OFFROAD OULU

Pääalue => Tekniikkaa/Rakentelua => Aiheen aloitti: Jussi-HJ60 - Marraskuu 09, 2007, 07:45:21

Otsikko: Jussin HJ60 (päivitys 12.12.2014)
Kirjoitti: Jussi-HJ60 - Marraskuu 09, 2007, 07:45:21
No nyt kun muillakin on jokunen kuvatus täällä noista ikuisuus projekteista niin laitampa minäkin
(http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img758109.jpg)

Tuommoinen se oli ostettaessa

(http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img758110.jpg)
Pitempää riipuketta ja isompaa 33" rengasta

(http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img758123.jpg)
Isompaa 35" rengasta

(http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img764301.jpg)
Eipä sitten meinannut venyä kunnolla kun rengas ottaa kiinni.

(http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img764297.jpg)
Sitten sitä piti vähän korottaa että takarenkaat ei raapisi sisälokareita. Ajovalot meinaa jäädä tässä vaiheessa piiloon.

Lisää tulee kun kerkiää laittaa.
-Jussi-
Otsikko: Vs: Jussin HJ60
Kirjoitti: Hande - Marraskuu 10, 2007, 23:00:52
Kyllä on komia hoijakka
Otsikko: Vs: Jussin HJ60
Kirjoitti: jp-74 - Marraskuu 12, 2007, 15:08:08
millon nähdään tosi toimissa Iinatin metsiköissä ;) vinssin asennuksen ja takapuskurin poiston jälkeenkö? ;D
Otsikko: Vs: Jussin HJ60
Kirjoitti: Jussi-HJ60 - Marraskuu 13, 2007, 21:38:27
Vinssikartaani on vaiheessa ja takapuskuri tippuu kohta muutenkin. Takahelmat muutetaan ja toisenlainen takapuskuri tulee 10 cm ylemmäs ja palkkihelmat. Kattotaan sitten jos sen vois taluttaa iinattiin. Iinatissa kuulemma tulee naarmuja ja lommoja  ;D

Nyt pitäs löytää isot talvirenkaat.... Ei kyllä oikeen kehtaa julkaista kuvaa nyt  ;D tai joo kuva kun kerkiää
Otsikko: Vs: Jussin HJ60 (päivitys 13.11.2007)
Kirjoitti: jp-74 - Marraskuu 14, 2007, 20:24:29
Iinatissa kuulemma tulee naarmuja ja lommoja  ;D


ensimmäinen vi...taa, toine harmittaa, kolmatta et etes huomaa ;D
 voi siel ottaa vaihtoehtosia reittejä jos ei meinaa mahtua meneen puiten välistä ;)
Otsikko: Vs: Jussin HJ60 (päivitys 13.11.2007)
Kirjoitti: Jussi-HJ60 - Helmikuu 17, 2008, 21:39:30
Nyt on vinssin kartaani paikaallaan. Taitaapi olla 4 vaihteisen vinssi kun pitää pakilla pyörittää että kelaa sisään. Vinssin vivusta kylläkin löytyy eteen ja taakse (W ja UNW) mutta korin korotus estää keppiä liikkumasta riittävästi toiseen suuntaan. Ja toinen suunta on just väärä. No kyllä kai tuollakin voi kiskoa ralliautoa irti kinoksesta limingassa. Tämä korjataan heti kun aikataulu antaa periksi

Uusi takarunko on valmis. Renkaatkin on vaihtuneet isommiksi nastarenkaiksi (35"). Takapuskuria ei nyt enään ole ja pakoputki tulee kuskinpuolelta renkaan takaa ulos.

