OFFROAD OULU

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Hauskaa ja haasteellista maastoautoilu syksyä toivoo OffRoad Oulu ry.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.

Viestit - Rak

Sivuja: [1] 2 3 ... 47
1
Tapahtumia / Vs: Ajopäivä Ranchilla 27.5 klo 1100 alkaen.
« : Toukokuu 25, 2018, 19:23:21 »
Sellasta jo tässä kohtaa, että se nykyinen kuorkki on vähän isompi/pitempi kuin entinen, mihin se kannattaa tuupata?


Liiterin takana on tuoreehko laani, koitetaan sinne. Eli kun kääntyy pihaan niin sitten heti vasempaan.

2
Vinssin päässä pitäsi olla.
Kokeile pyörittää kardaanista käsin/meisselillä, niin näkee mitä missäkin tapahtuu.

3
Tapahtumia / Vs: Ajopäivä Ranchilla 27.5 klo 1100 alkaen.
« : Toukokuu 23, 2018, 15:46:17 »
Alkaa olla metässä vilskettä, onko nyt yhteesä 8 autokuntaa ja ehkä pari mönkijääkin  ;D

4
Tapahtumia / Ajopäivä Ranchilla 27.5 klo 1100 alkaen.
« : Toukokuu 01, 2018, 20:38:27 »
Josko sitä kokeilis suditella  :)

Kalenteri ei oikein tarjoa muita päiviä tälle kuulle.

Ajetaan niin pitkään kuin mielenkiintoa riittää.  Makkaraa paistetaan myös.

Osoite savikunnaksentie 2
Parikymmentä kilometriä Oulusta muhokselle päin.

Jos oot tulossa isomman kuljetuskaluston kera, niin varoitteli etukäteen.

Ei maksa mitään  :)

Lisätietoa O4O5649234/Antti

5
Tekniikkaa/Rakentelua / Vs: Suzukin hienosäätöä
« : Huhtikuu 29, 2018, 20:15:31 »
Mites fettien specsejä tulkitaan? Linkin vekottimessa vain 150W.
Hellalta saa n.20A/12 solid state relettä:
https://www.hella.com/microsite-electronics/en/Solid-state-relay-130.html
Ja tuo, yllätys, kestää 240W
Jos ja kun vaihdan flektin tehokkaampaan niin tehot menee yli 300 watin.

Lisäksi joissain vaginoissa on jonkinlainen pwm-ohjaus systeemi flektille jossa taisi olla myös suora kytkentä.

Tämä osio ei oo niin hätänen, löysin flektin vastuksia joten 2 nopeuksisen toteuttaminen  ei ole kuin yhden piuhan vetämisestä kiinni, relekkin taitaa olla jo valmiina.

Öljynlämmötkin menee matolaatikkoon. Tarkoitus laittaa Vemsdisplay mittaristoksi, eli tabletti joka kytketään heräämään sytytysvirran mukana ja ottaa bluetoothilla tiedon vastaan:



Jos ja kun öljynjäähdyttimen laitan ja vielä omalla flektillä niin sitä ei matolaatikko sulata. Ohjelmisto ei tue ylimääräisen lämpötunnistintiedon käyttämistä ohjaukseen.
Pähkäiltäväksi asiaksi tulee se mihin sijoittaa öljynlämpötunnistimen ja sen flektin lämpökytkimen koska tuossa aiemman postauksen kuvassa lämpötunnistin sijoittuu jäähdyttimelle menevään kanavaan(Öljy menee kiertoon keskireiästä).

6
Tekniikkaa/Rakentelua / Vs: Suzukin hienosäätöä
« : Huhtikuu 24, 2018, 18:56:57 »
Piti tässä välissä napata pata ja vaihelaatikko keulille, nyt on mukava ajella ku on hiljasta  :) Vaihelaatikko hiljeni täysin ja moottoristakaan ei kuulu mitään ylimääräisiä naputuksia.

Jossain kohti hoksasin että vois viimeinkin jäähdytysjärjestelmää parantaa. Sitä tukemaan piti ohjainlaitetta päivittää vähän perusteellisemmin että sai uusimman ohjelman sisään joka tukee syyläriltä ulostulevan veden lämpötilan mittausta ja sillä perusteella flektin ohjausta, myös pwm-ohjausmahdollisuus flektille ilmaantui. Tehokkaampi flekti on etsinnässä ja samalla pohdin laittaakko se kahdella nopeudella vai pwm-ohjattuna. Pwm-ohjaus vaatisi että jostain löytyisi sillä ohjattava "rele" joka kestää mielellään liki 30A.

Myös öljynlämmölle asennan anturin notta voi tehdä valistunee päätöksen siitä tarviiko sitä jäähdyttää erikseen.
Biltemasta löytyi sopiva adapteri öljynsuodattimen alle, johon tein sopivan kierteen sopivalle tunnistimelle.
Alavesiletkun anturin kiinnike syntyi 100A datsunin flektin kytkimen tellingistä jonka kierteen sovitin sopivaksi ruuvaamalla reikään tulpan ja tekemällä siihen sopivan kierteen.



