OFFROAD OULU

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Hauskaa ja haasteellista maastoautoilu kevättä toivoo OffRoad Oulu ry.

Kirjoittaja Aihe: Tomin Cruiseri  (Luettu 15288 kertaa)

4x4_88

  • OffroadOulu:n hallitus
  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 550
    • Profiili
Tomin Cruiseri
« : Syyskuu 30, 2007, 13:03:55 »

Hahaa näin tässä kävi.
Lattia täysin tallella ja runko ei mätä. Jopa takapalkki on täysin tolpillaan.

Toyota Land Cruiser BJ40, vm,1975 Täysin alkup. paitti eturiipukkeet ja renkaat.

Kuvia:










Kumit joutuu uusimaan ja ehkä muuta jtn pientä, mutt muuten täys peli.

Sanokaapa cruiser tietäjät, mikä se "Hazard" nappula sin kojetaulussa on ja mikä se EDIC on?
Kirjattu

jp-74

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 411
    • Profiili
Vs: Tomin Cruiseri
« Vastaus #1 : Syyskuu 30, 2007, 13:47:13 »

haa, oikeen olisin ehkä veikannu, tää oli nettiautossa ja hokasin mitä tarjottu vaihdossa

komia ja vinssikin valmiina, viikon päästä iinattin upottaan ;D ???

Kirjattu

4x4_88

  • OffroadOulu:n hallitus
  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 550
    • Profiili
Vs: Tomin Cruiseri
« Vastaus #2 : Syyskuu 30, 2007, 13:50:36 »

Saa nähdä keretäänkö. Pitäs renkaat saahaa ja vinssiin köysi yms...

Muuten innolla odotan eka ponnistusta!
Kirjattu

SuurSy

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 242
    • Profiili
Vs: Tomin Cruiseri
« Vastaus #3 : Syyskuu 30, 2007, 20:36:44 »

hasardinappula on hätävilkku ja edicin virallista nimeä en tiedä mutta olisko se pakkosyöttöjuttua. vm. 75 Beejii pitäisi olla semmonen että siinä työnnetään se vipu alas kojetaulussa kun konetta käynnistetään ja kun siitä vivusta kiskoo ulospäin niin kone sammuu.

Mulla olis myytävänä aivan uusi vinssivaijeri. Tuli T-Max 12,5 mukana. Rullakitakin joutaa. joka sekin samasta paketista.

Niin ja onnex olkoon hienosta maasturista. On muuten kuvista kattellen tosi hyvässä kunnossa ja ei näyttäisi olleen peruspilattu (korjattu)
Kirjattu
Isuzu kbd -83 4x4 pick up

SuurSy

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 242
    • Profiili
Vs: Tomin Cruiseri
« Vastaus #4 : Syyskuu 30, 2007, 20:40:59 »

Nii... ja pikaisesti näyttäis että kuskinpuolen peilinjalka ei ehkä olekaan alkuperäinen.. ;)
Kirjattu
Isuzu kbd -83 4x4 pick up

4x4_88

  • OffroadOulu:n hallitus
  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 550
    • Profiili
Vs: Tomin Cruiseri
« Vastaus #5 : Lokakuu 01, 2007, 18:23:37 »

Toi kuskinpuolen peili on parempi ku on laajakulmapeili :D Apparin peili taseen suurentaa liikaa. Oikestaan mistään peilistä ei nää todellista etäisyyttä taakse, mutta onneksi ihmisille on keksitty kääntyvä pää.

Sen verran edicistä, että ainakaan mun autos siitä napista ei sammuteta konetta, vaan mulla on joku toinen veto/työntö tanko kojetaulus miss on moottorin kuva ja siin viiva ruksittuna yli.

Ja semmosta viel, että onko kaikis Bertoissa Start Pilot vakiona, sekä jarrutehostin? Minulta noi kyseiset löytyy ja toi start pilot kuulostaa kätevältä kovilla pakkasilla.
Kirjattu

SuurSy

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 242
    • Profiili
Vs: Tomin Cruiseri
« Vastaus #6 : Lokakuu 01, 2007, 18:36:10 »

Joo tarkoitin just sitä tankoa jossa on se moottorin kuva. Start pilot? mikäs se on. Onko kuvaa? Ainakin kaikissa BJ40 malleissa on se pippurisekoitin. BJ42 mallissa on pikahehku.

Jarrutehostin on Bertoissa. Mutta ohjaustehostinta ei :(

Peilinjalasta:
Beejii Hifistelijänä tarkoitin sitä metallitankoa  johon tulee se peili kiinni....

Sitten jos joskus alat miettimään pieniä tekniikan vaihdoksia niin kannattaa soitella tai ottaa yhteyttä niin voin juoruilla miten kannattaa mitäkin tehä ja minne. Mm. ohjaustehostin, levyjarrut jne.

Ja äkkiä nyt sitten liittyen keskusteluun tonne www.slck.net palstalle.
Kirjattu
Isuzu kbd -83 4x4 pick up

4x4_88

  • OffroadOulu:n hallitus
  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 550
    • Profiili
Vs: Tomin Cruiseri
« Vastaus #7 : Lokakuu 01, 2007, 18:46:57 »

Näin minulle selvitettiin:
Start pilot on tuolla konehuoneessa sellainen "pistoke" mihin törkätään start pilot pullo pystyyn. Sitten hiivitään kapiiniin ja vedetään pilotit koneeseen tosta valojenkatkasijan yläpuolella olevasta namikasta. Sit vaan polkastaan Bertta käyntiin -50C pakkasella.