-jussi-
Otsikko: Vs: Jussin HJ60 (päivitys 13.11.2007)
Kirjoitti: jp-74 - Helmikuu 17, 2008, 22:47:43
vedä vaijeri kokonaan ulos rummulta ja kelaa toisin päin  (oikeinpäin) sehä oli ollu patrollin keulassa nii olisko siitä johtuen kelattu "väärin" päin ;)

tietääkseni ei merkitystä onko 4 vai 5 vaihteisen kun ulosotto jakolootikon kyljessä (muistaakseni) ja eikö patrollisa ulosotto ole vaihelaatikon kylkeen pultattu
Otsikko: Vs: Jussin HJ60 (päivitys 13.11.2007)
Kirjoitti: Jussi-HJ60 - Helmikuu 18, 2008, 07:27:37
Tällähetkellä vaijeri on kelattuna yläpuolelta. Oishan tuokin ratkaisu jos kelais niin että vaijeri menee alapuolelle. tuleekohan siihen joku kulma kidassa eteen jos tekee niinpäin ilman jotain muutoksia. Pitänee kattoa illalla.
Otsikko: Vs: Jussin HJ60 (päivitys 13.11.2007)
Kirjoitti: Jussi-HJ60 - Lokakuu 03, 2008, 21:55:43
(http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img1510117.jpg)

(http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img1510120.jpg)

Sisään- ja ulosjoustot vakio alustalla ;D
Otsikko: Vs: Jussin HJ60 (päivitys 13.11.2007)
Kirjoitti: Jussi-HJ60 - Joulukuu 20, 2008, 22:41:48
Oiskohan kellään kuvaa että mihin kohtaan lattialle tulee ne kytkettävin lukkojen vivut. Pitäs nyt kairata reikää edes suunnilleen oikiaan kohtaan että vaijerit yltääpi paikalleen.

Taka-akseli on nyt vaihdettu. Ennen vaihtoa kävin jarrut läpi, herkistelin lukon vivut ja vaihdoin pinjonin stefan kun piti vanhasta perästä siirtää se pinjonin laippa. Vaihto sujoi suunnilleen odotetusti ilman suurempia ylläreitä. Uudessa akselissa oli vakaaja paikoillaan niin poistin sen. Pitänee vielä poistaa ne vakaajan kiinnikkeet siitä akselista. Hoksasin samalla että apparin puoleinen iskari on tosi likellä lukon vivustoa. Mitenkähän 61:ssä on ne iskarit??

Etuakselin kanssa joutuupi varmaan suurempaan työhön.
Otsikko: Vs: Jussin HJ60 (päivitys 20.12.2008)
Kirjoitti: Arppa - Joulukuu 20, 2008, 23:00:31
(http://kuvablogi.com/nayta/prev/img1642118.jpg)

Tuossa kuvassa punasella ympyröity etulukon vipu. Takalukon vipu on sen takana. Elikkäs molemmat vivut tulee kässärivivun taakse.
Edit: Siis lukkojen kytkentä vivut ovat vierekkäin, ei peräkkäin. Kahvat vain sojottaa eri suuntiin, niin siksi muistin että olisivat olleet peräkkäin.
Otsikko: Vs: Jussin HJ60 (päivitys 13.11.2007)
Kirjoitti: Jaska - Joulukuu 21, 2008, 03:22:55
Oiskohan kellään kuvaa että mihin kohtaan lattialle tulee ne kytkettävin lukkojen vivut. Pitäs nyt kairata reikää edes suunnilleen oikiaan kohtaan että vaijerit yltääpi paikalleen.

Taka-akseli on nyt vaihdettu. Ennen vaihtoa kävin jarrut läpi, herkistelin lukon vivut ja vaihdoin pinjonin stefan kun piti vanhasta perästä siirtää se pinjonin laippa. Vaihto sujoi suunnilleen odotetusti ilman suurempia ylläreitä. Uudessa akselissa oli vakaaja paikoillaan niin poistin sen. Pitänee vielä poistaa ne vakaajan kiinnikkeet siitä akselista. Hoksasin samalla että apparin puoleinen iskari on tosi likellä lukon vivustoa. Mitenkähän 61:ssä on ne iskarit??

Etuakselin kanssa joutuupi varmaan suurempaan työhön.

