OFFROAD OULU
Pääalue => Tapahtumia => Aiheen aloitti: -Mika- - Lokakuu 14, 2010, 18:07:49
-
Järjestäjän pyynnöstä ilmoitus tännekin
Harjoituskilpailu (lost in keltala) kauden päätös ajot 13.11
otsikon mukaiset karkelot olis suunnitteilla jos porukkaa saatas taas kokoon näin leikkimieliseen kisaan.. kisa järjestettäs niinku ennenkin keltalassa samoilla ajoalueilla kuin ennenkin. kisan mitta olis joko 8h tai 10h siitä vois porukka äänestää mieleisensä. jos saatas 15 autoa ilmoittautumaan kuun vaihteeseen mennesä niin kisa järjestettäs. kisa olis tarkoitus aloittaa aamu 7 ja palkintojen jako ja afterpartyt olis sitte illalla ravintola maikissa jossa myös majoitus tilaa. voisin yrittää tingata omistajalta sponsorointi hintaa majoitukseen ja mahdolliseen sauna osaston vuokraukseen ennen palkintojen jakoa. palkinnot tietysti hommattas taas 3 parhaalle kolmeen luokkaan eli stanu modi ja proto (ilman rengas rajotuksia) ja tietysti parialuetta kuorma-autoille ja siellä palkintona litran olut ja epävirallinen suomenmestaruus. miltä porukasta kuulostaa ruvetaanko järkkään? saadaanko autoja kisaan?? ilmoittautua vois sitte tänne näin aluksi ja myöhemmin minulle jos tapahtuma toteutuu. hinta tuttuun tyylin edullinen alle 50e lisätietoja ja ehotuksia voi soitella iltasten minulle numeroon 0442677721 t pekka keltalankahlaajat.
http://www.foorumi.info/jolma/viewtopic.php?t=170
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=76556
-
Tänne pitäis päästä, pitää vaan kosla katsastaa ensin.
-
Visan kans lähetään kokeileen rangea. Elikkäs ilmottauduttu.
-
Menossa ollaan eli ilmoitus on jätetty
-
Ku joku huoltas suikasta vinssit ja poistas väljät alustasta niin vois sitte miettiä.
-
Hyvä että osallistujia alkaa ilmaantumaan ku kisatkin on lnoin lähellä.
-
Jos pelipaikoille menis jo edellisenä iltana, niin onko tiedossa majapaikkoja? Mieluusti rauhallinen että saa nukuttua.
-
Jos pelipaikoille menis jo edellisenä iltana, niin onko tiedossa majapaikkoja? Mieluusti rauhallinen että saa nukuttua.
Majoituksesta kannattaa kysellä Pekalta
lisätietoja ja ehotuksia voi soitella iltasten minulle numeroon 0442677721 t pekka keltalankahlaajat
Vielä on tilaa kisaajille !!!
Osallistuja lista tähän mennessä
stanu
oksanen miika/ sutsuki
rintala mika/ lj tojo
hankonen anssi/ rangerover
team rautalanka/ heikkinen ilpo/ suzuki sj 410
lahti ville/ toyota bj 40
modifield
alakopsa mika/ lj tojo
karvonen janne/ g mesenaatti
ketalakahlaajat 4/laukkanen antti patruuna
proto
lumijärvi tapio/ patruuna
team ojala/ ultra light roki
keltalankahlaajat 3/niinimaa marko/ c303 volvotus
leinonen paavo/ range rooveri
taskila arto????/ mb patruuna
bektori (BJ 42)
kuormaautot
piippolanvaari/ mörkö SISU
-
Moi,
> pitää vaan kosla katsastaa ensin
(http://mrhiggins.net/algebra2/wp-content/uploads/2008/06/smile.jpg)
Nyt on aika tuoretta mustetta leimassa... :D
Eli Oulusta pari rangea ja pari suikkaa (joko se Rak on saanut puslat vaihdettua), muita?
