OFFROAD OULU

Asian vierestä => Huti! => Aiheen aloitti: jp-74 - Marraskuu 24, 2012, 16:28:50

Otsikko: Nysväs Hiluxin
Kirjoitti: jp-74 - Marraskuu 24, 2012, 16:28:50
Laitanpa piruuttani tänne kuva sarjan hiluxin venytyksesstä.

Osto hetkellä, ollut etelässä 1.9" scale kilpurina. ainakin jokin kisa ajettu, mut sijoituksista ei tietoa.
(http://i1077.photobucket.com/albums/w477/jph-74/Hilux/HiluxX6002.jpg)

Tutkinnan jälkeen en akkua paikoillaan käyttänyt vaan purkuun koko kottero.
(http://i1077.photobucket.com/albums/w477/jph-74/Hilux/HiluxX6019.jpg)

4-linkkiä joka akselille, Hytästä pakkelin rapattu.
(http://i1077.photobucket.com/albums/w477/jph-74/Hilux/HiluxX6020.jpg)

(http://i1077.photobucket.com/albums/w477/jph-74/Hilux/HiluxX6026.jpg)
(http://i1077.photobucket.com/albums/w477/jph-74/Hilux/HiluxX6027.jpg)
(http://i1077.photobucket.com/albums/w477/jph-74/Hilux/HiluxX6028.jpg)

gumejen/vanteiden ruuvailua.
(http://i1077.photobucket.com/albums/w477/jph-74/Hilux/HiluxX6031.jpg)

Häkkiä jatkanut 6cm.
(http://i1077.photobucket.com/albums/w477/jph-74/Hilux/HiluxX6035.jpg)

Väriä pinnassa ja valot asennettu
(http://i1077.photobucket.com/albums/w477/jph-74/Hilux/HiluxX6050.jpg)

(http://i1077.photobucket.com/albums/w477/jph-74/Hilux/HiluxX6044.jpg)

Alkais olla valamis, on vintturia/narulla/liukukidalla, kromi scooppi ja putkistoa 8)
(http://i1077.photobucket.com/albums/w477/jph-74/Hilux/PB240003.jpg)

(http://i1077.photobucket.com/albums/w477/jph-74/Hilux/PB240004.jpg)

Semmonen kapistus
Otsikko: Vs: Nysväs Hiluxin
Kirjoitti: khonkonen - Marraskuu 24, 2012, 19:21:11
Komea!  8)

Mukavaa hommaa ku saa siistiä sisätyötä tehdä ku tollasta rakentaa.  :)
Otsikko: Vs: Nysväs Hiluxin
Kirjoitti: Jussi-HJ60 - Marraskuu 24, 2012, 19:47:49
Ja saattaa olla himpasen halvempaakin. Tyylikäs laite.
Otsikko: Vs: Nysväs Hiluxin
Kirjoitti: Mikko - Marraskuu 30, 2012, 17:12:11
Mistähän saisi autotallin ja 46:n kopan, kun tuo näkö on heikentynyt ettei pikkuosia enää näe paljaalla silmällä...
Tai sitten JP värkkäät seuraavaksi 110:n kopasta jotain lyhyttä, tulee halvemmaksi!
Otsikko: Vs: Nysväs Hiluxin
Kirjoitti: jp-74 - Joulukuu 01, 2012, 18:07:11
Juu siistiä sisä hommaa ja halapaa ku saippua. siis jos ei laske kotterolle kilohintaa ;D Hitsaus puikot vain aika hintasia kun hopialla tekee, eipä aivan het ruostu.

Pojan Chevyn rungon jatkaminen ja vintturin asennus.

