OFFROAD OULU

Pääalue => Tekniikkaa/Rakentelua => Aiheen aloitti: anssi80 - Kesäkuu 01, 2012, 18:58:42

Otsikko: Foorti ja takapyörän laakerin vaihto.
Kirjoitti: anssi80 - Kesäkuu 01, 2012, 18:58:42
No niin Foordin takapyörän laakerin vaihto alkaa vaikuttamaan koko akselin vaihdolta ku katkesi yksi 5mm pultti ristitappia irrottaessa irrottaessa. On sen verran sisässä ettei koneella pääse käsiksi... vinkkejä?

http://www.therangerstation.com/Magazine/Summer2011/rear_axleshaft_seal.htm

 Se on heti tuo ensimmäinen kuva jossa irrotetaan ristitapin lukitus pultti.
Otsikko: Vs: Foorti ja takapyörän laakerin vaihto.
Kirjoitti: Lemmy - Kesäkuu 01, 2012, 19:09:37
Saako c-klipsejä kalastettua millään konstilla pois?
jos ei niin poraa ristitappi paskaksi.
Otsikko: Vs: Foorti ja takapyörän laakerin vaihto.
Kirjoitti: anssi80 - Kesäkuu 01, 2012, 19:19:12
Ei pääse c-klipseihin käsiksi mitenkää, ovat tuon "S"-jousen takana piilossaja menee pikkupyörien taakse eikä jousessa ole tilaa liikkua sen vertaa että pääsis käsiksi klipseihin. Mulla on tuo varaosa-auto tuolla tallin takana niin mietin vaan että mitäs seuraavaksi.
Otsikko: Vs: Foorti ja takapyörän laakerin vaihto.
Kirjoitti: Lemmy - Kesäkuu 02, 2012, 07:45:02
Jos varaosa autossa on samanlainen akseli, niin ratkaisu on helppo :)