Voisimpa tuossa aamulla napsia muutaman kuvan niin jos helepottas
Otsikko: Vs: Jussin HJ60 (päivitys 20.12.2008)
Kirjoitti: Jaska - Joulukuu 21, 2008, 14:32:55
Tässä olis jotakki kuvia.. Kovin on tärähtäneitä.. Ja kovin myöhäseen meni tuo aamuki :o 8)

http://kuvablogi.com/blog/14443/1/
Otsikko: Vs: Jussin HJ60 (päivitys 20.12.2008)
Kirjoitti: Jussi-HJ60 - Joulukuu 21, 2008, 15:49:47
Kiitoksia kuvista. Mulla on vaan ne lukon vivuston suojapellit paikoillaan niin siksi se iskari on niin lähellä. Nuo vivut näyttääkin tulevan yllättävän lähelle kässäriä. Lattian alla näyttää olevan joku palkki niillä main. Ne mekaniikat taitaakin tulla sitten siihen kiinni. Saisikko vielä otettua kuvan lattian alta että voisin varmistua tuostakin.

Ja tietty jos jollakin ois ylimääräiset hieman vakiota pitemmät takaiskarit tarjolla niin oisin kiinnostunut. Edessä on tällä hetkellä volvon iskarit jotka on sopivat tämmöiseen alustaan.

Kiittäen Jussi
Otsikko: Vs: Jussin HJ60 (päivitys 20.12.2008)
Kirjoitti: Jaska - Joulukuu 21, 2008, 17:35:13
Etellisestä linkistä löytyy muutama kuva pohjasta.. Koita saaha selevää ;) Ei oikein tuo kuvakuluma välttämättä ole paras mahollinen ku on tuosta tikikamerasta tuo telekkari rikki niin joutuu summassa räpsimään  :o
Otsikko: Vs: Jussin HJ60 (päivitys 20.12.2008)
Kirjoitti: Jussi-HJ60 - Joulukuu 24, 2008, 19:16:07
Nyt on akselit paikallaan. Vielä etuperään pinjonin laipan vaihto, jarrujen herkistely ja vaijereiden kiinnitys.

Otsikko: Vs: Jussin HJ60 (päivitys 20.12.2008)
Kirjoitti: Jussi-HJ60 - Helmikuu 28, 2009, 00:13:51
Ja niin on taas otettu erävoitto Jussi vastaan katsastuskonttori. Leima tuli että pätkähti kunhan hitsasin 1 neliömetri peltiä + viikko unettomia öitä tallissa  :-[

Katsastus sujui hyvässä hengessä vaikka ekalla tuli hylsy ihan syystä. Jarrupalat oli loppu + vielä reikä rungossa ja korin kiinnikkeet löystynyt. Silloin kun tuli tehtyä tuo korin korotus niin laitettiin kumiset korotuspalat. ne oli olevinaan kovaa kumia mutta 2 vuotta tiellä ajoa on pehmittänyt ne niin että ne on lyhentynyt muutamia millejä --> pultit löysällä ja koppa heiluu rungon päällä. Nämä palat vaihdetaan seuraavaksi nylonisiin  >:(
Otsikko: Vs: Jussin HJ60 (päivitys 20.12.2008)
Kirjoitti: Paavo - Helmikuu 28, 2009, 07:56:55
Moi,

> mutta 2 vuotta tiellä ajoa on pehmittänyt ne niin että <...>

Ei kannata ajaa tiellä? :-) Mutta onneksi olkoon, tuore leima on aina iloinen asia!

-Paavo
Otsikko: Vs: Jussin HJ60 (päivitys 20.12.2008)
Kirjoitti: Jussi-HJ60 - Helmikuu 17, 2010, 11:14:20
Ja niin on taas leimattu HJ. Ajoaika loppuu tammikuussa ja viime vuonna meni 28 päivää yli. Tänä vuonna vain 17 päivää. Olipas vilpoinen yö vaihtaa ohjauksen osia. Pakkasta oli vissiin yli 20 ja pihalla vaihdoin. Valmista tuli klo 23:00
Otsikko: Vs: Jussin HJ60 (päivitys 20.12.2008)
Kirjoitti: Jussi-HJ60 - Helmikuu 28, 2011, 19:06:40
Jassoo...