Saumat puhtaana.
(http://i1077.photobucket.com/albums/w477/jph-74/Maverick%20RC%20crawler/HiluxX6096.jpg)

Hopiaa, eipä tarvi saumoja hioa, rapsuttaa vain juoksutteen pois.
(http://i1077.photobucket.com/albums/w477/jph-74/Maverick%20RC%20crawler/HiluxX6099.jpg)

Kilikali mustaa ja puskurin asennointia
(http://i1077.photobucket.com/albums/w477/jph-74/Maverick%20RC%20crawler/HiluxX6100.jpg)

Valmis
(http://i1077.photobucket.com/albums/w477/jph-74/Maverick%20RC%20crawler/HiluxX6106.jpg)
Otsikko: Vs: Nysväs Hiluxin
Kirjoitti: jp-74 - Joulukuu 08, 2012, 11:39:34
Siirtymät voi ajella teli ylhäällä ja tiukanpaikan kääntyvyys parempi kun takimmaisen nostaa.

Klikkaa kuvaa ;)

(http://i1077.photobucket.com/albums/w477/jph-74/Hilux/th_PC080003.jpg) (http://i1077.photobucket.com/albums/w477/jph-74/Hilux/PC080003.mp4)
Otsikko: Vs: Nysväs Hiluxin
Kirjoitti: Paavo - Joulukuu 09, 2012, 11:40:34
Hieno! Pystyykö talvella kokeilemaan toimivuutta ulkona? Mites akut pelaa kylmässä?
Otsikko: Vs: Nysväs Hiluxin
Kirjoitti: jp-74 - Joulukuu 09, 2012, 17:12:31
Hyvin pystyy hangessa kaivattaan, sähkö himmelit on suojattu sillain että kestää upottaa suohon. Li-Po akut kestää yllättävän hyvin kylmää. -15C kelillä ajelee 2-3tuntia, tieten riippuen kuin joutuu kaasupohjassa kaivattaan, Kesä kelillä akku kestää iltapäivän. On muuten menny akkujen tehot ylös viime vuosina, ennen oli Ni-Mh (rauta-akku) anto teho hurja 2000mAh, Käytössä nyt Li-Po 6000mAh 65-130C eli piiki tehoa 780000mAh=780Ah, 2S on 8.4V. Nii nämät akut on just niitä millä tietämättömät polttaa taloja ;)

(http://i600.photobucket.com/albums/tt82/Hohtimet/20121201/20121202/2012_12_02_1468.jpg)

(http://harw.kuvat.fi/kuvat/RC/Roolings/IMAG1669.jpg/_img900.jpg)
Otsikko: Vs: Nysväs Hiluxin
Kirjoitti: Paavo - Joulukuu 11, 2012, 18:12:03
65-130C on ihan käsittämättömän paljon, huh huh. Vähän kun vielä tuosta paranee niin kielletään lailla. Suomessa ainakin, ja sit salakuljetetaan niitäkin ruåttista.
Otsikko: Vs: Nysväs Hiluxin
Kirjoitti: joke - Joulukuu 12, 2012, 11:55:56
Juu siistiä sisä hommaa ja halapaa ku saippua. siis jos ei laske kotterolle kilohintaa ;D Hitsaus puikot vain aika hintasia kun hopialla tekee, eipä aivan het ruostu.

Pojan Chevyn rungon jatkaminen ja vintturin asennus.

Saumat puhtaana.
(http://i1077.photobucket.com/albums/w477/jph-74/Maverick%20RC%20crawler/HiluxX6096.jpg)

Hopiaa, eipä tarvi saumoja hioa, rapsuttaa vain juoksutteen pois.
(http://i1077.photobucket.com/albums/w477/jph-74/Maverick%20RC%20crawler/HiluxX6099.jpg)

Kilikali mustaa ja puskurin asennointia
(http://i1077.photobucket.com/albums/w477/jph-74/Maverick%20RC%20crawler/HiluxX6100.jpg)

Valmis
(http://i1077.photobucket.com/albums/w477/jph-74/Maverick%20RC%20crawler/HiluxX6106.jpg)


