OFFROAD OULU

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Hauskaa ja haasteellista maastoautoilu kevättä toivoo OffRoad Oulu ry.

Kirjoittaja Aihe: GR patroliin huoltovinkkejä kaivataan...?  (Luettu 3842 kertaa)

danny

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 3
    • Profiili
GR patroliin huoltovinkkejä kaivataan...?
« : Syyskuu 20, 2007, 16:03:16 »

Muutamia huoltovinkkejä Nissan tietäjiltä tarvittas ;):

-"säklätys" koneessa, johtuu ilmeisesti: hydraulinostajat likaiset/kulumaa?
On kuulunut jonkin aikaa seisonnasta oton jälkeen ja öljyjä on vaihdeltu muutaman kerran, mutta ei tunnu hiljenevän 
Mikähän olisi paras konsti saada kone taas hyrräämään nätisti?

-savutus/rynkytys kylmänä, suutinkärjet vai jossain muualla vika?(kaikki hehkut uusittu jälkihehkutus hehkuja myöten)

-turbon käyttöikä, ajettu alle 300tkm...joko kannattas huoltaa, kokemuksia?

-mittaristossa oleva öljynpaine mittari ei näytä juuri mitään, onko vika anturissa vai jossain muualla?(orkkis anturi nissanilta n.160€ :'()

-sähkölukko taka-akselissa, toimiiko kuten esim. jimnyissä? Eli alipaineella tehostajan/sähköventiilin kautta.

Auto siis vm.- 90 2.8TD GR Patrol mallia Sveitsintuonti ja 12Volttisilla sähköillä ???


Kaikki nuita "rapanneet" vinkkiä vaan rohkeasti...




« Viimeksi muokattu: Syyskuu 23, 2007, 20:49:58 kirjoittanut danny »
Kirjattu

Toni

  • OffroadOulu:n jäsen
  • Newbie
  • ***
  • Viestejä: 598
    • Profiili
Vs: GR patroliin huoltovinkkejä kaivataan...?
« Vastaus #1 : Syyskuu 20, 2007, 16:53:20 »

"mittaristossa oleva öljynpaine mittari ei näytä juuri mitään, onko vika anturissa vai jossain muualla?(orkkis anturi nissanilta n.160€ )"

Tuosta ainakin tiedän sen että se on ominaisuus noissa GR:ssä ei vika ;D
Kirjattu
The duck is watching you!

Jussi R

  • OffroadOulu:n jäsen
  • Newbie
  • ***
  • Viestejä: 144
    • Profiili
Vs: GR patroliin huoltovinkkejä kaivataan...?
« Vastaus #2 : Syyskuu 24, 2007, 14:58:58 »

Tuohon öljynpaineeseen auttaa parhaiten teippi mittarin päälle. Omassa autossa sama oire ja aikoinaan vastaava vika löytyi kahdesta työpaikan autosta ja ne testattiin mekaanisella mittarilla, tyhjäkäynti paine oli muistaakseni yli kilon vaikka mittari näytti nollaa.

Säklätykseen ei taida olla mitään poppakonsteja. Uudet nostajat ja öljylinjan puhdistus.

Kylmäsavutukseen olen itse vaihtanut hehkut ja suutinkärjet eikä savutus ole loppunut.  :'(

Toisella työpaikan autolla on ajettu ilman turbo huolia yli 500t ja omalla 360tkm tiedä sitten.

En tiedä jimnytä mutta sähkösolenoidit ohjailee alipaineella lukkoa. koko paketti löytyy tulipellistä jarrutehostimen vierestä. suosittelen lämpimästi koko sähkösysteemin ohittamista manuaali venttiileillä.

Liekkö löysit auton koilismaalta?
Jos jäi jotan mielen päälle niin soittele. 040-5898621
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 24, 2007, 15:00:47 kirjoittanut Jussi R »
Kirjattu
 

Sivu luotiin 0.028 sekunnissa. 21 kyselyä tietokannasta.