OFFROAD OULU

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Hauskaa ja haasteellista maastoautoilu kevättä toivoo OffRoad Oulu ry.

Kirjoittaja Aihe: Tomin Cruiseri  (Luettu 15361 kertaa)

4x4_88

  • OffroadOulu:n hallitus
  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 550
    • Profiili
Vs: Tomin Cruiseri
« Vastaus #30 : Elokuu 01, 2008, 13:04:50 »

Joo näin minullekkin kerrottiin! :D
Kirjattu

4x4_88

  • OffroadOulu:n hallitus
  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 550
    • Profiili
Vs: Tomin Cruiseri
« Vastaus #31 : Elokuu 06, 2008, 12:06:32 »

Katsastus: HYLÄTTY
.
.
.
...koska
.
.
.
....tämän takia.....  ;D



Vois vaikka vaihtaa koko takajarru sarjan. Molemmille puolille uudet palikat.

Muuten kehuttiin rungon kuntoa hyväksi ja korin pohjaa kans. Ja kaikki muutkin asiat oli kunnossa tekniikkaa myöten, vaikka auto on 33vuotta vanha....
;D TOYOTA LAATUA!!  ;D
« Viimeksi muokattu: Elokuu 06, 2008, 16:14:29 kirjoittanut 4x4_88 »
Kirjattu

jake74

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 134
    • Profiili
Vs: Tomin Cruiseri
« Vastaus #32 : Elokuu 06, 2008, 16:36:59 »

oisko jarrusylinteri jumissa tai putki läjässä?
Kirjattu

SuurSy

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 242
    • Profiili
Vs: Tomin Cruiseri
« Vastaus #33 : Elokuu 12, 2008, 07:57:45 »

Joo

Kardaanikäsijarruhan ottaa tasaisesti molemmille puolille kun se jarruttaa kardaania.


Muuten ottaa rummut irti ja tsekkaa jarrusysteemit. Jos siellä on esim iinatin kuraa niin luultavasti ei toimii enään kunnolla. Herkät jarruosat on Iinatin betonisaveen kökköytyneet.

Pesu molemmille puolille. Tarkistus onko enään hihnoja jarruissa. Tarkistus toimiiko jarrusylinterit kunnolla ja niiden verryttely. Kannattaa tsekata myös pyöriikö jarrujen manuaalisäätö mutterisysteemi.

Jos kaikki luistaa ja peuhaa niin rummut takas. Ilmaa. Ruuvaa säätömutterihässäkästä kengät niin että ne vähän hinkuttaa. Käy pienellä lenkillä hyndailee ja jarruttelee. Taas säätää hieman kenkiä niin että ne ottaisi suunnilleen yhtä hyvin molemmilta puolilta hinkkausta. Ei säädä kuitenkaan niin että ne alkavat jarruttaa jo lepotilassa. Vaan että pyörii suht vapaasti suht yhtä nihkeästi.

Taas käy hyndailee ynpyrää ja jarruttelemassa kunnolla. Jälleen kumit ylös ja testaa ettei jäänyt laahausta.

Säädön aikana kannattaa käydä aina välillä polkemassa lujasti jarrua jotta kengät keskittyy mahdollisimman hyvin.

Beejeihin on annettu  jarrujen heittotoleranssiin hieman vapaata kun eivät hyvienkään säätöjen jälkeen tahdo olla pienen ajon jälkeen enää palanssissa. Toki ovat kohtuu hyvin silloin kun ei ikinä käy maastossa ajelemassa ja varsinkaan lutakoissa. 

En ole mekaanikko mutta noin minä olen BJ jarrut säädellyt. Jos jollakulla parempi konsti niin saa kertoilla.
« Viimeksi muokattu: Elokuu 12, 2008, 08:00:14 kirjoittanut SuurSyömäri »
Kirjattu
Isuzu kbd -83 4x4 pick up

4x4_88

  • OffroadOulu:n hallitus
  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 550
    • Profiili
Vs: Tomin Cruiseri
« Vastaus #34 : Elokuu 12, 2008, 08:54:51 »

Joo ton kässäri jutun tiesinki. Huomiomerkki huomioi noita punaisia ympyröitä :D

Kiitoksia tarkasta ohjeesta!
Kirjattu

4x4_88

  • OffroadOulu:n hallitus
  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 550
    • Profiili
Vs: Tomin Cruiseri
« Vastaus #35 : Elokuu 12, 2009, 12:58:44 »

Nonii, melkein sain leiman mut en ihan. Hylyn syynä epämääräinen jarrupoljin tuntuma! :D Pitää koittaa ilmata tai jotain.
Jarrut otti tasaisesti edessä, sekä takana, mutta koeajo paljasti että jarrupoljin on pehmeä, sekä jotai outoa siinä oli, plus jarruteho kasvaa toisella polkasulla, mutta silti teho on rajallinen.

Runkoa katsuri kehui todella hyväksi, jopa takanakin. Nyt jos pinnoittais sen niin ettei kerkeäis ruostumaan niin pahasti, että joutuis hitsaamaan.
Kirjattu

jakenbj

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 75
    • Profiili
Vs: Tomin Cruiseri
« Vastaus #36 : Elokuu 12, 2009, 14:03:09 »

Nonii, melkein sain leiman mut en ihan. Hylyn syynä epämääräinen jarrupoljin tuntuma! :D Pitää koittaa ilmata tai jotain.
Jarrut otti tasaisesti edessä, sekä takana, mutta koeajo paljasti että jarrupoljin on pehmeä, sekä jotai outoa siinä oli, plus jarruteho kasvaa toisella polkasulla, mutta silti teho on rajallinen.

Runkoa katsuri kehui todella hyväksi, jopa takanakin. Nyt jos pinnoittais sen niin ettei kerkeäis ruostumaan niin pahasti, että joutuis hitsaamaan.

Oliskohan jarrukengät liian kaukana rummusta...
Kirjattu

4x4_88

  • OffroadOulu:n hallitus
  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 550
    • Profiili
Vs: Tomin Cruiseri
« Vastaus #37 : Elokuu 12, 2009, 14:18:34 »

Voipi olla. Pitäs vaa tietää et mihin suuntaa niitä säätörullia naksutetaan.
Kirjattu

Jussi-HJ60

  • OffroadOulu:n jäsen
  • Newbie
  • ***
  • Viestejä: 281
    • Profiili
Vs: Tomin Cruiseri
« Vastaus #38 : Elokuu 12, 2009, 14:31:34 »

Käsijarru ensin löysälle ettei se vaan kanna. Sitten säädetään hihnat riittävän lähelle ja käppäri vaijeri kireemmälle.
Kirjattu

4x4_88

  • OffroadOulu:n hallitus
  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 550
    • Profiili
Vs: Tomin Cruiseri
« Vastaus #39 : Syyskuu 07, 2009, 13:14:55 »

Noniin! Taas on vuosi leimaa.

Eilisen jarrujen säätämisen jälkeen viralliset tulokset ovat:
1.Akseli Ero% 12/30
2.Akseli Ero% 4/30
Kirjattu

Hande

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1706
    • Profiili
Vs: Tomin Cruiseri
« Vastaus #40 : Syyskuu 08, 2009, 18:43:09 »

Hienoa, nyt pääsee tappikoskelle.
Kirjattu
On t
 

Sivu luotiin 0.04 sekunnissa. 35 kyselyä tietokannasta.