OFFROAD OULU

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Hauskaa ja haasteellista maastoautoilu kevättä toivoo OffRoad Oulu ry.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.

Viestit - Paavo

Sivuja: 1 ... 124 125 [126]
1876
Tekniikkaa/Rakentelua / Rakentelua ja remonttia: Paavon Range
« : Tammikuu 25, 2004, 17:07:54 »
Moi,

eli tällaista mulla on suunnitteilla:

- akselilukkojen alipaineohjaus
- kattoteline valoille ja vararenkaalle
- kylkipalkit odottelee alleliimaamista
- vararenkaan ja -vanteen hommaus

-Paavo

1877
Hiihaa!

Lainaus
Joo on se mutta meidän mekaanikko on välillä aika laiska... Sain kuitenkin levyt siitä pois, ja pieniä toiveita on myös laitteen toimimisesta, en kuitenkaan enää uskalla laittaa siihen alkuperäisiä levyjä, pitää polttaa käyttökopiot mutta en ehtinyt eilen aihiokauppaan.


Avasin soittimen vielä kerran, ja huomasin yhden lievästi taipuneen kohdan, oikaisin sen varovasti (huomaatteko, ei mullakaan aina ole leka kädessä), ja nyt rokettirolli pauhaa taas!

-Paavo

1878
Tekniikkaa/Rakentelua / Sähköä vinssille ?
« : Tammikuu 25, 2004, 12:12:20 »
Moi,

niissä mun hankkimissa akuissa tuon CCA (tai mikä se lyhenne nyt onkaan) on 760A, ja nämä on ihan tavallisia auton käynnistysakkuja, taisivat maksaa muistaakseni kympi tai kax enemmän kuin exiden perusakku, kun halusin sellaisen josta ei valu hapot ulos jos akku (=auto) joutuu ylösalaisin.

Ja tietty riippuu millaista vinssiä aikoo pyörittää, pienemmille (8000 jne.) yksi akku tietty riittää paremmin.

Mutta tottakai kaksi akkua voimii vinssikäytössä paremmin kuin yksi, senkin takia että niitä on kaksi kuormaa jakamassa, niin eivät joudu niin tiukille.

Mutta riippuu käyttötarpeesta, kuinka paljon toisesta akusta on hyötyä.

-Paavo

1879
Tekniikkaa/Rakentelua / Sähköä vinssille ?
« : Tammikuu 23, 2004, 13:36:35 »
Moi,

jos käyttö on satunnaista ja todennäköisesti vähän kerrallaan, niin mielestäni toinen akku ei ole välttämätön, jos se olemassaoleva akku on kunnossa. Toisen akun kanssa vinssille saa tietty varmemmin riittävän määrän ampeereja, ja niitä riittää pidempään olipa laturi mimmonen tahansa, mutta yhdelläkin siis pärjännee kevyessä käytössä, jos auto ei ole ovia myöten savessa tai suossa.

-Paavo

1880
Tekniikkaa/Rakentelua / Sähköä vinssille ?
« : Tammikuu 22, 2004, 14:57:28 »
Moi,

toisen akun kannalla olen minäkin, laitat vaan rinnan ne, ja paksua piuhaa akuille ja vinssille. Laturia tarvinnee alkaa isontelemaan vasta jos aikoo etetä pidempiä matkoja vinssin voimalla, ja sitten kannattaa myös laittaa vinssille jäähdytystä, sulaa kait se sekin jos tunnin vinssaa, se 400-500A muuttuu tietty joiltain osin lämmöksi moottorissa.

Mullakin on Oulun vanhan range-mafian suunnittelemat käyttökytkimet, keulassa on ulkokäyttö ja kojetaulussa sisäkäyttö, erittäin toimiva ratkaisu, edellyttää kevyen kontrollilogiikan tekoa (6 relettä), lisätietoja löytyy tarvittaessa.

Kuva keulan kytkimistä:
http://stiletti.wipsl.com/albums/album22/DSC02557.sized.jpg
Ne punainen ja vihreä nappi sen mustan laatikon takana. Kaukosäätimen siirsin myös tuohon boksiin, mutta sitä en aio koskaan tarvita, kiinteät napit ovat pirskatin hyvät.