Otan huomenna kuvia pistokkeesta yms ;)
Kirjattu

4x4_88

  • OffroadOulu:n hallitus
  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 550
    • Profiili
Vs: Tomin Cruiseri
« Vastaus #8 : Lokakuu 03, 2007, 17:00:30 »

Laitanpa pientä "TO DO" listaa

-Jakiksen tangon ja kepin välinen yhteys takas (osat tiedossa)
-Vinssiin vaijeri (Vaijeri tiedossa)
-Vinssin kardaaniin uudet ristikkonivelet
-Vanteet + 31" 10.5*15" kumet ( miettii merkkiä...)
-traktorin pakari pystyyn apparin A-pilarin viereen, kun toi orggis pakari menee pöhkösti auton alla...
- kyljen irronneiden pakkelien pieksäminen irti, pohjatyöt ja uudelleen paklaus (Enään pakkelointia vailla). Ruosteet on jo maalattu.
- uudet hehkutulpat (tilattu)
-yms pientä


Kiitokset SuurSyömärille avusta!
Kirjattu

Toni

  • OffroadOulu:n jäsen
  • Newbie
  • ***
  • Viestejä: 598
    • Profiili
Vs: Tomin Cruiseri
« Vastaus #9 : Lokakuu 04, 2007, 06:06:47 »

Tuota pakkelointia miettisin kyllä toisenkin kerran...
Nimittäin jos johonkin on tullut lommu niin on enemmän kuin toden näköistä että siihen tulee metsä ajossa lommu uudestaan ja silloin on taas edessä pakkeloinnin korjaus.
Ennemmin kannattaisi suoristaa pellit pistelämmityksellä ja vasaroinnilla ja sen jälkeen vetää päälle hyvä maali.
Tietenkin jos autosta on tarkoitus tehdä "bling bling" tyyppinen on se asia erikseen. ;D
Kirjattu
The duck is watching you!

4x4_88

  • OffroadOulu:n hallitus
  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 550
    • Profiili
Vs: Tomin Cruiseri
« Vastaus #10 : Lokakuu 04, 2007, 08:16:14 »

Ei siinä ole lommoa, vaan siinä on hitsaus sauma, kun takasisälokari on hitsattu ulkopeltiin kiinni, nii ilmeisesti se sauma on täydytty peittää kitillä jo tehtaalla? Eli siis nyt kun puuttuu pakkeli parista kohtaa mun kylestä, niin siinä on tasainen pykälä. Jos ei pakkeloi niin näytää kamalalta kun kylestä puuttuu paloja. Pelti on täysin suora pakkelin alla ja pakkelia on koko matkalta juuri saman paksuisesti... toisella puolella sama homma.

Näpsäämpä kuvan tänää.

Valaiskaa toki minua BJ tietäjät miten se on tehty, mutta en kyllä jätä kahta..kolmea kraateria auton kylkeen kun siinä ei ole edes lommoa. Jos ois lommo niin silloin pakkeli on vihollinen :D
Kirjattu

4x4_88

  • OffroadOulu:n hallitus
  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 550
    • Profiili
Vs: Tomin Cruiseri
« Vastaus #11 : Lokakuu 04, 2007, 10:39:22 »

Tässä kuvat start pilotista KLIKKAA

Ja pakkelikylki..
KLIKKAA

Tuon takia paklaan sen ja maalaan :P Tarvikkeet on jo haettu.
Kirjattu

Hande

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1706
    • Profiili
Vs: Tomin Cruiseri
« Vastaus #12 : Lokakuu 04, 2007, 12:03:16 »

Toi pilotti on sellainen, että kyseisen systeemin täyttöpullolla voi täyttää ton pienen purkin ja sitten käynnistys vaiheessa muutama pumppaus sisältä olevasta vivusta niin hohan rupeaa hörisee. Olen kuullut juttuja kun vanhalla rekalle ylämääkeen kun ei oikein riittänyt puhti niin pumppaamalla sai hiukan lisää  ;D
Kirjattu
On t

jp-74

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 411
    • Profiili
Vs: Tomin Cruiseri
« Vastaus #13 : Lokakuu 04, 2007, 12:27:23 »

kuinka paksusti on pakkelia paksuimmasa kohdasa? jos/kun kylkipelti ja sisälokari/lattia elää eri tahtiin nii ei kestä kovin paksusti vetästä paakelia

koppahen "sujuu" esim ristiriipunnassa, ainaki suzukissa kun kunnolla roikottaa nii ei mene ovet kiinni ;D, pelti sujuu mut pakkeli ei ja lohkeaa irti

ja tarkista pakkeli purkista työstö lämpötila ja kosteus jos pihalla pajotat ;)
Kirjattu

4x4_88

  • OffroadOulu:n hallitus
  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 550
    • Profiili
Vs: Tomin Cruiseri
« Vastaus #14 : Lokakuu 04, 2007, 12:42:41 »

Paksuus ehkä jtn 2-5mm

Pitää sit itkee jos lohkeilee pois....enkä mä pääse edes ojaan asti ristiriipuntaan kun ottaa keula jo kiini   :D
Asian ydin tässä on, että toi kohta näyttäs edes vähän säädyllisemmältä, eikä ruostuis nii hirveen nopsaan.

Edit: Pitäskö tohon Pilot nappiin liimata NoS tarra kun jos siitä kerta saa hetkellisesti lisää heppoja koneeseen ;D
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 04, 2007, 12:45:22 kirjoittanut 4x4_88 »
Kirjattu
 

Sivu luotiin 0.074 sekunnissa. 35 kyselyä tietokannasta.