Olikos jakenbj tulossa kans?
-Paavo
-
Kyllä olis tarkoitus Rintalan Mikan RJ:n kyytiin hypätä.Oma auto vielä vähän vaiheessa
-
Saapa nähä, ei kannata sen varaan laskea että oisin lähössä kisaileen. Tuntuu hirvet kiinnostavan niin paljo ettei taho malttaa töissä käydä ;)
-
Viikonlopun majoitusta on tarjolla Hotelli-Ravintola Maikissa (www.hotelliravintolamaikki.fi) seuraavin hinnoin:
1hh/yö 45€ 2 yötä 80€
2hh/yö 66€ 2 yötä 120€
Lisätietoja majoituksesta puhelinnumerosta 0453181455
Maikista on varattu saunaosasto 13.11. kello 18:00-20:00 (aikaa voi halutessa jatkaa). Saunan hinta 5€/hlö.
Palkintojen jako Ravintola Maikin takapihalla sijaitsevassa Joikhu-ravintolassa, jonne kaikki kiinnostuneet ovat tervetulleita. Illalla Maikissa karaokekilpailu.
-
Mikäli jollain hirmu polte ajamaan, mutta apukuski uupuu niin voin lähteä apparoimaan.
040-7683144
-
juu jokilaaksojen maastoautoilijoiden ja keltalankahlaajien järjestämät kilpailut alkaa lauantai aamuna 13.11.2010 katsastuksella (vetopisteet sammuttimet jarrut puunsuojaliinat) katsastus alakaa perjantaina 18.00 eteenpäin ja lauantaina 06.30. Ilmoittautuminen kilpailupaikalla lauantaina viimestään 7.00. ilmoittautumisen yhteydessä maksetaan osallistumismaksu 40€ Keltalan kahlaajien sponsorikassaan (varaa mukaan tasaraha). 0hjaajakokous 07.30 (kaikkien ajoihin osallistuvien oltava paikalla) lähtö 08.00 luokittain. maaliintulo 18.00 palkintojenjako/tulostenjulkistaminen 20.30 ravintola maikin joikhu ravintolassa jonne kaikki tervetulleita. lisätietoja minulta iltaisin p 0442677721 ps kilpailukeskuksessa on itsepalvelupuffetti josta kahvi 0,50e ja makkara 1e.
-
Rastit poimitaan varmaan digikuvilla?
-
Rastit poimitaan varmaan digikuvilla?
kyllä
-
Nyt joku varmaan pahasti pielessä; auto on lähtövalmis ja kuljetuskalusto samoin, viime hetken hässäkkä kirkuu poissaoloaan.
Ei silti etteikö olis jotain muka-pitäis tehdä; kuljetuskaluston vaihdelatioin vaihto ja katsastus, kilpurin keventäminen ja tankin vaihto + panssarointi ja viissataa muuta asiaa; mutta kaikki on jotakuinkin ilmankin pärjää *) juttuja.
*) tässä pärjätä tarkoittaa tulla toimeen, ei siis kisassa menestymistä
Oikeesti, eväitä pitäis vähän hankkia ettei pääse nälkä yllätämään ajellessa, ja kameran akku pitäis tarkistaa.
Mites muilla?
-Paavo
-
Jolman foorumilla oli rastikistoja
Luotettavalta taholta eli Niinimaan Markolta pukkas postia, että rastilistat on olemassa ja saa laittaa jakoon.
Eli tuossa:
RASTILISTA GARMINILLE (http://www.elisanet.fi/mika.rintala/Keltala_lost_in_2010_2.gdb)
ja
RASTILISTA OZILLE (http://www.elisanet.fi/mika.rintala/Keltala_lost_in_2010_2.wpt)
Jos tiedosto pyrkii avautumaan suoraan selaimeen niin sitten okealla napilla "seiv äääs..." Tuo Ozi-filu on Baapelilla muunnettu tuosta Garminin filusta eikä mulla täällä rapakon takana just oo käytettävissä Ozia, joten en voi tarkastaa sen oikeellisuutta. Lienee OK mutta joku ystävällinen sielu tarkastanee että on rastit edes Tuomiojalla päin.
