs: Tomin Cruiseri
Kirjoitti: Hande - Lokakuu 04, 2007, 12:03:16
Toi pilotti on sellainen, että kyseisen systeemin täyttöpullolla voi täyttää ton pienen purkin ja sitten käynnistys vaiheessa muutama pumppaus sisältä olevasta vivusta niin hohan rupeaa hörisee. Olen kuullut juttuja kun vanhalla rekalle ylämääkeen kun ei oikein riittänyt puhti niin pumppaamalla sai hiukan lisää  ;D
Otsikko: Vs: Tomin Cruiseri
Kirjoitti: jp-74 - Lokakuu 04, 2007, 12:27:23
kuinka paksusti on pakkelia paksuimmasa kohdasa? jos/kun kylkipelti ja sisälokari/lattia elää eri tahtiin nii ei kestä kovin paksusti vetästä paakelia

koppahen "sujuu" esim ristiriipunnassa, ainaki suzukissa kun kunnolla roikottaa nii ei mene ovet kiinni ;D, pelti sujuu mut pakkeli ei ja lohkeaa irti

ja tarkista pakkeli purkista työstö lämpötila ja kosteus jos pihalla pajotat ;)
Otsikko: Vs: Tomin Cruiseri
Kirjoitti: 4x4_88 - Lokakuu 04, 2007, 12:42:41
Paksuus ehkä jtn 2-5mm

Pitää sit itkee jos lohkeilee pois....enkä mä pääse edes ojaan asti ristiriipuntaan kun ottaa keula jo kiini   :D
Asian ydin tässä on, että toi kohta näyttäs edes vähän säädyllisemmältä, eikä ruostuis nii hirveen nopsaan.

Edit: Pitäskö tohon Pilot nappiin liimata NoS tarra kun jos siitä kerta saa hetkellisesti lisää heppoja koneeseen ;D
Otsikko: Vs: Tomin Cruiseri
Kirjoitti: 4x4_88 - Lokakuu 11, 2007, 19:30:26
Vauhdoinpa tänää hehkutulpat siinä toivossa, että savuaminen loppuisi kun käynnistää kylmänä, mutta ehei...edelleen koko asuinalue peittyy sini/harmaaseen savuun, joka on hieman noloa kun rivitalossa asuu :D

Kone tupsauttelee välillä ja kun antaa kierroksia nii tupsauttelee sillonkin. Koneen lämmenttyä hieman (noin 1-2min päästä) savuaminen vähenee ja lopulta lopuu tyhjäkäynnillä. Sit jos polkasee kaasua nii tulee samaista savua hieman. Muuten sitten kun kone on täysin lämmin nii kiihyttäessä tulee vain harmaat savua hieman (normaalia kai) ja sit jos tyhjäkäynnillä polkasee niin tuprauttaa sinertävää savua.

Ilmeisesti kannattas käydä suutinhuollossa?
Otsikko: Vs: Tomin Cruiseri
Kirjoitti: jakenbj - Lokakuu 12, 2007, 05:54:49
Pistä napilla jälkihehku niin loppuu tupsiminen ja yskiminen. Nimim. kokemusta on
Otsikko: Vs: Tomin Cruiseri
Kirjoitti: arsenix - Lokakuu 12, 2007, 16:17:01
Patroolin kylmäsavutus väheni aika minimiin ku otin ja pyöräytin pumppua vähäse, siis
ajotusta aikasemmalle. Ehtii ne naftatki palaa koneessa, eikä vasta pakoputkesa :)
Hehku on kyllä napilla ja jälkihehkutus on aika pakollista, tai oli ainaki ennen pumpun kääntöä.
Otsikko: Vs: Tomin Cruiseri
Kirjoitti: 4x4_88 - Lokakuu 13, 2007, 11:30:12
Mitä tommonen jälkihehku käytännössä on? Ja mite semmosen voi toteuttaa?
Otsikko: Vs: Tomin Cruiseri
Kirjoitti: arsenix - Lokakuu 13, 2007, 15:28:38
Jälkihehkuha meinaa sitä että voit hehkuttaa vielä ku auto o käynnisä, helpottaa just tuoho savutukseen kylmänä ja käymiseen kans. Eli vejät vaan painonapin kautta hehkunreleelle ohjauksen.
Jos autosa o vielä orkkis hehkun ohjaus systeemi ni aika todennäköstä että se ei enää toimi kunnolla :)
Otsikko: Vs: Tomin Cruiseri
Kirjoitti: jakenbj - Lokakuu 13, 2007, 18:57:27
Jos sulla on oven alareunat ihan paskat niin multa löytyy niihin korjauspalat.Lisäksi löytyy jarruosia(melkein uudet jarrukengät,yms),kytkin hilppeitä....
Otsikko: Vs: Tomin Cruiseri
Kirjoitti: 4x4_88 - Lokakuu 13, 2007, 20:17:02
Ahaa joo..hyvä tietää, että on osia saatavilla ;)
Otsikko: Vs: Tomin Cruiseri
Kirjoitti: 4x4_88 - Lokakuu 19, 2007, 15:29:12
Jejee.

