OFFROAD OULU

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Hauskaa ja haasteellista maastoautoilu syksyä toivoo OffRoad Oulu ry.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.

Viestit - Paavo

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 125
31
Soittele vaikka mulle. -Paavo / 050-511 9240

32
Taas samaan aikaan kun PSORY:n Kuuran Kierto, mutta enempi maastoautoilullista makkaranpaistoa kuin HC-offia.

Perjantai 2. joulukuuta - tiistai 6. joulukuuta, itsenäisyyspäivä on siis tuo tiistai.

Varsinaiset ajopäivät lauantai, sunnuntai ja maanantai, varmaan riittää? Perjantaille ja tiistaille saataneen ajoa jos
joku sitä vakavasti tarvitsee.

Voi ajaa ne päivät ku itselle passaa, eli jos ei voi ajaa koko tapahtumaa niin poimii sit sen päivän tai ne päivät ku haluaa.

Oma alustava suunnitelma saapua pelipaikalle perjantain aikaan, ja tiistaina valutaan sitten kotia kohti.

Tässä linkki viimevuoden reissuun, varmaan ihan samalla kaavalla mennään taas.
http://offroadoulu.com/smf_forum/index.php?topic=3484.0

Tämä reissu sopii hyvin perhekunnille ja vakioautoille. Ajetaan kuitenkin maastossa, mutta
ns. kovan maan reittejä (joka kelitilanteesta riippuen saattaa olla huomattavan iso osa reitistöstä).

Reissu sopii myös maastoautoilun vasta-alkajille, jos just ja just kestää sen että joka päivä pitää
tehdä ainakin parit tulet ja paistella eväitä ja keitellä kahvia. Auto pitäis kuiten olla oikea maasturi,
eli neliveto, alennusvaihteet, lujat vetopisteet jne., millään katumaasturilla ei ehkä kannata tulla
kun niissä saattaa olla alustassa jotain pimpeli-pom osia jotka loukkaantuu kun niitä ulkoilutetaan.

Vinssi saa olla, mutta toivottavasti niitä ei juuri tarvita. Renkaat käy mitkä vaan, normi nastarengas
on keskimäärin ollut kohta parempi kuin karkeakuvioinen maastorengas.

Mikään ei estä tulemasta mukaan rakennellummallakin kalustolla, mutta yhdessä ryhmässä ajetaan,
ja jos haastetta haluaa enempi niin kannattaa harkita PSORY:n Kuuran Kiertoon osallistumista.

Majoitus ja aamiainen/päivällinen Mainarissa, kts. http://www.mainari.fi/

Nyt näkyy hinnastossa olevan 34€/vrk/lurjus, ja tämä sisältää hyvän aamiaisen. Päivällisen saa
syödä ravintolassa tai omia eväitä kuinka haluaa. Lounaat siis omin eväin maastossa.

Kellä on erikoisempia tarpeita majoituksen tms. kanssa niin olkoon suoraan Mainariin yhteyksissä.

Ajaminen oli muistaakseni ei-jäseniltä 20€/auto/ajopäivä, PSORY:n jäsenille edullisempi.

Lähimmät kaupat ja pensa-asemat Vikajärvellä (Rovaniemen suuntaan) ja Pirttikoskella (Ranualle päin).

33
Tekniikkaa/Rakentelua / Vs: Rakentelua ja remonttia: Paavon Range
« : Syyskuu 25, 2016, 15:01:54 »
Jakareiden akaselinpään puslat vaidettu, tai itseasiassa vaan yx puolikas, loput olikin vielä ehyitä.

Ja se ohjauksen eka pallonivel (sektorivarren päässä) on vaihdettu kans. Rasvanipan laitoin siihen myös.

Ja leimallakin on käyty, normisettiä eli huomautuksitta hyväksytty.
Samaan syssyyn tuli leimattua siviili-range, eipä ollut siinäkään mitään huomautettavaa.

Seuraavaksi vois tehdä uuden pakoputken Volvoon, turbolta vaimentimelle saakka.
Tai oikeestaan tarttee vaan tehdä siihen jousto-osaan saakka, joka on just ennen vaimenninta.

35
Myy, Osta ja Vaihda / O: Suzukin polttoainetankki
« : Heinäkuu 25, 2016, 10:29:10 »
Löytyiskö Suzukiin hyväkuntoista polttoainetankkia?

Mieluummin hakumatkan päässä Oulusta tai nopeasti toimitettavissa.

