OFFROAD OULU

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Hauskaa ja haasteellista maastoautoilu kevättä toivoo OffRoad Oulu ry.

Kirjoittaja Aihe: Tomin Cruiseri  (Luettu 21305 kertaa)

4x4_88

  • OffroadOulu:n hallitus
  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 550
    • Profiili
Vs: Tomin Cruiseri
« Vastaus #15 : Lokakuu 11, 2007, 19:30:26 »

Vauhdoinpa tänää hehkutulpat siinä toivossa, että savuaminen loppuisi kun käynnistää kylmänä, mutta ehei...edelleen koko asuinalue peittyy sini/harmaaseen savuun, joka on hieman noloa kun rivitalossa asuu :D

Kone tupsauttelee välillä ja kun antaa kierroksia nii tupsauttelee sillonkin. Koneen lämmenttyä hieman (noin 1-2min päästä) savuaminen vähenee ja lopulta lopuu tyhjäkäynnillä. Sit jos polkasee kaasua nii tulee samaista savua hieman. Muuten sitten kun kone on täysin lämmin nii kiihyttäessä tulee vain harmaat savua hieman (normaalia kai) ja sit jos tyhjäkäynnillä polkasee niin tuprauttaa sinertävää savua.

Ilmeisesti kannattas käydä suutinhuollossa?
Kirjattu

jakenbj

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 75
    • Profiili
Vs: Tomin Cruiseri
« Vastaus #16 : Lokakuu 12, 2007, 05:54:49 »

Pistä napilla jälkihehku niin loppuu tupsiminen ja yskiminen. Nimim. kokemusta on
Kirjattu

arsenix

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 6
    • Profiili
Vs: Tomin Cruiseri
« Vastaus #17 : Lokakuu 12, 2007, 16:17:01 »

Patroolin kylmäsavutus väheni aika minimiin ku otin ja pyöräytin pumppua vähäse, siis
ajotusta aikasemmalle. Ehtii ne naftatki palaa koneessa, eikä vasta pakoputkesa :)
Hehku on kyllä napilla ja jälkihehkutus on aika pakollista, tai oli ainaki ennen pumpun kääntöä.
Kirjattu

4x4_88

  • OffroadOulu:n hallitus
  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 550
    • Profiili
Vs: Tomin Cruiseri
« Vastaus #18 : Lokakuu 13, 2007, 11:30:12 »

Mitä tommonen jälkihehku käytännössä on? Ja mite semmosen voi toteuttaa?
Kirjattu

arsenix

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 6
    • Profiili
Vs: Tomin Cruiseri
« Vastaus #19 : Lokakuu 13, 2007, 15:28:38 »

Jälkihehkuha meinaa sitä että voit hehkuttaa vielä ku auto o käynnisä, helpottaa just tuoho savutukseen kylmänä ja käymiseen kans. Eli vejät vaan painonapin kautta hehkunreleelle ohjauksen.
Jos autosa o vielä orkkis hehkun ohjaus systeemi ni aika todennäköstä että se ei enää toimi kunnolla :)
Kirjattu

jakenbj

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 75
    • Profiili
Vs: Tomin Cruiseri
« Vastaus #20 : Lokakuu 13, 2007, 18:57:27 »

Jos sulla on oven alareunat ihan paskat niin multa löytyy niihin korjauspalat.Lisäksi löytyy jarruosia(melkein uudet jarrukengät,yms),kytkin hilppeitä....
Kirjattu

4x4_88

  • OffroadOulu:n hallitus
  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 550
    • Profiili
Vs: Tomin Cruiseri
« Vastaus #21 : Lokakuu 13, 2007, 20:17:02 »

Ahaa joo..hyvä tietää, että on osia saatavilla ;)
Kirjattu

4x4_88

  • OffroadOulu:n hallitus
  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 550
    • Profiili
Vs: Tomin Cruiseri
« Vastaus #22 : Lokakuu 19, 2007, 15:29:12 »

Jejee.

Yhteys jakiksen siirtäjän ja kepin välillä on nyt olemassa, ja ONNEKSI jakis toimii hyvin, eikä ensi kuunnelmalla murrokset naputa.
Ja piti käydä leikkii Iinatin penkoissa, ja voi pojat miten sitä vääntöä riittää Suzukiin verrattuna. Maastovaihteen tiheys sai valtavan hymyn naamalle. Siinä missä Suzna sammu, nii Tojo jatkaa menoa melkeen tyhjäkäynnillä kunnes slicksien pito loppu :P
Kerrankin on aikaa käännellä ja miettiä kivikossa kun ajelee. Suzukilla se oli semmosta kaameeta hyppäyttämistä.