--Mika
-
Aika tiheessä näyttää olevan rasteja paikkapaikoin
Lemmy & Rak ja ketä siellä keväällä/kesällä kävikään, kommentoikaas nyt noita jotenkin?
-
Ei aukee toi ozi lista mulla...
-
Ajosillat tilattu=toivottavasti kerkeeevät tulla,suunnistus kalustoa jalostettu,renkaita potkittu,öljyt tarkistettu,vinssiä pyöritelty,kurkkasin jopa alustan alle mutta pimeessä en mitään löytäny,traileri varattu,ja tuli tunkkikin rasvattua
tehtävä lista:työ valot katolle mahdolliseti xenonit, ja pitäis käydä konttorilla ottamassa liikenteeseen (väli aikainen liikennekäytöstäpoisto)
Juu näyttäis vähän ruuhkaiselta rastit mutta saa nähä kuinka paljo sulkunauhaa on kylvetty :-)
Ozi listat pelas kyllä niin ozi:ssa kuin ozi ce:ssa kin
-
Noo mulla on työt yms. asiat verottanut taas tuota talli aikaa sen verta paljon että auto on vielä vaiheessa ja A4 mittanen työlista piti just supistaa neljään asiaan. jos koittas huomenissa saaha takavinssin rakennettua, akseleiden huoltoa, alusta suojausta, moottorin syyshuolto ja valot katolle.... ja perjantai iltana vihantiin koeajolle. ;D
-
Rastilista tulee muutumaan alueta joudutaan jättämään pois ja pieni vaara kilpailun peruuntumiseenkin on olemassa
Lisätiedot iltaisin puh:0442677721
http://www.foorumi.info/jolma/viewtopic.php?t=170&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight= (http://www.foorumi.info/jolma/viewtopic.php?t=170&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=)
tommonen löyty
-
@ Heikkinen: liikennekäyttöönotto ja käytöstäpoisto onnistuu inttervepissä trafin sivuilla nettipankkitunnuksilla ja on jopa halvempi ku tiskillä.
http://www.ake.fi/AKE/Asioi_verkossa/Sahkoiset_rekisterointipalvelut/S%C3%A4hk%C3%B6iset+rekister%C3%B6intipalvelut.htm
-
Perusasetus kisa peruttu....
elikkäs kilpailu lost in keltala peruttu. syynä innokkaan kansalais aktivistin tomera ote luonnon suojeluun.. mutta järjetämme keltalassa lost in keltala ajotapahtuman jossa harjoitellaan rastikuvien näpsimistä suunnistusta ja pisteen laskua. elikkäs mennään samoilla säännöillä kuin ennenkin. pari ajo aluetta jouduimme poistamaan luonnon suojelullisista syistä. mutta nyt asiat on selvitetty virkavallan kanssa ja uusia ajoalueita järjestetään (ei pohjavesialueelle) harjoitus voidaan pitää ihan lakien ja pykälien mukaan. lisä tietoja 0442677721 tai 0405610943 tervetuloa iloiseen ajotapahtumaan. toivottavasti saamme asian saamille käänteille ymmärrystä. illalla maikissa bileet aiemmin sovitulla tavalla jonne kaikenlaiset aktivistit ovat tervetulleita.
http://www.foorumi.info/jolma/viewtopic.php?t=170
-
Huh kun säikähdin.
Mutta eipä mitään, kaadellaan tankkiin hieman vähemmän kisabensaa ja laitetaan tilalle ihan tavallista sitten.