Taas on leimattu HJ. Tänään tuli leima. Mikähän siinäkin on että aina viimeisenä hetkenä haetaan se leima. Tämähän piti leimata tammikuussa. No viimeisenä päivänä tammikuuta hain korjauslistan ja tänään sain leimattua. Kone tuli vaihdettua viikko sitten. Olipa hankala saada menemään paikalleen. Onnex Arppa ja Toni kävi auttaan. Kyllä ihminen tuntee rajallisuutensa kun yrittää vääntää väkisin konetta paikalleen.

Uusi kone on nyt koeajettu ja todettu hyväksi. Konehan on 350tkm ajettu ja 88 mallia.

Niitä samoja korin korotus tyynyjä on sitten taas kiristetty. Pakko vaihtaa nyloniin että loppuu tuo painuminen.
Otsikko: Vs: Jussin HJ60
Kirjoitti: Jussi-HJ60 - Heinäkuu 09, 2011, 20:44:51
Päivä toisensa jälkeen HJ kallistuu aina vaan enemmän kuskin puoleiselle takakulmalle. Pitäs tehä jotain sillekkin mutta mitä. Miksi HJ kaatuu sinne takakulmalle? Jousiin ei mielellään koskisi koska silloin joustot voi mennä pilalle ja siitä tulee yhtä tönkkö kuin volvosta :)

Osiakin alkaa putoilla kynnyksistä. Vissiin se pitää ruveta tekemään palkkihelmoja kun ei nuo HJ:n astinlaudat kestä kulutusta ja autoa ei viitti korottaa enempää kuin on pakko. Onko kellään tietoa, minkä kokoista putkea tuohon pitäs laittaa. Meinasin laittaa 90x50 4 mm seinämällä. Ja ne rokslaiderit sitten jostain vesijohtoputkesta ja hitsattavista kulmista?
Otsikko: Vs: Jussin HJ60 (päivitys 28.02.2011)
Kirjoitti: Paavo - Heinäkuu 10, 2011, 14:58:51
Helmapalkkien koko auton ja tarpeen mukaan, yleensä mitat on kait luokkaa 50-100 millin väliin. Kannattaa ottaa vähän ulommas kuin oven alareuna, niin suojaa paremmin. Ja kannattaa jättää ainakin sentti-pari palkin ja oven alareunan väliin, ovi menee paremmin kiinni lumesa ja mudassa.

4 millinen kuulostaa paksulta = painavalta, jos meinaat hommata niin harkitse kolmemillistäkin, luulis kestävän hoojiissäkin.

Entäs jos vaihtelen jousia keskevään? Vasemmalta oikealle tai toisinpäin, oikeelta vasemmalle siis... :-) Jos auto on vinossa, ja runko on suora, niin sillon painoa on jossakin nurkassa enemmän tai jouset on erilaisia.
Otsikko: Vs: Jussin HJ60 (päivitys 28.02.2011)
Kirjoitti: 4x4_88 - Heinäkuu 10, 2011, 16:36:05
Jos sulla on vaan kuoleutumassa toinen takajousi? Painoa ollut aina enempi kuskinpuolella?
Mulla on BJ kenollaan toiselle puolelle ja niin on kuulemma kaikilla. Ilmeisesti teknikka ei oo ihan keskellä...
Otsikko: Vs: Jussin HJ60 (päivitys 28.02.2011)
Kirjoitti: Jussi-HJ60 - Heinäkuu 10, 2011, 17:14:06
Saattaahan se olla että mun elopaino 89 kg on liikaa HJ:n kantavuudelle. Siltikin tuo HJ on ollut suorassa silloin kun ostin ja nyt on 10 cm alempana takapää. Tuota Paavon ehdottamaa jousen vaihtoa keskenään vois harkita tehdä. Murikkahan ei ole keskellä. Voihan se myös olla että koneen vääntö tekee myös tehtävänsä.
Otsikko: Vs: Jussin HJ60 (päivitys 28.02.2011)
Kirjoitti: saukki - Heinäkuu 10, 2011, 17:46:00
Ei siinä hj:ssa nyt sentään niin paljoa vääntöä ole;) Ota molemmilta puolin jousi pakat irti ja sekoittele lehdet keskenään. Eiköhän se siitä ala oikeneen...
Otsikko: Vs: Jussin HJ60 (päivitys 28.02.2011)
Kirjoitti: Jussi-HJ60 - Heinäkuu 10, 2011, 19:14:24
Hmm... jos vaikka samalla tarjoais vasaraa niille jousille niin se vois mennä taas suorassa. Oikeen hyvä idea Saukilta
Otsikko: Vs: Jussin HJ60 (päivitys 28.02.2011)
Kirjoitti: Paavo - Heinäkuu 11, 2011, 06:18:13
Moi,