Antureista labrasin vastusarvot talteen kunnolla, nyt niitä ei tarvii enää arpoa  :)  Tein samalla havainnon että lämpötunnistimien hitaus vaikuttaa pahimmillaan puolenkymmentä astetta nopeammissa muutoksissa. Nopean muutoksen ollessa se että pari desia öljyä alkaa jäähtyä sadan asteen lämpötilasta huoneenlämmössä. Anturi ja lämpömittari on vierekkäin öljyssä.
Siksipä otin keittiövälineet apuun, eli sousvide-kierrätin käyntiin. Sillä saa hallittua veden lämpötilan jolloin mittaus voidaan tehdä tasaisessa lämpötilassa per mittauspiste.
Kylvyssä j.nesteen ja imulämmön anturit.


7
Tapahtumia / Vs: Suunnistuskilpailu Sotkamossa 18-20.5
« : Maaliskuu 26, 2018, 16:47:06 »
Joo, herrasmiehet yk:sta ovat vissiin kättä nostaneet  :)

8
Tapahtumia / Vs: Parioffi 12.5
« : Maaliskuu 26, 2018, 16:46:16 »
Ei ollenkaan huono, pitääpä panna kalenteriin merkintä  :)

Aikataulut pitää selvitellä.

9
Tapahtumia / Suunnistuskilpailu Sotkamossa 18-20.5
« : Maaliskuu 24, 2018, 12:41:45 »
https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=154866

Tuollaista tulossa lähes naapurikylässä  :)

Parilla autokunnalla näiltä seuduilta kuulostaa olevan yritystä mennä tuonne sutimaan.

10
Huti! / Vs: Tela härpäke
« : Maaliskuu 12, 2018, 18:49:47 »
Paljonko äyhyä tuossa moottorissa on? Eli oliko videolla luukku selällään?

11
Tapahtumia / Vs: Hankiajot siirretään 17.3 la
« : Maaliskuu 05, 2018, 19:33:00 »
Vieläkö halukkaita piisovaa? Hyvin äkkiä keksin muuta tekemistä, joten kannattaa nostaa käsi ylös mieluummin ennemmin ku myöhemmin  :)

12
Tekniikkaa/Rakentelua / Vs: Suzukin hienosäätöä
« : Helmikuu 21, 2018, 20:50:59 »
Laitan tähän muistiin kuvan ykk:n todellisesta sijainnista kuvan moottorissa:


13
Tekniikkaa/Rakentelua / Vs: Suzukin hienosäätöä
« : Helmikuu 21, 2018, 20:49:34 »
Sovitin uuden pultin kepin tyveen. Kairasin pylväsporakoneessa reiän ja kuvan mukaisesti samoilla tulilla on helppo tehdä kierteet.
Valitsee ohjaamiseen käytettävän kierretapin tai minkä tahansa esineen sen mukaan että keskittyy istukkaan ja käytettävän tapin perään.
Kierre m10x1.25



Vaihdekepin hahloa piti leventää 2 milliä, cnc-rälläkällä ja viilalla, syvensin myös vähän kun näytti että tarkalle menee.



Alkuperäinen osanumero isommalle pultille.



Koesovitin irtolaatikkoon, jämäkän oloinen verrattuna katkenneella pultilla olevaan hämmentimeen  ;D

Koska kuvat on kivoja niin kuva vielä laatikon sisuksista:
Päällimmainen akseli tiputetaan alemman puoliskon päälle ja kansi kiinni.
Jos epäilyttää laatikon kunto niin häntäosan irroitus ja kiinnitys ei ole kummoinen homma, siinä on vasemmassa sivussa 1 pultti joka vastaa vaihteensiirtäjään, se irti, kopan pultit irti ja koppa pois. On liimalla kasassa. Siitä pääsee kokeilemaan nuo kaksi kuvassa oikealla akselien päissä olevaa laakeria. Vaihdekeppi pitää irroittaa tietty.


14
Tapahtumia / Vs: Hankiajot 24.2.2018 La
« : Helmikuu 19, 2018, 10:05:12 »
3 metrin järvisillä ei oo varpaat kastunu  ;D

Mutta, Pohjola-ralli aiheuttaa sen verta muutosta että otetaan aikalisä ja siirretään tapahtuma 17.3 josko saataisiin runsaammasti tulijaa.

Koitan tehdä vähän analyysiä pohjien tilanteesta kulkiissaan.

15
Tapahtumia / Hankiajot. katotaan kevväämmällä
« : Helmikuu 18, 2018, 19:19:42 »
Halukkaita ei sitten ilmaatunutkaan, ajelemme kevväämmällä vähemmillä lumilla  :)


Kokoontuminen 1000 mennessä.
Liikkeelle paineet laskettuna 1015.

Kanava 5 viestilaitteissa.

Itse hyppään jonkun vänkäriksi, suzukissa ei riitä joustot tuossa hangessa.

-Antti

Sivuja: [1] 2 3 ... 47

Sivu luotiin 0.085 sekunnissa. 22 kyselyä tietokannasta.