-
@ Heikkinen: liikennekäyttöönotto ja käytöstäpoisto onnistuu inttervepissä trafin sivuilla nettipankkitunnuksilla ja on jopa halvempi ku tiskillä.
http://www.ake.fi/AKE/Asioi_verkossa/Sahkoiset_rekisterointipalvelut/S%C3%A4hk%C3%B6iset+rekister%C3%B6intipalvelut.htm
kävin konttorilla (äimätie) kyselemässä tarroja kisaa varten la päiväksi mutta täti meinasi että ei ole riittävä syy ja suositteli ottamaan rekisteriin päiväksi ja sen takia meinasin käydä konttorilla että saan laput samontein mukaan eikä tartte odotella postissa.Tiskin täti meinasi että että olis edullisin tapa ???
-
Eihän niillä lapuilla ajeta :D
Kun käyttöönotto on tehty niin eipä siitä penaltia pitäis tulla vaikkei ihan uusinta otetta oiskaan mukana.
Näkeehän ne koppalakit koneelta mikä on todellinen tilanne.
-
pari reissua oon käynyt ja mukavaa on ollut ajella ;D stanu autolla on saanut osan rasteista unohtaakin joten haastetta on riittänyt lähes kaikille :P
-
Kesällä käytiin ajamassa, kivvaa oli, osa alueista oli meleko ahtaita ainakin jos akseliväliä on 3 metriä... vinsseillä jouduttiin kääntämään tatsunia muutamassa paikassa. Etenemisen takia vinssattiin ehkä 5 kertaa, uutta linjaa haettiin senkin edestä kun sielä oli välillä vähän v**usti kantoja :)
-
Eihän niillä lapuilla ajeta Cheesy
Kun käyttöönotto on tehty niin eipä siitä penaltia pitäis tulla vaikkei ihan uusinta otetta oiskaan mukana.
Näkeehän ne koppalakit koneelta mikä on todellinen tilanne.
Juu ei lapuiila ajeta mutta kun on köyhä kipee,ja muutenki saita niin saan tänään netissä takaisin liikennekäytöstä poistoon kun on laput ;D
Oli keltalan porukka kyhännyt kasaan vallan mielen kiintoisen "ajotapahtuman" osanottajia riitti mutta eipä tuolla metässä suuria ruuhkia näkynyt.Rastien vaikeustasoja oli ainakin omasta mielestä riittävästi eli osa jätettiin suosiolla käymättä mutta välillä sorruttiin myös hiukan yliyrittämiseen:(http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=3524&pictureid=70711)
-
Asiaa !
-
Mukana oleet: jos haluatte harjoituksenne näkösälle niin laittakaa mulle jotenkin harjoitusrasteilta ottamanne harjoituskuvat.
Team Ärjyn harjoitus meni kohtuullisen hyvin; vakavin tekninen ongelma *) oli läppärin virtalähteen kuumeneminen, mutta tämäkin harjoitustekninen haaste ratkesi näppärästi harjoituksen tiimellyksessä kastuneella sukalla. Se käärittiin tiiviisti powerin ympärille, ja kas kummaa läppärin akun merkkivalon epätoivoinen punainen vilkunta muttui ensin tasaisesti palavaksi turvalliseksi oranssiksi ja sitemmin iloisen vihreäksi kun akku oli taas täynnä.
Molempia vinssejä piti käyttää useampaan otteeseen, hankalin tilanne oli ihan kisakeskuksen lähellä harjoitusrastilla 335 (muistaakseni 16p) jossa auto oli aika kallellaan, mutta vedettiin vaan vinsseillä väkisin autoa haluttuun suuntaan ja loppujen lopuksi saatiin rasti eikä auto kaatunut, harjoitusaikaa vaan tietty meni harjoitusrastin harjoituspisteisiin verratuna tarpeettoman paljon.
Kauimmaisella alueella temmelsimme kuin täi tervassa, harjoittelimme rastikuvien ottoa aika rauhalliseen tahtiin.