Sisäkytkin:
http://stiletti.wipsl.com/albums/album22/DSC02558.sized.jpg

-Paavo

1881
Moi,

Lainaus
Eikö se CD-vaihtaja ole ollut sulla jo pitkän aikaa projektilistalla?


Joo on se mutta meidän mekaanikko on välillä aika laiska... Sain kuitenkin levyt siitä pois, ja pieniä toiveita on myös laitteen toimimisesta, en kuitenkaan enää uskalla laittaa siihen alkuperäisiä levyjä, pitää polttaa käyttökopiot mutta en ehtinyt eilen aihiokauppaan.

Lainaus
Missäs teillä on kokoontuminen kun on noita ajopäiviä parin viikon välein? Missäpäin Oulua olette käyneet päristelemässä? Vois joku kerta miettiä mukaan lähtöä...


Iinatin moottoriurheilukeskuksen ympäristössä on yleensä ajeltu parillisten viikkojen lauantaina noin klo 14 alkaen, näin talvisaikaan ei välttämättä ihan säännöllisesti, joten jos lumien aikaan olet lähdössä mukaan niin kannattaa varmistella (täällä foorumilla, mailitse tai puhelimitse tai jotenkin) että muitakin (autoja) on tulossa, offaus(kin) on hauskempaa porukassa.

Niin ja tervetuloa mukaan! Ajopäiville mahtuu useammansorttisella kalustolla, myös vakioautolla, ja jos ei vaikka omaa autoa olekaan, niin muiden kyytiin mahtuu, vaikka oikeastaan autojen ulkopuolelta näkee homman parhaiten, ja kyytiin voi sitten hyppiä aina tarpeen mukaan.

-Paavo

1882
Yleistä keskustelua / Helposti
« : Tammikuu 18, 2004, 19:26:31 »
Ilmeisesti liikavauhtia ei sitten ihmeemmin tarvinnut katua, ohjausvarsi lähti irti huomattavasti oletettua helpommin, toinen sokka lähti melkein käsin irti, ja toinenkin pienen suostuttelun jälkeen (teräsnaula lenkistä läpi ja vääntöä), muterit irtosivat temppuilematta ja kartio erittäin kevyen naputtelun tuloksena.

Varaosa varren nivelestä vaan olikin kierteen rikki, joten en saanut vielä "uutta" vartta paikoilleen, mutta varapääkin löytyi, jospa sitten huomenissa saisi hilut paikoilleen.

Ja kun vaatetta laittoin soppelisti päälle, ei edes ehtinyt palella, eli aika pikainen remontti.

Samalla tuli irroitettua autosta CD-vaihtaja, joka alkoin mököttämään maijalammen safarilla, kun se putosi pari kertaa mäkiä ylös hinkatessa, raajärvellä se vielä kesti lattialle tippumisia, mutta ilmeisesti liika on liikaa sillekin. Mutta jospa siitä sais edes levyt ulos, ovat vielä ihan orkkislevyjä kun kukaan ei ole viitsinyt polttaa tuplia niistä...

-Paavo

1883
Yleistä keskustelua / Mulla kans...
« : Tammikuu 18, 2004, 14:57:15 »
Nimittäin pientä laittoa, kävin päivällä  perheen kanssa laavulla paistamassa makkaraa, ja ajelin hieman reippaan oloisesti kohti kalimenojan yli menevää siltaa, no tiellä oli lunta aika lailla, eikä rengas pitänytkään, kun vauhtia oli alaspäin taittuvassa mutkassa liikaa, ja kolautin apparin puoleisen eturattaan aika voimalla sillan kaiteeseen...

No, onneksi siinä oli kaide, muuten oltais voitu mennnä aika jyrkkä luiska alas, ja olis saattanut tulla pahempiakin vaurioita, nyt vanteeseen tuli pieni kolo (kosmeettinen vamma, ei haittaa mitään) ja akselin edessä oleva ohjausvarsi meni pahasti luokille, ja nyt pitäis lähteä tekemään katumusharjoituksia eli repimään se irti ja oikomaan, onneksi ei ole kovin kylmä, pakkasta vaan paritkympit.

Niin ja ei niin huonoa ettei jotain hyvääkin, auton alle kurkkiessa taisin löytää syyn etupäätä jo jonkin aikaa vaivanneisiin lieviin kolinoihin, iskarin alapää on kuskin puolelta ihan löysällä, josko kiristelis sen sitten siinä samalla.