Yhteys jakiksen siirtäjän ja kepin välillä on nyt olemassa, ja ONNEKSI jakis toimii hyvin, eikä ensi kuunnelmalla murrokset naputa.
Ja piti käydä leikkii Iinatin penkoissa, ja voi pojat miten sitä vääntöä riittää Suzukiin verrattuna. Maastovaihteen tiheys sai valtavan hymyn naamalle. Siinä missä Suzna sammu, nii Tojo jatkaa menoa melkeen tyhjäkäynnillä kunnes slicksien pito loppu :P
Kerrankin on aikaa käännellä ja miettiä kivikossa kun ajelee. Suzukilla se oli semmosta kaameeta hyppäyttämistä.

(http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/4x4_88-bj3.jpg)

(http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/4x4_88-bj1.jpg)

Pitäs jaksaa ootella nyt kumien tulemista enneku menee ajelee pidemmäs mettään!
Otsikko: Vs: Tomin Cruiseri
Kirjoitti: 4x4_88 - Marraskuu 07, 2007, 11:37:33
Nonii!

Kivisillat saapu tänää. Ihan niinku ois ohjaustehostin asennettu. Nyt on nii kevee pyöritellä, melkeen suzukimaista. Eikä enään vetele joka suntaan. Ja maavarakin tais nousta ainakin tuuman  ;D

(http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/4x4_88-rengas1.jpg)

(http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/4x4_88-rengas2.jpg)

(http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/4x4_88-rengas3.jpg)

(http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/4x4_88-rengas5.jpg)

(http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/4x4_88-rengas4.jpg)
Otsikko: Vs: Tomin Cruiseri
Kirjoitti: AVRO - Marraskuu 07, 2007, 16:38:42
Noi on kyllä hyvät gummit, yhden kesän oli Rankussa ko.rinkulat alla.  Ekojen liukkaiden aikaan joutui kyllä vaihtamaan saman merkin a/t:t alle kun pito oli aika olematon jopa mun kaltaiselle köröttelijälle.

Metässäkin ehti käymään noilla, ja ihan ok m/t renkaat siihenkin. Risut tuntui tekevän aika helposti jälkiä kylkiin, ei toki mitään vakavaa mutta kuitenkin. Kai se on sama kaikissa tämän tyyppisissä renkuloissa?
Otsikko: Vs: Tomin Cruiseri
Kirjoitti: 4x4_88 - Marraskuu 07, 2007, 17:07:07
Juu katellaa miten pitää tiellä ja maastossa. Eipä tuolla talvella kovin paljoa ajetakkaan...kai...tai siis kaikki on suhteellista. Mutt tänää oli jo eka liukkaat = tiet jääty yhtäkkiä ja äkkiseltään pärjäs ku ajelee ennakoiden pla pla pla :D

Kriteerit oli semmoset, että pitää olla ihan jees tiellä ajaessa, ei saa olla pinnoitetut ja hyvä myös maastossa, eli yleishyvää ja kestävää rengasta hain, ja kun BFG mud terraineista oli niin paljon miinusta kylkien kestävyydestä.
Otsikko: Vs: Tomin Cruiseri
Kirjoitti: SuurSy - Marraskuu 07, 2007, 19:12:07
Mielestäni erinomainen rengasvalinta!
Otsikko: Vs: Tomin Cruiseri
Kirjoitti: 4x4_88 - Marraskuu 08, 2007, 12:55:35
Piti käydä testaamassa renkaita nyt liukkaallakin kun sataa lunta. Jeee!
Ainakin minun mielestä noi pitää aika hyvin. Jo pelkästään takavedolla pystyi ajamaan kunhan vain ennakoi risteykset yms jarrutukset. (ainiin ja odotellaan kun ne kuvion reunat sitten pyöristyy :D )
Luisukin on suhteellisen helppo hallita, tulee Suzuki mieleen, mutta vain painavampi, eli muistaa vaan, että massa vie.
Voipi olla, että menee tämäkin talvi mutarenkailla niinkuin Suzukillakin, kun ei niitä ajokilometrejä niin paljon talvella kuitenkaan tule.