Kaksi välillä ollutta aluetta harjoittelimme aika ripeästi, kummaltakin jätettiin pari rastia väliin, ja siltä kauimmaiselta kaikki ne avosuolla sijainneet harjoitusrastit yhtä lukuunottamatta. Sille päästiin ajamalla, mutta takaisin palattiin häntä koipien välissä eli katumusvinssillä. Liukas oli se suo, jäätä avopaikoissa sentti-pari. Hannu oli kiertänyt kaikki ne suorastit, mutta kahta eivät löytäneet lumen alta.
Harjoituskeskuksen lähellä haahuilimme jonkun verran sinne tänne, ja sitten välillä taas harjoiteltiin, ja sitten taas haahuiltiin ja sitten vielä vähän harjoiteltiin.
Kotiin tuntiin ppuoliltaöin, sitten kamojen purku ja uusien pakkaus, kello soittamaan 04:30 ja eikun uudelle reissulle, tällä kertaa täymantajan kustantamalle keikalle. Aika hyvin nukutti ekalla pätkällä, penkille kun pääsin ja sain köytettyä itseni niinni niin heräsin kun kone tömähti kentään isolla kirkolla.
-Paavo
*) Siis sen jälkeen kun oli päästu pelipaikalle. Ennenkuin päästiin matkalle piti rangeen taas vaihtaa pensapumppu. Viimeiksi viikolla kääntelin virtaa päälle ja kuulustelin että kylläpä pyörii innokkaasti se pumpu, olihan sillä ajettu jo 10 päivää, ja vasta yhden kerran korjattu. Laitpoin paskaksi hakatun johtoliitoksen **) päälle kuitenkin jotain harmaata mömmöä, ja liimarin ja niittasin huoltoluukun kiinni sikahyvin. No, kun tuli aika nostaa Ärkun kuorkin lavalle ei se lähtenyt käyntiin, ja hetimiten syyksi paljastui poltoaineen puute, mikä ei liene yllättävää jos bensapumppu ei pyöri. Taisteltiin sittn huoltoluukku taas auki ja vaihdettiin tilalle uus pumppu, ja otettiin samanlainen vielä mukaan varaosiksikin.
**) Elokuussa Taivalkoskella ajellessa auto alkoi tyhjäkäynniltä röpeltämään ja ammui sitten kokonaan, eikä lähtenyt enää k'äyntiin, tankissa sisällä olevan bensapumpun ääntä ei kuulunut. Sulake ehyt, ja liittimeen tulee sähköt, ja varaosaa ei tietenkään mukana, mitä sitä turhaa puolitoistakuukautta vanhalle osalle, jolla oli ajettu ainoastaan lapland trophyn aikana viikko ja sen jälkeen pari päivää. Kenttädiagnoosin mukaan vika oli tankin päällä olevassa läpivientiliitoksessa, avasimme sen hoenoteknisesti (vimmaista hakkaamista moralla) ja huono juotos lämmiteltii toimivan oloiseksi.
-
Jolman sivuilla olis jonkinlaisia tuloksia
-
Moi,
> välillä sorruttiin myös hiukan yliyrittämiseen
Missäs tuo kallistelu oli? Radan varressa rastilla 393?
Me peruuteltiin rastille kans vinoon sen ojan yli, vähän meinas olla ristiriipunnassa
(http://stiletti.wipsl.com/gallery/d/94798-2/PB135048.JPG)
-
Juurikin tuo 393 kun ei ole takavinssiä niin joutu peruuttamalla menemään että pääsee eteenpäin pois ,vilkaisin ikkunasta että kovan näköinen ja seuraavaksi otin kädellä tukea maasta kuskin avoimesta sivuikkunasta ,vinssillä pystyyn hetken mietintä ja varovasti kokeilla käyntiin:ei ongelmia eli rastin haku vähän eri kulmasta
-
hupasaa oli taas käydä ajeleen ja kalusto vaurioistakin selvii rahalla ;D ojastakin selvittiin, vaikka paavo ois niin mielellään halunnut auttaa :D
-
Moi,
> ojastakin selvittiin, vaikka paavo ois niin mielellään halunnut auttaa
En kyllä sitä selviämistä epäillyt hetkeäkään, mutta kun vaan nopeesti ajeltiin siitä ohi niin en tiennyt kuinka kauan olitte siinä jo olleet, eikä ihan kamalan nopeesti se ojassa ollut BJ liikkunut, siksi kyselin. Toisen auton vinssillä kun saa voimaa reilusti lisää, ja vetosuuntaa on helppo muuttaa niin irtoo vaan kalusto yleensä aika paljon nopeemmin.
