OFFROAD OULU

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Hauskaa ja haasteellista maastoautoilu kevättä toivoo OffRoad Oulu ry.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.

Viestit - Paavo

Sivuja: 1 ... 123 124 [125] 126
1861
Yleistä keskustelua / Iinattiin ajelee
« : Helmikuu 08, 2004, 18:13:41 »
Moi,

jos oot ikinä laittamassa keulaan puskuria, niin kannattaa tietty asetella lisävalot puskurin "sisäpuolelle" (eli että esim. puuta vasten nojatessa ekana ottaa kiinni tukeva puskuri). Ei tietenkään suojaa tökkääviltä oksilta, mutta voi vaikka (maanomistajan luvalla) ajaa kumoon kohtullisen tukevaa lepikkoa aika huoletta, ja helpottaa tosiaan ahtaissa paikoissa vekslaamista, kun voi turvallisesti ajaa auton ihan kiinni esteeseen.

Mulla puskuriin kiinnitetty alasuoja varjelee myös vinssin rullakkoa, se on mm. ojia ylittäessa hieman arassa paikassa, kun matalajalkaisella autolla rysäyttää vastapenkkaan tms., vaikka suoja on vahvaa tekoa niin viimesuvena se jossain oli kait tehnyt töitä, oioin ja vahvistin sitä ja taas ollaan valmiina uusiin koitoksiin.

-Paavo

1862
Tekniikkaa/Rakentelua / 2004-02-08
« : Helmikuu 08, 2004, 15:39:00 »
Niniin, kone on taas vedenpitävä, letkussa oli reikä.

Kiitoksia Ekille tallista ja Jokelle letkusta.

Laitoin samalla sen katkenneen alipaineletkun paikoilleen, tyhjäkäyntiseokset on nyt säädetty aikalailla korvakuulolta, pitää käydä vaikka shellillä mittaamassa ne kohdilleen. Mottoriöljyt vois vaihdattaa samalla, niin ei tarvitse sitten keräillä jäteöljyjä.

Mittaisin samalla Peten "rocket science" (toimiva se on, mutta näyttää... hmm... itse tehdyltä :) mittarilla bensan paineita, piti olla 2.5 kiloa, mutta mittarin mukaan oli vain 1.4 bar, pitää vaihtaa mittaria tai bensapumppua...

Ja bensaletkuja irroitellessa tulin kurkanneeksi oikeaan takajarruun, kun rengas oli siitä tieltä poissa, ja oliskohan kohta aika vaihtaa jarrupalat, pintaa oli vielä vajaa milli kun oikein tarkkaan katsoi. Jarrunesteet vois vaihtaa samalla, alkaa olla aika mustaa, vaikka nesteen väri oli ihan kirkas alunperin.

-Paavo

1863
Tekniikkaa/Rakentelua / 2004-02-08
« : Helmikuu 08, 2004, 06:53:53 »
Kone alkoi eilen vuotamaan jäähdytysnestettä, vuoto pitäis paikata, mutta ko. toimenpidettä varten se (vuoto) pitäisi ensin paikallistaa, jostain koneen päältä ja takaa se lirinä kait alkaa, tutkimukset jatkuvat (eli käytännössä siis alkavat) tänään.

Jotain hyvääkin tuossa nestevajauksessa oli, löytyi nimittäin yksi irtonainen alipaineletku, eli seosten laihuus löysi loogisen selityksen.

Kattotelineen kasaus on alkanut, kouruun tulevaan putkeen on jo liimattu kiinni ne pystytuet, mutta ajanpuutteen (oikeastaan kaikenlaisen muun puuhastelun, aikahan on universumin ainoa aidosti loppumaton luonnonvara, sitä riittää) takia homma etenee hitaahkosti. Tavoitteena on saada teline ens syksyn rientoihin tehdyksi, että valoa piisaa joka suuntaan.

Ja oikeastaan vakavin tauti tällähetkellä on akselikuume, sairastuin siihen joku viikko sitten, ja rangeen on hakusessa 2-akselisen Volvo C303 portaaliakselit. Nuo tuovat maavaraamukavasti lisää, välitykset paranevat maastoajoon mukavasti (perävälitys 1:3.5 -> 1:6), ja noiden pitäis kestää hieman kolmeykköstä isompaakin rengasta. Jenkeistä saa levyjarrujakin, mut ensin siis pitäiis löytää tuollaiset akselit, tai oikeastaan kahdet, hyviä vinkkejä otetaan vastaan.

-Paavo

1864
Yleistä keskustelua / Iinattiin ajelee
« : Helmikuu 08, 2004, 06:43:26 »
Petri, olisko sulla vielä kuvaa siitä oikeanpuoleisesta lisävalosta? -Paavo

1865
Yleistä keskustelua / Iinattiin ajelee
« : Helmikuu 07, 2004, 18:09:51 »
Olis ollu erittääin kiva puskee omalla autollakin, lunta ei ollut mitenkään liikaa, itseasiassa aika sopivasti. Mutta jospa sais ensin ne jäähdytinnnesteet pysymään sisällä. Kuvat on kohta esillä. -Paavo

1866
Myy, Osta ja Vaihda / O: Akselit
« : Helmikuu 06, 2004, 15:33:29 »
Tarvitaan 2 paria Volvo C303 akseleita. -Paavo / 050-511 9240

1867
Luurit vaan messiin ja Iinattiin huomenn alauantaina kahdeksi. Makkaraa ja sinappia ja polttopuita kans. Ei haittaa jos olis kahviakin. Lumiketjut?

