OFFROAD OULU

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Hauskaa ja haasteellista maastoautoilu syksyä toivoo OffRoad Oulu ry.

Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 10
 11 
 : Toukokuu 23, 2018, 15:46:17 
Aloittaja Rak - Uusin viesti kirjoittanut Rak
Alkaa olla metässä vilskettä, onko nyt yhteesä 8 autokuntaa ja ehkä pari mönkijääkin  ;D

 12 
 : Toukokuu 23, 2018, 12:07:39 
Aloittaja Rak - Uusin viesti kirjoittanut Paavo
Rangea oltais tulossa ulkoiluttaan

 13 
 : Toukokuu 21, 2018, 18:14:39 
Aloittaja Rak - Uusin viesti kirjoittanut hannuke
suttaileen ois tulossa lj ja bj 33"

 14 
 : Toukokuu 03, 2018, 11:06:35 
Aloittaja HDJ-80 - Uusin viesti kirjoittanut HDJ-80
pihan siivousta, annetaan tai omantunnon mukaan vaihdetaan vaikka kahviin tai kuohuvaan:
4 kpl suzukin vanteita
joitain vinssipeti aihioita
erilaista putkea ja levynkappaleita
muutama karjapuskuri
mb g ja jimnyn kallistuksenvaimentajat
mb g etupuskuri
pihalla olleet, rumia ovat kaikki.

LJ70 uusi ilmansuodatin ja polttoainesuodatin.

Vain nouto tyrnävältä ja txt/ soitto o4o 7683I44

 15 
 : Toukokuu 02, 2018, 11:50:49 
Aloittaja Rak - Uusin viesti kirjoittanut khonkonen
Minä oon menossa katsomaan ja källäileen sinne viikonlopuksi.

 16 
 : Toukokuu 01, 2018, 20:38:27 
Aloittaja Rak - Uusin viesti kirjoittanut Rak
Josko sitä kokeilis suditella  :)

Kalenteri ei oikein tarjoa muita päiviä tälle kuulle.

Ajetaan niin pitkään kuin mielenkiintoa riittää.  Makkaraa paistetaan myös.

Osoite savikunnaksentie 2
Parikymmentä kilometriä Oulusta muhokselle päin.

Jos oot tulossa isomman kuljetuskaluston kera, niin varoitteli etukäteen.

Ei maksa mitään  :)

Lisätietoa O4O5649234/Antti

 17 
 : Toukokuu 01, 2018, 12:50:08 
Aloittaja Rak - Uusin viesti kirjoittanut Paavo
Onko minkä hintainen tuo hellan SS rele? Pätevän näköinen, ja kätevästi samanlainen kuin vanhat mekaaniset releet.

Se tehonkesto tulee varmaankin läpi kulkeva virta kertaa jännitehäviö pitää olla pienempi kuin X (= releen lämpötila pienempi kuin Y).
PWM-ohjauksessa tuon saa vielä jakaa duty cyclellä.

 18 
 : Huhtikuu 29, 2018, 20:15:31 
Aloittaja Rak - Uusin viesti kirjoittanut Rak
Mites fettien specsejä tulkitaan? Linkin vekottimessa vain 150W.
Hellalta saa n.20A/12 solid state relettä:
https://www.hella.com/microsite-electronics/en/Solid-state-relay-130.html
Ja tuo, yllätys, kestää 240W
Jos ja kun vaihdan flektin tehokkaampaan niin tehot menee yli 300 watin.

Lisäksi joissain vaginoissa on jonkinlainen pwm-ohjaus systeemi flektille jossa taisi olla myös suora kytkentä.

Tämä osio ei oo niin hätänen, löysin flektin vastuksia joten 2 nopeuksisen toteuttaminen  ei ole kuin yhden piuhan vetämisestä kiinni, relekkin taitaa olla jo valmiina.