-Paavo
-
Kuvia tapahtumasta löytyy jolman galleriasta
http://jolma.galleria.fi/kuvat/Lost+in+Keltala/
-
Moi,
kuvia myös täällä:
http://stiletti.wipsl.com/gallery/v/oro/sekalaiset/Keltala_2010-11/
Muutama poiminta Ilpon kuvista:
(http://stiletti.wipsl.com/gallery/d/95026-1/muut+_2_.JPG)
Me yritettiin samalle rastille mutta ei päästy, kun ei käytetty vinssiä ollenkaan, yritettiin vaan ajalamma kiven päälle, melkein mutta ei kuiteskaan, ja läheltä menoja ei lasketa. Oli jo aika myöhä, tas olla viiden jälkeen jo ja pimeää, niin ei jääty hieromaan vaan mentiin toisaalle.
(http://stiletti.wipsl.com/gallery/d/95016-1/muut+_15_.JPG)
Tässä sen kauimmaisen alueen suolta, kuten näkyy niin ei ollut mitenkään kamalan pehmeää, kuvassa kohta kovan maan reunasta josta oli pinta ajettu rikki aika huolella, ja silti pääsi ajamalla avosuolle ja ekalle rastille saakka, pariin otteesiin piti kyllä mennä aika varovasti kun oli niin liukasta.
(http://stiletti.wipsl.com/gallery/d/95024-1/muut+_16_.JPG)
Ja tässä paluu, vinssillä peruutellen, kiitoksia vielä kerran ankkurina toimimisesta.
-Paavo
-
tohon ylläolevaan kivirastillehan ylti "helposti" ihan ajamalla ;D Laittasin kuvan jos vain osaisin.
-
Moi,
> tohon ylläolevaan kivirastillehan ylti "helposti" ihan ajamalla
Jos kyse on tuosta "suikka kiven päällä" rastista, niin... en usko, ellei kiven syrjä ja sen edusta olleet paremmassa pidossa kisan alkupuolella, tai sitten rastille oli "luova reitti" lippusiimojen ohi?
-Paavo
-
Juu, tuo suikka kiven päällä rasti jos rasti 78. Saatto olla paremmat pidot meillä, ei ollu muita vielä siinä vaiheessa käyny rastilla. Ja piti kyllä aika pystyyn ajaa (ei menty kokonaan kiven päälle) ja just ylti rastille. Vosin tosiaan laittaa kuvanki koneelta, mitehä tuo kuvien lataus onnistuis?
-Jukka
Moi,
> tohon ylläolevaan kivirastillehan ylti "helposti" ihan ajamalla
Jos kyse on tuosta "suikka kiven päällä" rastista, niin... en usko, ellei kiven syrjä ja sen edusta olleet paremmassa pidossa kisan alkupuolella, tai sitten rastille oli "luova reitti" lippusiimojen ohi?
-Paavo
-
(http://ith75.kuvat.fi/kuvat/lost%20in%20keltala%202010%202/IMG_6247.JPG/_smaller.jpg)
Juu 78 rastin numero ja puu missä naru kiinni nii ei varmaan olis paljo painavampaa autoa kestänytkään ;D
edit:kuvakoko muutoksia
-
mitehä tuo kuvien lataus onnistuis?