-Paavo / 050-511 9240

36
Tekniikkaa/Rakentelua / Vs: Rakentelua ja remonttia: Paavon Range
« : Heinäkuu 21, 2016, 14:42:18 »
Siitä huolletusta vinssistä paloi hiilisilta, virta oli mennyt ilmeisesti vaan yhden hiiliparin kautta.

Korjaavat toimenpiteet suoritettu (uusi moottorin pääty) ja nyt vinssi toimii hyvin, tällä nykäistiin narukin poikki, eli ilmeisesti voimaa on. Varavinssikin kasattu ja koeponnistettu irtaallaan, tuntuu toimivan.

Uudet vaimentimet on saakelin hyvät! Loppuu kuskilta kantti ennen kuin alusta alkaa rajoittamaan vauhtia.

Jakareiden akselinpään puslat pitää taas vaihtaa, ja ohjauksen eka pallonivel (sektorivarren päässä). Edit: se raidetangon suoja on kans oikaistavassa/vahvistettavassa kunnossa.

-Paavo

37
Tapahtumia / Vs: Suunnistuskisa Ouluzonessa 13.8 La
« : Heinäkuu 06, 2016, 22:15:40 »
Oli muuten yllättävän iso ja hyvä alue. Karttaa katsomalla ei aina totuus paljastu...

38
Myy, Osta ja Vaihda / -90 Range menee purkuun, osia tyrkyllä
« : Kesäkuu 08, 2016, 02:09:22 »
Koko auto menee osiksi kunhan olen korjannut moottorin käyntihäiriön.

Itselle jää ainakin peilit ja ajovalot, ja varmaan paljon muutakin kunhan saa ennustettua tulevia tarpeita, moottorin ja päävaihteiston voisin pitää kait kans, ja alustan (tukivarret ja jouset ja ehkä simpukankin). Ovet, konepelti, takaluukun alaosa ja pintapellit jää mahdollisesti ehkä itselle kans.

Akselit ainakin jouten, samoin ilmastointi, 35x12.5r15 at-kuviolliset renkaat (pintaa on hyvin, mutta on ikääkin) ja 15" BWA alumiinivanteet (ET vois olla 0). Renkaat ja vanteet voidaan myydä erikseenkin. Vanteisiin ei ole muttereita. Nahkapenkit, edessä sähköllä, tarttisko joku sellasia enempi ko minä?

Takayläluukku tarjolla kans, samoin tehdasuusi etupuskurin alaosa (muovia, mihin ne apukaukovalot tulee kiinni). Etu- ja takapuskureiden kulmiakaan en taida itse tarvita. Etu-ja takavilkuille/parkeille on sellaset metalliritiläruojat, tarttisko joku? Sellaset pantamalliset perien panssarit löytyis kans. Tuulilasissa piti olla sähkölämmitys, mutta en ole päässyt testaamaan että toimiiko se, ja voipa olla että sen koeponnistaminen on järkevästi mahdollista vasta juhannuksena (kun on sopivasti pakkasta).

Korikehikko ja runko on himppasen pehmeitä (ai miksikö tämä helmi menee purkuun?), mutta nekin saa ostaa jos on tarvetta. Paperit on, eikä ole verovelkaa tms. rästimaksuja yhtään.

Oon vähän huono keksimään osille hintaa (ja tässä olis melko lailla sitä hinnoiteltavaa), eli kaikki on mallia järkevä tarjous. Kaupat tulee jos se piisaa mulle enkä tartte ko. kikkaretta itse.

Auto eli osaset Oulun alueella, lähettäminenkin onnistuu mutta mulle olis tietysti nouto mieluisampi. Hintaan vaikuttaa tietysti myös mun osuus purkutyöstä, eli jos pääset itse ruuvaamaan haluamasi osan irti (tai auttamaan purkamisessa) on se edukkaampi kuin että jos minä puran sen (yksin).

Rullaavuuteen vaikuttavat osat (akselit, alusta jne.) eivät irtoa heti, voidaan sopia kaupat mutta osat saa vasta kun moottori ja vaihteistot on poistettu (heinäkuu?). Renkaat ja vantee saa vaikka heti, taidan muutenkin laittaa pienemmät renkaat alle kun se on niin korkea kolmevitosilla.

Otan kuvia kunhan satun samalle tontille auton kanssa kuivaan ja valoisaan aikaan. Jos tarttet kuvan ja/tai lisätietoa jostain tietystä osasta ostoinnon kohottamiseksi niin sellasen saa sievästi pyytämällä.