1868
Yleistä keskustelua / Iinattiin ajelee
« : Helmikuu 06, 2004, 15:29:30 »
Vieläköhän siellä pääsee? No kokeillaan!

1869
Tekniikkaa/Rakentelua / maastorenkaat esim. 32-10,5-15?
« : Helmikuu 01, 2004, 19:36:49 »
Moi,

kyllä 7" vanne pitäis riittää kymppipuolikkaalle, esim. http://www.bfgoodrichtires.com/assets/pdf/all_terrain_ta_kd.pdf listaa 31x10,5 ja 33x10,5 vanneleveydeksi 7-9" (32x10,5 en löytänyt heti), ei ole STRO-kirjaa nyt esillä (lu: ei mulla sellaista (vielä) oo...), mutta nuo BFG:n taulukot ovat oleet kyllä samoilla linjoilla. Jos haluat olla 100% varma (ennen renkaiden ostoa tms.) niin pirauta jollekin katsastutkonttorille, kertovat kyllä puhelimessakin mielellään miten asia on, ainakin mulle ovat jaksaneet kiitettävästi hakea rengas- ja vannetietoa.

-Paavo

1870
Yleistä keskustelua / Videonauhat biteiksi
« : Tammikuu 30, 2004, 11:55:46 »
Moi,

sain vietyä videonauhurin tietokoneen viereen, ja tein koemielessä pienen digitointiharjoituksen, siirsin yhden camel trophy-nauhan kovalevylle (vajaa 3GB) ja pakkasin sen yhdelle CD-levylle mahtuvaksi mpegiksi, hyvin toimi, kuvan laatu vaan ei tietenkään vastaa deeveedeetä...

Niin se pointti oli siinä että jos jollakulla on nauhalla jotain joka pitäis saada levylle, niin se onnistuu kohtuu helpolla, jos nauha ei ole VHS:ää niin sitten pitää tuoda sitä nauhaa pyörittävä laitekin mukana, tietsikassa on komposiitti-RCA- ja SVHS-liittimet kuvalle ja normaali stereoliitäntä äänelle (3.5mm plugi tai 2*RCA).

-Paavo

1871
Tapahtumia / 11.06.2004 Ylläs Trophy 2004 III
« : Tammikuu 26, 2004, 14:28:56 »
Lainaus
Onkos Oulusta menijöitä Ylläkselle?


On on! Siis meikä ainakin, jonkunlainen käsitys on että muitakin innokkaita olis, ilmiantakoon kukin itsensä.

-Paavo

1872
Tekniikkaa/Rakentelua / 2004-01-25
« : Tammikuu 25, 2004, 17:13:25 »
Ja tänään sain siis aikaiseksi sen verran, että ehjäsin maijalammella möksähtäneen CD-vaihtajan, ei sinä oikeastaan isompaa vikaa ollut, yksi tanko ja yksi tuki olivat hieman vääntyneet eli vinossa, nyt taas ganes luukuttaa! Otin samalla käyttökopiot levyistä, ne jos olis menneet hajalle niin olisin kiroillut vielä ens kesänäkin, kiekkoja oli tusina parhaasta päästä, niiden menetys olis kirpaissu aika kovaa.

Ja oikaistun ja vahvistetun alasuojan laitoin myös paikoilleen, säädin samalla uutta ohjaustankoa hieman, että ratti on suorassa kun auto menee suoraan.

-Paavo

1873
Tekniikkaa/Rakentelua / Rakentelua ja remonttia: Paavon Range
« : Tammikuu 25, 2004, 17:07:54 »
Moi,

eli tällaista mulla on suunnitteilla:

- akselilukkojen alipaineohjaus
- kattoteline valoille ja vararenkaalle
- kylkipalkit odottelee alleliimaamista
- vararenkaan ja -vanteen hommaus

-Paavo

1874
Hiihaa!

Lainaus
Joo on se mutta meidän mekaanikko on välillä aika laiska... Sain kuitenkin levyt siitä pois, ja pieniä toiveita on myös laitteen toimimisesta, en kuitenkaan enää uskalla laittaa siihen alkuperäisiä levyjä, pitää polttaa käyttökopiot mutta en ehtinyt eilen aihiokauppaan.


Avasin soittimen vielä kerran, ja huomasin yhden lievästi taipuneen kohdan, oikaisin sen varovasti (huomaatteko, ei mullakaan aina ole leka kädessä), ja nyt rokettirolli pauhaa taas!

-Paavo

1875
Tekniikkaa/Rakentelua / Sähköä vinssille ?
« : Tammikuu 25, 2004, 12:12:20 »
Moi,

niissä mun hankkimissa akuissa tuon CCA (tai mikä se lyhenne nyt onkaan) on 760A, ja nämä on ihan tavallisia auton käynnistysakkuja, taisivat maksaa muistaakseni kympi tai kax enemmän kuin exiden perusakku, kun halusin sellaisen josta ei valu hapot ulos jos akku (=auto) joutuu ylösalaisin.

Ja tietty riippuu millaista vinssiä aikoo pyörittää, pienemmille (8000 jne.) yksi akku tietty riittää paremmin.

Mutta tottakai kaksi akkua voimii vinssikäytössä paremmin kuin yksi, senkin takia että niitä on kaksi kuormaa jakamassa, niin eivät joudu niin tiukille.

Mutta riippuu käyttötarpeesta, kuinka paljon toisesta akusta on hyötyä.

-Paavo

Sivuja: 1 ... 123 124 [125] 126

Sivu luotiin 0.037 sekunnissa. 22 kyselyä tietokannasta.