Tälleen olen omani onnistunut laittamaan:
Kopioi kuvat nettiin (kuvat.fi tms.) valitse kuva minkä haluat kopioida tänne viesti ketjuun, hiiren oik. ja valitset "kopioi kuvan osoite"sen jälkeen offroad oulun sivuille ja valitset aiheen mihin kuva tulee , alhaalta lähetä viesti, ja kirjoitus ikkunan ja hymiöitten yläpuolella on sympolit joista toinen vasemmalta lisää kuva eli klik jolloin kirjoitus kentässä näkyy (http://) ja näitten väliin kopioit kuvan osoitteen. hmm onnistuinkohan selittämään?
-
mitehä tuo kuvien lataus onnistuis?
Tälleen olen omani onnistunut laittamaan:
Kopioi kuvat nettiin (kuvat.fi tms.) valitse kuva minkä haluat kopioida tänne viesti ketjuun, hiiren oik. ja valitset "kopioi kuvan osoite"sen jälkeen offroad oulun sivuille ja valitset aiheen mihin kuva tulee , alhaalta lähetä viesti, ja kirjoitus ikkunan ja hymiöitten yläpuolella on sympolit joista toinen vasemmalta lisää kuva eli klik jolloin kirjoitus kentässä näkyy (http://) ja näitten väliin kopioit kuvan osoitteen. hmm onnistuinkohan selittämään?
Saapas nähä onnistuukohan ja minkä kokosena paukahtaa. Kattelinki, että mistä ihimeestä se susuki vinssaileepi :)
(http://jukejuu.kuvat.fi/kuvat/keltala%20rastit/IMG_0117.JPG/full)
EDIT : Kuvan osoitetta muutettu
-
Hyvin näkyy ja siinä alkaakin olla kärkiväli kohillaan :-)
-
JakeJuulla on ollut paremmat tarvirenkaat, meillä ei pito riittänyt tuolle kivelle. Tosin yritin kohtuu sievästi, mutta useamman kerran kuitenkin, paras tulos oli ehkä puoliväliin tai jotain ja sitten lipes sivulle (ihme kumma, leikkaamattoman pokkerin sivupitohan on ihan käsittämätön?).
Teillä oli muutama muukin hyvä rastikuva tuolla kansiossa, esim. märkiä otoksia
(http://jukejuu.kuvat.fi/kuvat/keltala%20rastit/IMG_0085.JPG/small)
(http://jukejuu.kuvat.fi/kuvat/keltala%20rastit/IMG_0095.JPG/small)
ja sit yx vähän kovempi paikka...
(http://jukejuu.kuvat.fi/kuvat/keltala%20rastit/IMG_0170.JPG/medium?rotation=1)
-Paavo
-
Esimerkkejä ei-täydellisistä rastikuvista; nämä on meidän omia ja monesta oli toinenkin foto jolla rastin sai poimittua paremmin; mutta ikäänkuin opetuksena muille että kannattaa kiinnittää huomiota siihen kuvan ottoon, tämähän on kuitenkin täysin kulttuurilaji, vain hyvillä kuvilla pärjää.