Jaa niin ja akut piti käydä vaihtaa kun hyvä että virtaa riitti enään pyyhkijöille saatikka starttaamiseen. :D
Otsikko: Vs: Tomin Cruiseri
Kirjoitti: 4x4_88 - Heinäkuu 28, 2008, 19:07:04
Öhö nonii nyt mullaki on vinssi  ;D

Otin vinssin irti ja tarkotus oli vaihtaa siihen sokaksi 6mm pultti. Noh.. vanhaa naulaa porattiiin ja piestiin aikansa pois ja sit 6mm poralla reikää, KUNNES huomasin, että se matopyörän ja ristikkonivelen haarukka on HITSATTU kiinni toisiinsa = tekee "sokasta" merkitsemättömän. Noh.. nyt siin on 6mm pultti ja hitsaus. Pitää vaa vinssata nätisti ja käyttää pylpyrää sit vähä tiukemmissa oloissa, nii ei hajoo vaijeri/kardaani/vinssi räjähdä.

Vaijerina..oliko.... 12500lbs vinssistä oleva...vaijeri

EDIT: Jaa niin ja vinssin käyttövipu on edellee irti vaihelaatikon kylestä, mutta kuten Jari Nesteen pihalla todisti, sitä voi käyttää kun kampeaa lattian reikä vasten.
Ja semmosen huomasin, että kun kääntää vinssin puolelta sen...vivun pis hahlosta, nii se jarrupala ei jaksa pitää rumnpua paikallaan vaan se lähtee kelautuu... aika vaikee tilanne ajon aikana jos tärinästä alkaa vaijeri laahaamaan maahan....

Guvia:
 
(http://kuvablogi.com/nayta/thmb/img1320751.jpg)
 (http://kuvablogi.com/nayta/1320751/) 
(http://kuvablogi.com/nayta/thmb/img1320752.jpg)
 (http://kuvablogi.com/nayta/1320752/)
 
(http://kuvablogi.com/nayta/thmb/img1320753.jpg)
 (http://kuvablogi.com/nayta/1320753/) 
(http://kuvablogi.com/nayta/thmb/img1320754.jpg)
 (http://kuvablogi.com/nayta/1320754/)
 
(http://kuvablogi.com/nayta/thmb/img1320755.jpg)
 (http://kuvablogi.com/nayta/1320755/)
Otsikko: Vs: Tomin Cruiseri
Kirjoitti: Mikko - Elokuu 01, 2008, 06:15:03
Olisikohan tuosta orkkis jarrun riitämättömyydestä johtuen joihinkin vinttureihin lisätty pesismailaa tai muuta vastaavaa häiriönpoistajaa jarruksi?
Otsikko: Vs: Tomin Cruiseri
Kirjoitti: 4x4_88 - Elokuu 01, 2008, 13:04:50
Joo näin minullekkin kerrottiin! :D
Otsikko: Vs: Tomin Cruiseri
Kirjoitti: 4x4_88 - Elokuu 06, 2008, 12:06:32
Katsastus: HYLÄTTY
.
.
.
...koska
.
.
.
....tämän takia.....  ;D

(http://img48.imageshack.us/img48/2441/jarrutga1.jpg)

Vois vaikka vaihtaa koko takajarru sarjan. Molemmille puolille uudet palikat.

Muuten kehuttiin rungon kuntoa hyväksi ja korin pohjaa kans. Ja kaikki muutkin asiat oli kunnossa tekniikkaa myöten, vaikka auto on 33vuotta vanha....
;D TOYOTA LAATUA!!  ;D
Otsikko: Vs: Tomin Cruiseri
Kirjoitti: jake74 - Elokuu 06, 2008, 16:36:59
oisko jarrusylinteri jumissa tai putki läjässä?
Otsikko: Vs: Tomin Cruiseri
Kirjoitti: SuurSy - Elokuu 12, 2008, 07:57:45
Joo

Kardaanikäsijarruhan ottaa tasaisesti molemmille puolille kun se jarruttaa kardaania.


Muuten ottaa rummut irti ja tsekkaa jarrusysteemit. Jos siellä on esim iinatin kuraa niin luultavasti ei toimii enään kunnolla. Herkät jarruosat on Iinatin betonisaveen kökköytyneet.