> jos vaikka samalla tarjoais vasaraa niille jousille

Mites pitkään takomisen tulokset pysyy?

-Paavo
Otsikko: Vs: Jussin HJ60 (päivitys 28.02.2011)
Kirjoitti: Arppa - Heinäkuu 14, 2011, 21:11:13
Tuota noin...jos ihan ekana mittaat akselin etäisyyden runkoon molemmilta puolin. Voi nimittäin olla sun hoojissa ehkä koppa kenollaan runkoon nähden, sen verta paljon on heittoa puolten välillä.
Otsikko: Vs: Jussin HJ60 (päivitys 28.02.2011)
Kirjoitti: Jussi-HJ60 - Joulukuu 08, 2014, 23:19:08
Oli tuo Arppa oikeilla jäljillä. Rungossa oli himppasen pintaruostetta. Nyt on runko korjattu ja koppa hitsattu. Mutta nyt ei oo enään niin älyttömän ruosteen valkoinen. Uusi väri on nyt KTM oranssi.

Perjantaina pitäs yrittää saada leima. Saas nähä millä tuulella inssi on.
Otsikko: Vs: Jussin HJ60 (päivitys 28.02.2011)
Kirjoitti: Jussi-HJ60 - Joulukuu 10, 2014, 23:05:36
Paavo kävi tekemässä kunnolliset jarrut joilla katsastusinssinkin luulisi saavan auton toppaamaan. Missään muualla ei pystynyt kotona testaamaan niin otin pihalta vauhtia ja kokeilin niiden toimintaa tallissa. Hyvin hiihtää betonilla  ;D

Erittäin isot kiitokset Paavolle avusta ja jarruista.
Otsikko: Vs: Jussin HJ60 (päivitys 28.02.2011)
Kirjoitti: Jussi-HJ60 - Joulukuu 12, 2014, 11:38:24
Ja niinhän se leima saatiin.
Otsikko: Vs: Jussin HJ60 (päivitys 12.12.2014)
Kirjoitti: Paavo - Joulukuu 14, 2014, 11:46:05
Hyvä hyvä. Nyt on taas autoa pitkäksi aikaa.
Otsikko: Vs: Jussin HJ60 (päivitys 12.12.2014)
Kirjoitti: Jussi-HJ60 - Maaliskuu 20, 2015, 19:27:07
No pistetäänpäs tästäkin härvelistä kuva tänne että ihmiset tietää nostaa tassua kun tulee vastaan.
Auto on pelannut ihan muuten ok paitsi että toi ohjaustehostin työntää simpukasta mehut ulos kun joutuu lujille.
Voisko sen helpolla elvyttää vai vaihdetaanko toiseen??

(http://i1367.photobucket.com/albums/r781/jmehtala/IMG_1537_zpsy0tdavfm.jpg)
Otsikko: Vs: Jussin HJ60 (päivitys 12.12.2014)
Kirjoitti: khonkonen - Maaliskuu 21, 2015, 13:50:31
Jopahan on komia!