Rekkari ei täysin selvästi näkyvillä:
(http://stiletti.wipsl.com/gallery/d/94672-2/PB135006.JPG)
Kosketus autoon ei näy selvästi (vähän "kulman taakse"):
(http://stiletti.wipsl.com/gallery/d/94696-2/PB135014.JPG)
Lievää peitettä molempien sekä rastinumeron että rekkarin kanssa:
(http://stiletti.wipsl.com/gallery/d/94825-2/PB135057.JPG)
Rekkarin alaosa ei näy:
(http://stiletti.wipsl.com/gallery/d/94855-2/PB135067.JPG)
Samoin:
(http://stiletti.wipsl.com/gallery/d/94873-2/PB135073.JPG)
Ihan tärähtänyt heppu kuvassa (rekkari ja rastinumero ei näy selvästi):
(http://stiletti.wipsl.com/gallery/d/94882-2/PB135076.JPG)
Kosketus autoon vois olla paremminkin näkyvillä:
(http://stiletti.wipsl.com/gallery/d/94903-2/PB135083.JPG)
Kosketus autoon ei näy:
(http://stiletti.wipsl.com/gallery/d/94939-2/PB135095.JPG)
Vain yksi neljästä vaaditusta asiasta näkyy:
(http://stiletti.wipsl.com/gallery/d/94942-2/PB135096.JPG)
Kosketus autoon ei ole kamalan selvä:
(http://stiletti.wipsl.com/gallery/d/94963-2/PB135103.JPG)
Salaman käyttö meni pieleen (mitenniin kannattaa sammuttaa kattovalot?):
(http://stiletti.wipsl.com/gallery/d/94969-2/PB135105.JPG)
Jälleen huonosti näkyvä kosketus autoon, nuo hämärähommat ei aina ole helppoja:
(http://stiletti.wipsl.com/gallery/d/94975-2/PB135107.JPG)
Oppia tästä senverran, että Ärjyn eturekkari kannattaa sirtää ylemmäs, että ei jää niin helposti narun taakse. Näköjään muillakin vois olla tarvetta samanlaiseen parannukseen.
-Paavo
-
Moi,
tässä vielä cup-ohjeita rastikuvista:
http://www.4x4cup.com/index.php?sivu=paremmatkuvat
http://www.4x4cup.com/tiedostot/rastikuvienkuvaus/4x4CUP-Rastikuvien_tulkinta.pdf
"Kaikkitunnukset pitää olla selvästi ja kokonaan luettavissa kuvasta."
-Paavo
-
Bonuksena meitsin kax viimeistä rastikuvaa, kilpailuaikaa jäljellä (vajaa) vartti:
(http://stiletti.wipsl.com/gallery/d/94984-2/PB135110.JPG)
(http://stiletti.wipsl.com/gallery/d/94987-2/PB135111.JPG)
Tollanen 10 tunnin kisa on kyllä aika kevyt suoritus, suosittelen lämpimästi ketä vähänkään kiinnostaa, ajaa saa ja ehtii ihan kohtuudella, ja/mutta kun itse saa valita rastit millä käy niin saa siis vaikeustason valita ihan vapaasti. Tässä sessiossa oltiin liikkeellä porttaali-rangella (2 vinssiä, lukot, 38" renkaat) ja sitä edellisessä (loppukesä) vakiosuikalla (ei vinssejä eikä lukkoja, 31" renkaat) ja aikalailla tasan yhtä hauskaa oli molemmissa.
HOX huomaatteko kuinka puhdas tuo kosla on? Sivuikkunat ja koko kylki on ihan siistit... ne "kauniit" levikkeet hoitaa hommansa, ja tämä Keltalan harjoitus oli vielä pääosin kovalla maalla, ja me vielä väistettiin ne pehmeät suorastit kun siellä oli aika liukasta, ja muualla pärjäs pidolla aika pitkälle.
-
Juu, meilläki oli vähä vaijeri rekkarin edessä ja varmaan muutenkin vähän hieromista kuvissa ja kaikessa muussakin. Vaan oli kaikin puolin hyvä harjoitus kuvien oton, suunnistuksen ja auton testauksen kannalta. Ei ollut alkuun oikein hajua koko touhusta, hienoa että näitä harjoituksia järjestetään. Pääsee tämmöset alottelijatkin lajiin paremmin kiinni.
-
Saittekos muuten siihen voittaja-autoon sähköt takas kuinka helposti?
-
Saittekos muuten siihen voittaja-autoon sähköt takas kuinka helposti?
Sähköt saatiin kohtuudella. Kiitoksia ohikulkijalle joka huomas heti haukan katseellaan hiiltyneen liitoksen. Kotona seurasin virtalukolle menevää piuhaa ja kuoriha siitä oli kulunu puhki.