-Paavo

1884
Myy, Osta ja Vaihda / O: Rangen perään ratas ja tappi
« : Tammikuu 16, 2004, 16:48:28 »
Moi,

tarvitse rangen perään toisen poskipyörän ja ristitapin, ei tarvitse olla uudenveroiset.

-Paavo / 005-511 9240 / paavo.leinonen@wipsl.com

1885
Tekniikkaa/Rakentelua / (Huonoja) kuvia eberistä
« : Tammikuu 14, 2004, 18:55:37 »
Moi,

nappasin nopsasti kuutaman kuvan just, ulkona tietysti on pimeetä, ja niin ilmeisesti kuvaajat korvienkin välissä, ainakin kuvien laadusta päätellen... Mutta niille joita aihe kiinnostaa: http://stiletti.wipsl.com/gallery/album69

Mutta jospa noista sen verran selviäisi, että missä kohtaa eberi on, ja toivottavasti ehkä jotain muutakin.

Innolla odotan ihastuneita huokauksia kuinka ruoteeton, puhdas, siisti ja hyvässä järjestyksessä oleva konesali mun rankussa on... :-)

-Paavo

PS. ja just ennen kuvien ottoa rälläköin tasauspyörästön hampaita sileeksi, kohta (=viikon-aprin-kolmen sisään/päästä) puikko sulaa ja mulla on kempattu perä :) :) Lukko ei välttämättä kuitenkaan ole paikoillaan ennen Yllästä, tai saattaahan sitä joskus kokeilla vaikka iinatissa...

1886
Tekniikkaa/Rakentelua / Mun laite
« : Tammikuu 12, 2004, 15:03:01 »
Moi,

mulla on tankista saakka oma letku, eberin pumppu on auton pohjassa kiinni taka-akseli päällä. Aina on lähtenyt käyntiin hyvin, kylmänä ja kuumana. Eberi on just siinä oikeassa lokarissa kiinni, niin edessä kun menee, lienee aika hyvä paikka. Voin ottaa jonkun kuvan jos niistä on apua, kerro mitä haluat nimenomaan nähdä, niin en räpsi turhia. Ja verme on 5kWja vesiletkussa kiinni.

-Paavo

1887
Tekniikkaa/Rakentelua / Daihatsu?!
« : Tammikuu 10, 2004, 18:56:41 »
Moi,

eipä ole Oulussa Daihatsuja, ainakaan offaamassa.

Jos haluat rakennella autoa, niin jäykkä etuakseli on huomattavasti helpompi kuin ns. renkkukeula (eli erillisjousitettu eli IFS lontooksi).

-Paavo

1888
Myy, Osta ja Vaihda / M: Rangen osia
« : Tammikuu 02, 2004, 20:19:22 »
Moi,

seuraavanlaiset osat etsivät uutta omistajaa:

Oulussa olevat osat (paavo.leinonen@wipsl.com / 050-511 9240):

Jäähdytin 2
Laturi (testattu) 1
Laturi (Lucas) 1
Vaihdelaatikon tyyny 4
Hansikaslokero 1
Jarrusatula taakse 2
Sisätaustapeili 2
Kooli 4
Bensatankinletku 1
Takapala (C-pilariin) 4
Kardaanipari eteen/taakse 1
Vaihdelaatikon tiivistesarja 1 (kovaan askiin)
Vaihdekepin tiiviste 1
Paisuntasäiliö 1
Apusimpukka 2
Etupelti (konepellin ja tuulilasin väliin) 1
Etupala (syylärin edessä ylhäällä) 1
Apusimpukan nivel 2
Poljinkumi 4
Takaluukun pumppu 2kpl
Mittaristo (öljynpaine, kello, ampeeri, alipaine)

Haminassa vielä mahdollisesti olevat osat (puh. 040-562 5908):

Vaihdelaatikko 1
Ylempi takaluukku 2
Lämmityslaite 2
Vararengas 1
Katto 1
Etusäleikkö 1

Osan perässä oleva numero on kappalemäärä. Osat ovat (tietysti) käytettyjä, mutta ehyitä ja toimivia ellei toisin mainita. Hinnat ovat hyvin kohtuullisia.

-Paavo

Sivuja: 1 ... 124 125 [126]

Sivu luotiin 0.035 sekunnissa. 22 kyselyä tietokannasta.