Jos simpukassa samaa vikaa ku pajerossa että varteen kuluu ura stefasta niin joku täyttäminen siihen vois auttaa, mut vaatisi sit koneistusta.
Otsikko: Vs: Jussin HJ60 (päivitys 12.12.2014)
Kirjoitti: Jussi-HJ60 - Maaliskuu 21, 2015, 19:26:01
Eli mä vaihdan tuon simpukan toiseen. Todennäköisesti halvempi ja helpompi.

Uskoakseni tarkoitit että tuo auto on komea  ;D
Otsikko: Vs: Jussin HJ60 (päivitys 12.12.2014)
Kirjoitti: khonkonen - Maaliskuu 21, 2015, 21:34:27
Mikä auto?  ??? Tojotahan tuossa on.  ;D
Otsikko: Vs: Jussin HJ60 (päivitys 12.12.2014)
Kirjoitti: Jussi-HJ60 - Maaliskuu 21, 2015, 22:28:02
Scania on myös kuvassa....
Otsikko: Vs: Jussin HJ60 (päivitys 12.12.2014)
Kirjoitti: Paavo - Maaliskuu 22, 2015, 09:20:33
Täällä rempataan simpukkaa kans, on vuotanut pitkään ja nyt vuoto kasvoi niin isoksi että sille piti tehdä jotain.

Päädyin ostamaan (tehdas-) uuden simpukan, ja tiivistesarjan, niin saa rempata sen vanhan rauhassa jos/kun jaksaa.

Kohtuullisen liukasta hommaa, ainakin vanhan poispurkaminen, ihmeen hyvin se ATF leviää säiliöstä ja simpukasta ympäriinsä.
Otsikko: Vs: Jussin HJ60 (päivitys 12.12.2014)
Kirjoitti: Jussi-HJ60 - Maaliskuu 23, 2015, 07:19:00
Eikä se atf oikeasti haisekkaan kovin pahalle? Saattaa olla kovin töisevä irroittaa se vanha simpukka. Ei oo montaakaan pulttia mutta taitaa olla holkitettu ne läpiviennit siitä rungosta ja norjankromilla liimattu niihin putkiin kaikki pultit
Otsikko: Vs: Jussin HJ60 (päivitys 12.12.2014)
Kirjoitti: Paavo - Maaliskuu 24, 2015, 16:21:50
Sulla on sitten vuotanut se simpukka liian huonosti jos on päässyt alle metrin päässä olevia osia ruosteeseen.
Otsikko: Vs: Jussin HJ60 (päivitys 12.12.2014)
Kirjoitti: Jussi-HJ60 - Maaliskuu 24, 2015, 19:19:45
Pääsiäisenä tulee toinen simpukka ja tehostin. Jospa se sitten pelais paremmin. Nyt öljy lentää ulos heti kun tulee raskaampi kohta.
Otsikko: Vs: Jussin HJ60 (päivitys 12.12.2014)
Kirjoitti: Jussi-HJ60 - Huhtikuu 25, 2015, 18:33:17
Simpukka on vaihdettu ja hyvä tuli.

Pakoputki meni kummasti solmuun ja alkoi pihisemään kun kierrokset kasvaa yli 1300 kierrosta. No nyt luistaa kytkin kun nelosella nostaa kierrokset yli 2000. Oisko ehdotuksia kytkimestä. Alustavasti katselin tamgearsilta exedy vahvinta mallia.
Halvin paketti noin 180 euroa ja toi exedy racing 380 euroa...

Exedy Racing kaikki HJ-mallit. Väännönkesto +40% alkuperäiseen
kytkimeen verrattuna. Clamb load 9710kg. Kytkinlevyn karkea Ultra Fiber-materiaali               
kestää lämpöä ja luistattamista kierroksilla, pito ei häviä. Sopii offroad-, viritys,            
työkone- ja vaativaan veturikäyttöön tai kun rengashalkaisija on yli 32".               
   