Öljynlämmötkin menee matolaatikkoon. Tarkoitus laittaa Vemsdisplay mittaristoksi, eli tabletti joka kytketään heräämään sytytysvirran mukana ja ottaa bluetoothilla tiedon vastaan:



Jos ja kun öljynjäähdyttimen laitan ja vielä omalla flektillä niin sitä ei matolaatikko sulata. Ohjelmisto ei tue ylimääräisen lämpötunnistintiedon käyttämistä ohjaukseen.
Pähkäiltäväksi asiaksi tulee se mihin sijoittaa öljynlämpötunnistimen ja sen flektin lämpökytkimen koska tuossa aiemman postauksen kuvassa lämpötunnistin sijoittuu jäähdyttimelle menevään kanavaan(Öljy menee kiertoon keskireiästä).

 19 
 : Huhtikuu 29, 2018, 13:56:15 
Aloittaja Rak - Uusin viesti kirjoittanut Paavo
Joku tollanen siihen PWM-säätöön "releeksi": http://www.spelektroniikka.fi/p13823-buk456-60a-n-fet-60v-52a-150w-0028-ohm-to-220-fi.html

Kannattanee pultata johonkin metalliin kiinni, väliin lämpötahnaa (esim. sitä samaa sotkua mitä tietokoneissa on prossun ja jäähyn välissä).

Saattaa sitten tuosta PWM-säädöstä tulla jonkunlaista pörinää radioihin?

Meneekö öljyn lämmötkin moottorinohjausmatolaatikkoon?

 20 
 : Huhtikuu 24, 2018, 18:56:57 
Aloittaja Rak - Uusin viesti kirjoittanut Rak
Piti tässä välissä napata pata ja vaihelaatikko keulille, nyt on mukava ajella ku on hiljasta  :) Vaihelaatikko hiljeni täysin ja moottoristakaan ei kuulu mitään ylimääräisiä naputuksia.

Jossain kohti hoksasin että vois viimeinkin jäähdytysjärjestelmää parantaa. Sitä tukemaan piti ohjainlaitetta päivittää vähän perusteellisemmin että sai uusimman ohjelman sisään joka tukee syyläriltä ulostulevan veden lämpötilan mittausta ja sillä perusteella flektin ohjausta, myös pwm-ohjausmahdollisuus flektille ilmaantui. Tehokkaampi flekti on etsinnässä ja samalla pohdin laittaakko se kahdella nopeudella vai pwm-ohjattuna. Pwm-ohjaus vaatisi että jostain löytyisi sillä ohjattava "rele" joka kestää mielellään liki 30A.

Myös öljynlämmölle asennan anturin notta voi tehdä valistunee päätöksen siitä tarviiko sitä jäähdyttää erikseen.
Biltemasta löytyi sopiva adapteri öljynsuodattimen alle, johon tein sopivan kierteen sopivalle tunnistimelle.
Alavesiletkun anturin kiinnike syntyi 100A datsunin flektin kytkimen tellingistä jonka kierteen sovitin sopivaksi ruuvaamalla reikään tulpan ja tekemällä siihen sopivan kierteen.



Antureista labrasin vastusarvot talteen kunnolla, nyt niitä ei tarvii enää arpoa  :)  Tein samalla havainnon että lämpötunnistimien hitaus vaikuttaa pahimmillaan puolenkymmentä astetta nopeammissa muutoksissa. Nopean muutoksen ollessa se että pari desia öljyä alkaa jäähtyä sadan asteen lämpötilasta huoneenlämmössä. Anturi ja lämpömittari on vierekkäin öljyssä.
Siksipä otin keittiövälineet apuun, eli sousvide-kierrätin käyntiin. Sillä saa hallittua veden lämpötilan jolloin mittaus voidaan tehdä tasaisessa lämpötilassa per mittauspiste.
Kylvyssä j.nesteen ja imulämmön anturit.


Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 10

Sivu luotiin 0.059 sekunnissa. 19 kyselyä tietokannasta.