Onkos nuo puikot niitä jossa on juoksute päällä elikkä vähän kuin normi hitsipuikkon näköinen?
Joskus kokeillut tuota hopeaa, tulee ihmeen luja liitos ja ainetta ei paljoa mene kun välys oikea.
Mistä Oulusta löytyy tuota hopeaa ja minkä kokoisissa paketeissa myydään?
Otsikko: Vs: Nysväs Hiluxin
Kirjoitti: jp-74 - Joulukuu 13, 2012, 08:29:26
Puikkoja joissa juoksute mukana löytyy jopa iin Kärkkäiseltä, Näitä jos käytät niin puristele pihdeillä juoksute pinnoitetta reilusti pois, sitä on aivan liian paksusti. ittelle tilasin jostain etelän kaupasta puhtaita puikkoja ja juoksute erikseen, Kyllä liitoksesta tulee todella luja, Tein kupariputkesta (jarruputkia) puskurin joka meni wituiks, testasin liitokset vääntämällä ruuvipenkissä tuhannen rupelille niin liitokset kesti paremmin entä melto kupari.
Otsikko: Vs: Nysväs Hiluxin
Kirjoitti: jp-74 - Tammikuu 12, 2013, 11:01:03
Kartaanin korjausta


Aika lyhyesti on "booritus" nystyrää
(http://i1077.photobucket.com/albums/w477/jph-74/Sekoja/Hohtimeakseli002_zpsaf300da6.jpg)

Puhdistus/seevaus
(http://i1077.photobucket.com/albums/w477/jph-74/Sekoja/Hohtimeakseli003_zps7c7e33f9.jpg)

Kohdistus
(http://i1077.photobucket.com/albums/w477/jph-74/Sekoja/Hohtimeakseli004_zps339e8361.jpg)

Hopiaa, vahvistus holkki kuparista, lisää hopiaa
(http://i1077.photobucket.com/albums/w477/jph-74/Sekoja/Hohtimeakseli006_zps9ef82c0c.jpg)

Siistitys ja maalaus
Otsikko: Vs: Nysväs Hiluxin
Kirjoitti: jp-74 - Tammikuu 15, 2013, 19:39:21
Axial autolähetys saapunut racingfactoriin. Talvi iltojen iloksi nysvättävää, ens kesänä sit ajetaan isojen ja pienten safareita :-)

Lähetyksessä seuraavia malleja:
SCX10 Trail Honcho 1/10th SCALE ELECTRIC 4WD - RTR
SCX10 w/Dingo Body 1/10th SCALE ELECTRIC 4WD TRUCK - KIT
SCX10 Jeep Wrangler Rubicon Unlimited 4WD - RTR
EXO - 1/10th Scale Electric 4WD Terra Buggy - Kit


http://www.racingfactory.fi/tuotteet/SAHKOAUTOT-Axial (http://www.racingfactory.fi/tuotteet/SAHKOAUTOT-Axial)


(http://www.racingfactory.fi/shop/cat/images/ax90028_1301_798.jpg)

Otsikko: Vs: Nysväs Hiluxin
Kirjoitti: jp-74 - Tammikuu 17, 2013, 11:50:11
Ja Hiluxia rapakon takaa.
http://store.rc4wd.com/Trail-Finder-2-Truck-Kit-wMojave-Body-Set_p_2108.html

(http://rockycountry.com/product/TF2/8038127990_6a2b078184_c.jpg)

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=v-VZv_5HYQI#!
Otsikko: Vs: Nysväs Hiluxin
Kirjoitti: jp-74 - Maaliskuu 01, 2013, 13:48:42
Vähä nysvänny 8)

Klikkaa kuvaa

(http://i1077.photobucket.com/albums/w477/jph-74/Hilux/th_P3010001.jpg) (http://i1077.photobucket.com/albums/w477/jph-74/Hilux/P3010001.mp4)
Otsikko: Vs: Nysväs Hiluxin
Kirjoitti: jp-74 - Maaliskuu 08, 2013, 16:41:27
Rata kotterot kisailee viikolopun.