Otsikko: Vs: Jussin HJ60 (päivitys 12.12.2014)
Kirjoitti: Paavo - Huhtikuu 26, 2015, 05:45:36
Eniten vääntöä sietävä malli ei voi olla huonoin valinta.
Otsikko: Vs: Jussin HJ60 (päivitys 12.12.2014)
Kirjoitti: Jussi-HJ60 - Toukokuu 11, 2015, 21:03:54
Uusi kytkin on asennettu ja todettu aika hyväksi vaihtoehdoksi. Vaihto meinasi hieman aiheuttaa harmaita hiuksia mutta onnistui silti maltillisessa 9 tunnin sessiossa. Pitää vielä laittaa kytkimen tehostimeen letku kiinni kun tuntuu olevan hiukkasen raskas käyttää. Jostain pitäs vaan löytää sopiva t-haara.
Otsikko: Vs: Jussin HJ60 (päivitys 12.12.2014)
Kirjoitti: Jussi-HJ60 - Syyskuu 12, 2015, 17:54:59
Päivitetään sen verran tilannetta etta auto on jokapaivaisessa kaytossa vaimolla ja toistaiseksi pelannut moitteettomasti. Seuraava stressi taitaa pukata katsastuksessa kun pitaisi saada puhallin leimaan. Jostain ihmeen syysta penkki ei antanu kovinkaan hyvia lukemia. Ei ilmeisesti pista tarpeeksi hanttiin ja eka vedolla ilmeni sutimista liikaa vaikka raikkaliinalla oli kiristetty lattiaan. Uutta lammitysta renkaisiin ja kuivausta seka liinan kiristysta ja uutta vetoa. Ahdot ei meinaa nousta kunnolla ja maksimi ahdoksi saatiinkin huimaava 0.4 bar. Talla lukemalla saatiin koneesta 108 heppaa ja voimansiirtohavioita 54 heppaa.  ;D
Vakiona on kuitenkin vain 105 joten viritys on onnistunut  ;D ;D Mustaa ei tule nailla saadoilla juurikaan joten pitas kelvata konttorille. Oli muuten aika soikean nakoinen 35 mud terraini kun penkissa otettiin 130 kmh ja raikkaliina pakottaa autoa alas. hyvin naki etta rengas kapenee ja pyrkii korkeammaksi.

ps. sorry noista puuttuvista pisteista a:n paalla. Laitan niita muutaman tahan ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
Otsikko: Vs: Jussin HJ60 (päivitys 12.12.2014)
Kirjoitti: Jussi-HJ60 - Kesäkuu 19, 2016, 21:45:25
No päivitetään hieman tilannetta. Puhallin tuli jouluna leimattua pienen kirjallisen dokumentin avulla. Piti tehä osavertailu 60 - 61 mallien välille. Vaimohan tällä on huristellut ettei vallan jumiutuisi paikalleen. Syyläri tuli haettua marmoritiskiltä kun lämmöt oireili pidemmässä hapetuksessa. Ja ei se vuotaminenkaan ollut enään pientä. Lisäksi öljyn paluuputki meni rikki ja aiheutti hallitsematonta reviirin merkkausta.

Virpi osti omaan LJ70:seen uudet sporttipenkit niin sain itselle sen edellisen kuskin sporttipenkin. Nyt pysyy nätisti penkillä

Ja tulihan tähän ostettua uudet mutikat jotka saipattiin samalla reissulla. Koko on se leimarengas 35"
Otsikko: Vs: Jussin HJ60 (päivitys 12.12.2014)
Kirjoitti: Jussi-HJ60 - Tammikuu 31, 2017, 18:56:09
Ja tämä vaan jaksaa kulkea. Tänään jälleen saatu tuore leima ensimmäisellä yrityksellä. Autohan on toiminut mainiosti ilman suurempia ongelmia. Laatikko on kylläkin alkanut ääntämään.
Otsikko: Vs: Jussin HJ60 (päivitys 12.12.2014)
Kirjoitti: Jussi-HJ60 - Maaliskuu 09, 2019, 09:01:10
Ja niin se jälleen leimattiin. Konehan on vaihtunut 12ht tyyppiseksi. Kynnyksessä oli pieni reikä josta tuli hylkäys. Pitänee vaihtaa ne palkeiksi.