-Paavo / 050-511 9240

39
Tekniikkaa/Rakentelua / Vs: Suzukin hienosäätöä
« : Toukokuu 16, 2016, 11:55:07 »
Ookkos tilannu jo sellasen high articulation nivelen? Mistä?

40
Yleistä keskustelua / Vs: Kellään lainata 54 pitkää hylsyä
« : Toukokuu 16, 2016, 11:54:01 »
Mulla on sellanen putkesta prässätty "hylsy" just tuota varten, ei kyllä kestä vääntää hulluna.

Noita/tuollasia saa ihan kaupasta, esim. https://www.famousfour.co.uk/new_parts/ff_part?part=343

Soittele vaikka jos Puttaalla oleva osa/apu kelpaa.

-Paavo / 050-511 9240

41
Tekniikkaa/Rakentelua / Vs: Rakentelua ja remonttia: Paavon Range
« : Huhtikuu 02, 2016, 09:13:22 »
Vanhempi xdyna kasattu ja asemoitu keulille, uudempi vielä purettuna, odottaa rasvaa ja kasausta. Tuli ihan
hemmetin hiljainen, olisko planeettojen peräöljyssä liottelu vaikuttanut, tai se että vaseliini oli sellasta hempeän
punaista väriltään.

Pienet koeajot tehtiin sen kunniaksi ettei päästy pääsiäisajoihin kuormurin oikutelleen nelipiirisuojaventtiilin takia.

Ei ainakaan pahaa sanottavaa uusista vaimentimista, ei vaan löytynyt tarpeeksi nopeasti ajettavaa pomppu-uraa,
niin ei päässyt kunnolla röykyttämään. Mutta aika hyvälle siis vaikuttaa näin pienen testin perusteella.

Kuskinpuolen molemmat renkaat vuotaan vähän, vois käyttää irti ja tarkistella mistä välistä ilma karkailee. Mutta
vuotaa niin vähän (0.1 kiloa kuukaudessa) että vähän laiskottaa.

42
Yleistä keskustelua / Vs: Ozi explorerista.
« : Maaliskuu 10, 2016, 22:07:22 »
Ebay tms. vois löytyä niitä mobiilikortteja kans jos siihen vanhaakin sellasen haluaa.

43
Tekniikkaa/Rakentelua / Vs: Lavakuljettimen huolto
« : Maaliskuu 07, 2016, 11:28:18 »
Eikös nopeammissa vinsseissä (15-20 metriä minuutissa ilman kuormaa) ole välitykset luokkaa 150?

Esim. 9.5XP Warnlaisessa on 156, ja sama HS9500:ssa.

Rangen etuvinssissä (Xdyna X10.0PB High Speed, Big Base, Auto Clutch) näyttäis olevan 139.

Joten kierroksia koneeseen (12V moottori ja 24V?) tai harvemmat välitykset.

44
Tekniikkaa/Rakentelua / Vs: Rakentelua ja remonttia: Paavon Range
« : Maaliskuu 06, 2016, 21:44:09 »
Nonni, nyt on joka nurkassa uudet vaimentimet. Tälläset Halmeen Jarno sai mulle kaupattua:

http://www.4x4parts.fi/etu-akselille/13030-hd-etuiskunvaimentimet-vakio-land-rover.html
http://www.4x4parts.fi/taka-akselille/13031-hd-takaiskunvaimentimet-vakio-land-rover.html

Käteen tuntuivat aika jämeriltä, mutta totuus selviää sitten joskus ajellessa. Auto on nyt seisonnassa
niin ei päässyt heti rälläämään.

Etuvinssi purettu, hyvässä kunnossa oli, rasvat oli jotain öljyn ja vaseliinin väliltä. Olisko mitään
vaikutusta sillä että vaseliinin sekaan lurautettiin reiluhko annos peräöljyä ja toinen ATF:ää?

Vinssin jarrussa ei ollut rasvaa, mutta sellaista pölyntapaista epäpuhtautta jonkun verran.

Kasataan uusilla kitkapinnoilla niin luulis että tulee taas hyvä.

45
Tekniikkaa/Rakentelua / Vs: Lavakuljettimen huolto
« : Maaliskuu 06, 2016, 21:14:36 »
Millaset välitykset come-upissa on? Ei taida millään moottorilla saada kovin nopeaa jos on hitaat välitykset.

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 125

Sivu luotiin 0.048 sekunnissa. 22 kyselyä tietokannasta.