Pesu molemmille puolille. Tarkistus onko enään hihnoja jarruissa. Tarkistus toimiiko jarrusylinterit kunnolla ja niiden verryttely. Kannattaa tsekata myös pyöriikö jarrujen manuaalisäätö mutterisysteemi.

Jos kaikki luistaa ja peuhaa niin rummut takas. Ilmaa. Ruuvaa säätömutterihässäkästä kengät niin että ne vähän hinkuttaa. Käy pienellä lenkillä hyndailee ja jarruttelee. Taas säätää hieman kenkiä niin että ne ottaisi suunnilleen yhtä hyvin molemmilta puolilta hinkkausta. Ei säädä kuitenkaan niin että ne alkavat jarruttaa jo lepotilassa. Vaan että pyörii suht vapaasti suht yhtä nihkeästi.

Taas käy hyndailee ynpyrää ja jarruttelemassa kunnolla. Jälleen kumit ylös ja testaa ettei jäänyt laahausta.

Säädön aikana kannattaa käydä aina välillä polkemassa lujasti jarrua jotta kengät keskittyy mahdollisimman hyvin.

Beejeihin on annettu  jarrujen heittotoleranssiin hieman vapaata kun eivät hyvienkään säätöjen jälkeen tahdo olla pienen ajon jälkeen enää palanssissa. Toki ovat kohtuu hyvin silloin kun ei ikinä käy maastossa ajelemassa ja varsinkaan lutakoissa. 

En ole mekaanikko mutta noin minä olen BJ jarrut säädellyt. Jos jollakulla parempi konsti niin saa kertoilla.
Otsikko: Vs: Tomin Cruiseri
Kirjoitti: 4x4_88 - Elokuu 12, 2008, 08:54:51
Joo ton kässäri jutun tiesinki. Huomiomerkki huomioi noita punaisia ympyröitä :D

Kiitoksia tarkasta ohjeesta!
Otsikko: Vs: Tomin Cruiseri
Kirjoitti: 4x4_88 - Elokuu 12, 2009, 12:58:44
Nonii, melkein sain leiman mut en ihan. Hylyn syynä epämääräinen jarrupoljin tuntuma! :D Pitää koittaa ilmata tai jotain.
Jarrut otti tasaisesti edessä, sekä takana, mutta koeajo paljasti että jarrupoljin on pehmeä, sekä jotai outoa siinä oli, plus jarruteho kasvaa toisella polkasulla, mutta silti teho on rajallinen.

Runkoa katsuri kehui todella hyväksi, jopa takanakin. Nyt jos pinnoittais sen niin ettei kerkeäis ruostumaan niin pahasti, että joutuis hitsaamaan.
Otsikko: Vs: Tomin Cruiseri
Kirjoitti: jakenbj - Elokuu 12, 2009, 14:03:09
Nonii, melkein sain leiman mut en ihan. Hylyn syynä epämääräinen jarrupoljin tuntuma! :D Pitää koittaa ilmata tai jotain.
Jarrut otti tasaisesti edessä, sekä takana, mutta koeajo paljasti että jarrupoljin on pehmeä, sekä jotai outoa siinä oli, plus jarruteho kasvaa toisella polkasulla, mutta silti teho on rajallinen.

Runkoa katsuri kehui todella hyväksi, jopa takanakin. Nyt jos pinnoittais sen niin ettei kerkeäis ruostumaan niin pahasti, että joutuis hitsaamaan.

Oliskohan jarrukengät liian kaukana rummusta...
Otsikko: Vs: Tomin Cruiseri
Kirjoitti: 4x4_88 - Elokuu 12, 2009, 14:18:34
Voipi olla. Pitäs vaa tietää et mihin suuntaa niitä säätörullia naksutetaan.
Otsikko: Vs: Tomin Cruiseri
Kirjoitti: Jussi-HJ60 - Elokuu 12, 2009, 14:31:34
Käsijarru ensin löysälle ettei se vaan kanna. Sitten säädetään hihnat riittävän lähelle ja käppäri vaijeri kireemmälle.
Otsikko: Vs: Tomin Cruiseri
Kirjoitti: 4x4_88 - Syyskuu 07, 2009, 13:14:55
Noniin! Taas on vuosi leimaa.

Eilisen jarrujen säätämisen jälkeen viralliset tulokset ovat:
1.Akseli Ero% 12/30
2.Akseli Ero% 4/30
Otsikko: Vs: Tomin Cruiseri
Kirjoitti: Hande - Syyskuu 08, 2009, 18:43:09
Hienoa, nyt pääsee tappikoskelle.