(https://dl.dropbox.com/u/24363848/EFRA%20juliste.jpg)

http://yle.fi/uutiset/pienoisautot_kiitavat_jopa_sata_kilometria_tunnissa/6530621
Otsikko: Vs: Nysväs Hiluxin
Kirjoitti: jp-74 - Maaliskuu 09, 2013, 15:48:54
Olipa jäynä keli kun pehmeän lumen päälle tuuli tuonut hiekkaa, ei nähny missä pehmenee.

klik kuvaa
(http://i1077.photobucket.com/albums/w477/jph-74/Hilux/th_P3090001.jpg) (http://i1077.photobucket.com/albums/w477/jph-74/Hilux/P3090001.mp4)
Otsikko: Vs: Nysväs Hiluxin
Kirjoitti: Paavo - Maaliskuu 09, 2013, 18:08:40
Hyvin menee, ja ällistyttävän aidon näköinen tuo auto.

Voiko rengaspaineita pienentää vai meneekä heti alipaineen puolelle?

Mites tollanen kevyt auto, jos haittaa kaasuläpän auki niin
a) painuu alas heti
b) jotain välille
c) lähtee ko hauki kaislikosta
Otsikko: Vs: Nysväs Hiluxin
Kirjoitti: khonkonen - Maaliskuu 09, 2013, 18:34:42
Mahtavan hitaasti kulkee nuo, eli pyörii renkaat... Kuin se on tehty ku yleensä pienoisvehkeet kulkee aina liian nopeaa...?
Otsikko: Vs: Nysväs Hiluxin
Kirjoitti: jp-74 - Maaliskuu 10, 2013, 13:02:20
Renkaissa eioo painetta, vaan painoa ;) Renkaan sisällä on vaahtomuovi, itte käytän "memory foameja" eli hitaasti muotoonsa palautuva, näillä rengas eioo semmonen pomppiva tennispallo. Foameja on eri kovusia ja vahvuisia joilla voi hifistellä "paineet" kohilleen, Omassa aika lötköt = n.0.3 paineitta vastaavat. Lisäksi  vanteeseen laitetaan lyijyä lisä painoksi, Hiluxiin on nyt 3sarjaa eri painoisina.

Linkissä näkyy tsl myynti pakkaus mitä tulee mukana.
http://prolineracing.com/tires/interco-tsl-sx-super-swamper-1.9/

Renkaiden kokonais painoja:
TSL 215g/kpl =860g/4kpl

1.Flatiron etu 200g/kpl
             taka 160g/kpl  =720g/4kpl

2.Flatiron etu 180g/kpl
             taka 120g/kpl  =600g/4kpl

Kottero ei kovin kyvyt ole kun TSL paikoillaan etuakseli 1800g ja taka-akseli 1700g, Painossakin pitäs päästä oikeen vastaavaan 1/10, Tuosta painosta tuntuu olevan vain kahta koulukuntaa miten lasketaan vastaavuus 1/10 osaan, jonkun neliöjuuri kertoimen kautta se tulee (ehkä)

Kaasun kun liipasee pohjaan niin lähtee kuin oikakin auto, eli riippuu ihan mitä renkaan alta löytyy.

Hitaus tieten tulee välityksistä, mut on nyky moottori/säätimet kyl päteviä. Sensoriohjattu hiiletön moottori/säädin on pätevä, sensori ohjaa moottorin magnetointia, eli magnetointi on yhtä voimakas onko sit "tyhjäkäynnillä" vai kaasu pohjassa. Virran kun viel antaa lipolta niin on voimaa, Hiluxissa 3S (11.1v) 2.2Ah 70C (154A). Eioo turbo viivettä tai teho piikkiä :)

http://www.teamnovak.com/products/brushless/gtb_system/index.html