OFFROAD OULU

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Hauskaa ja haasteellista maastoautoilu kevättä toivoo OffRoad Oulu ry.

Kirjoittaja Aihe: Raajärvi III 20.-23.5.  (Luettu 7789 kertaa)

Paavo

  • Valvoja
  • Newbie
  • ***
  • Viestejä: 2510
    • Profiili
Raajärvi III 20.-23.5.
« : Huhtikuu 04, 2004, 19:52:51 »

Kts. http://www.petrisimolin.com/ThePalsta/topic.asp?TOPIC_ID=7503

Ilmoittautumiset siis Japelle numeroon 0400546982.

-Paavo
Kirjattu

petri r

  • OffroadOulu:n jäsen
  • Newbie
  • ***
  • Viestejä: 405
    • Profiili
Raajärvi III 20.-23.5.
« Vastaus #1 : Huhtikuu 05, 2004, 09:52:27 »

Hmm.....vai on safarilla erikseen varauduttu myös vakiomaastureihin ja kokemattomiin kuskeihin ("pitkät pajerot"  :lol: ) ? Uskaltaiskohan sitä lähtee koklaamaan...että pääseköhän sillä lava-autolla mihinkään....

Muita menijöitä kuin Paavo?
Kirjattu
"....kunhan p

Paavo

  • Valvoja
  • Newbie
  • ***
  • Viestejä: 2510
    • Profiili
Raajärvi III 20.-23.5.
« Vastaus #2 : Huhtikuu 06, 2004, 06:20:15 »

Moi,

ainakin lumessa se sun nissani kulkee yllättävän hyvin, ja kategoria "kokemattomat kuskit" on kans ehkä vähän muulle porukalle.

En meinannut uskoa kun porhalsit tästäkin tulemaan:
http://stiletti.wipsl.com/albums/album82/MOV04721.mpg

Jos sulla on siihen vähänkään kohtuullisia "kesärenkaita" (altsikat tms., kokoa senverran kuin saa ja hieman kuviota "märkäpitoa" parantamaan) niin mukaan vaan! Itse mukavissa maisemissa ajamisten lisäksi tämä(kin) safari on mukava tilaisuus tavata laajemminkin offiporukkaa pohjois-suomesta, ja näkeehän siinä samalla aika eri tavalla rakennettuja autoja.

Siitä viimesyksyn ekasta Raajärven reissusta löytyy siis aika kasa kuvia täältä http://stiletti.wipsl.com/gallery/album56

Raajärvi on kuitenkin jonkinverran erilainen kuin Ylläs, Raajärvellä yövytään aina samassa paikassa, ja ajamiset on ehkä hieman erityyppistä, Ylläksellä on selvä reitti ja tavoitteena aina päästä illalla perille uuteen majapaikkaan, eli kahta kertaa ei ainakaan samana vuonna tarvitse/saa ajaa samasta kohdasta (mutta ainakin itse odotan innolla niitä muutamaa pehmeää paikkaa ja sitä yhtä hiekkanousua viimevuoelta, toivottavasti reitti on ainakin niiden kohdalta sama), Raajärvellä voi varmaan paljon vapaammin valita mestat, ja vaikka pörrätä pari päivää samoissa kohdissa.

-Paavo
Kirjattu

petri r

  • OffroadOulu:n jäsen
  • Newbie
  • ***
  • Viestejä: 405
    • Profiili
Raajärvi III 20.-23.5.
« Vastaus #3 : Huhtikuu 06, 2004, 07:05:54 »

Jaha...vai menee hyvin lumessa? Mä luulen, että se johtuu siitä, että siinä on aika "silee" pohja verrattuna moneen muuhun maasturiin. Eli edessä ei oo sitä "murikkaa", jakolaatikko on ylhäällä sivussa (verrattuna esim tojon hiluxiin) ja takana lehtijousetkin on valmiksi akselin yläpuolella. Eli ei oo sellaisia maata/lunta raapivia ulokkeita hirveesti. Ja lisäksi jouset/iskarit tomii aika mukavasti...eli sen vähäisen joustovaran puitteissa seuraa hyvin maan muotoja. Ja tehoa/vääntöä piisaa sen verran, että voi vedättää isommallakin vaihteella...ainakin noilla renkailla  :lol:

Kesäkumeiksi on tulossa parin viikon sisään BFG A/T koossa 265/75-16 + aluvanteet (vastaa noin 32" korkeita ja 10,5" leveitä kumeja), jossei joku nyt äkkiä esitä parempa vaihtoehtoo (siis sellaista, että on asiallista ajaa myös maantiellä..95% ajoista on sitä....ja kilsoja tulee noin 30 000 - 35 000 vuodessa).

T:Pete
Kirjattu
"....kunhan p

Paavo

  • Valvoja
  • Newbie
  • ***
  • Viestejä: 2510
    • Profiili
Raajärvi III 20.-23.5.
« Vastaus #4 : Huhtikuu 06, 2004, 18:05:47 »

Noi kolmekakkoset altsikat on varmasti hyvä valinta. -Paavo
Kirjattu

Paavo

  • Valvoja
  • Newbie
  • ***
  • Viestejä: 2510
    • Profiili
Raajärvi III 20.-23.5.
« Vastaus #5 : Huhtikuu 30, 2004, 15:12:19 »

Moi,

Jape ehdotti että minä vaikka voisin koota listaa Oululaisista lähtijöistä, eli jonkinsorttisen ilmoittautuminen (mikä auto ja montako henkeä) olis suotavaa, niin osaavat varata majapaikkoja tarpeeksi.

Armeijan alueelle ei pääse, mutta kaivoskylän ympäristössä pitäis olla hyviä reittejä riittämiin, ja tarkoitus on myös kartoittaa uusia, eli ajamista varmaan riittää useammaksikin päiväksi, varsinkin kun parhaita paloja voi ottaa uusiksi...

Itse lähden matkaan aikaisin perjantai-aamuna, ja kotiinpäin lähden sitten sunnuntai-aamuna. Ainakin Peke tulee appariksi.

-Paavo
Kirjattu

petri r

  • OffroadOulu:n jäsen
  • Newbie
  • ***
  • Viestejä: 405
    • Profiili
Raajärvi III 20.-23.5.
« Vastaus #6 : Toukokuu 04, 2004, 08:11:45 »

No niin, miltä vaikuttaa tämän safarin lähtijätilanne? Itse siis lähden tänne...ei oo vänkäriä ainakaan vielä. Samoin lava on tyhjänä jos pitää jotain kuljettaa. Periaatteessa mun autolla voi vetää vaikka trailerilla jonkun muun auton jos niikseen menee/on tarvista.

Varusteluakin on kehitetty: karjapuskuri on valmis (halkaisijaltaan 60mm putkesta 3-4mm seinämällä, mutkat 4,5mm = painaa aivan _itusti) ja 7mm alumiinista pohjapanssaria suojaamaan paremmin etuperää ja öljypohjaa. Myös vinssipeti/mekaaninen asennus valmiina (kenkälusikan kanssa sai asennella Warnia, että mahtui sinne puskurin sisään), sähkötyöt vielä tekemättä ja testivedot tekemättä.

Renkaat/vanteet on vielä tulematta...tilauksesta on mennyt n. 4vkoa  :evil:  :evil:  :evil:
Kirjattu
"....kunhan p

Paavo

  • Valvoja
  • Newbie
  • ***
  • Viestejä: 2510
    • Profiili
Raajärvi III 20.-23.5.
« Vastaus #7 : Toukokuu 04, 2004, 13:05:17 »

Moi,

kannattaisin apparin mukaanottamista, siitä on kovasti hyötyä ahtaissa ja/tai tiukoissa paikoissa, ja pitäähän se jonkin vetää sitä vinssin vaijeriakin... :)

Mun kyytiin tulee ainakin Peke, mahdollisesti Kapukin.

-Paavo
Kirjattu
 

Sivu luotiin 0.047 sekunnissa. 23 kyselyä tietokannasta.