Pitäs jaksaa ootella nyt kumien tulemista enneku menee ajelee pidemmäs mettään!
Kirjattu

4x4_88

  • OffroadOulu:n hallitus
  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 550
    • Profiili
Vs: Tomin Cruiseri
« Vastaus #23 : Marraskuu 07, 2007, 11:37:33 »

Nonii!

Kivisillat saapu tänää. Ihan niinku ois ohjaustehostin asennettu. Nyt on nii kevee pyöritellä, melkeen suzukimaista. Eikä enään vetele joka suntaan. Ja maavarakin tais nousta ainakin tuuman  ;D









« Viimeksi muokattu: Marraskuu 07, 2007, 11:47:43 kirjoittanut 4x4_88 »
Kirjattu

AVRO

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 31
    • Profiili
Vs: Tomin Cruiseri
« Vastaus #24 : Marraskuu 07, 2007, 16:38:42 »

Noi on kyllä hyvät gummit, yhden kesän oli Rankussa ko.rinkulat alla.  Ekojen liukkaiden aikaan joutui kyllä vaihtamaan saman merkin a/t:t alle kun pito oli aika olematon jopa mun kaltaiselle köröttelijälle.

Metässäkin ehti käymään noilla, ja ihan ok m/t renkaat siihenkin. Risut tuntui tekevän aika helposti jälkiä kylkiin, ei toki mitään vakavaa mutta kuitenkin. Kai se on sama kaikissa tämän tyyppisissä renkuloissa?
Kirjattu
RR P38A, Volvo C303

4x4_88

  • OffroadOulu:n hallitus
  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 550
    • Profiili
Vs: Tomin Cruiseri
« Vastaus #25 : Marraskuu 07, 2007, 17:07:07 »

Juu katellaa miten pitää tiellä ja maastossa. Eipä tuolla talvella kovin paljoa ajetakkaan...kai...tai siis kaikki on suhteellista. Mutt tänää oli jo eka liukkaat = tiet jääty yhtäkkiä ja äkkiseltään pärjäs ku ajelee ennakoiden pla pla pla :D

Kriteerit oli semmoset, että pitää olla ihan jees tiellä ajaessa, ei saa olla pinnoitetut ja hyvä myös maastossa, eli yleishyvää ja kestävää rengasta hain, ja kun BFG mud terraineista oli niin paljon miinusta kylkien kestävyydestä.
Kirjattu

SuurSy

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 242
    • Profiili
Vs: Tomin Cruiseri
« Vastaus #26 : Marraskuu 07, 2007, 19:12:07 »

Mielestäni erinomainen rengasvalinta!
Kirjattu
Isuzu kbd -83 4x4 pick up

4x4_88

  • OffroadOulu:n hallitus
  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 550
    • Profiili
Vs: Tomin Cruiseri
« Vastaus #27 : Marraskuu 08, 2007, 12:55:35 »

Piti käydä testaamassa renkaita nyt liukkaallakin kun sataa lunta. Jeee!
Ainakin minun mielestä noi pitää aika hyvin. Jo pelkästään takavedolla pystyi ajamaan kunhan vain ennakoi risteykset yms jarrutukset. (ainiin ja odotellaan kun ne kuvion reunat sitten pyöristyy :D )
Luisukin on suhteellisen helppo hallita, tulee Suzuki mieleen, mutta vain painavampi, eli muistaa vaan, että massa vie.
Voipi olla, että menee tämäkin talvi mutarenkailla niinkuin Suzukillakin, kun ei niitä ajokilometrejä niin paljon talvella kuitenkaan tule.

Jaa niin ja akut piti käydä vaihtaa kun hyvä että virtaa riitti enään pyyhkijöille saatikka starttaamiseen. :D
Kirjattu

4x4_88

  • OffroadOulu:n hallitus
  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 550
    • Profiili
Vs: Tomin Cruiseri
« Vastaus #28 : Heinäkuu 28, 2008, 19:07:04 »

Öhö nonii nyt mullaki on vinssi  ;D

Otin vinssin irti ja tarkotus oli vaihtaa siihen sokaksi 6mm pultti. Noh.. vanhaa naulaa porattiiin ja piestiin aikansa pois ja sit 6mm poralla reikää, KUNNES huomasin, että se matopyörän ja ristikkonivelen haarukka on HITSATTU kiinni toisiinsa = tekee "sokasta" merkitsemättömän. Noh.. nyt siin on 6mm pultti ja hitsaus. Pitää vaa vinssata nätisti ja käyttää pylpyrää sit vähä tiukemmissa oloissa, nii ei hajoo vaijeri/kardaani/vinssi räjähdä.

Vaijerina..oliko.... 12500lbs vinssistä oleva...vaijeri

EDIT: Jaa niin ja vinssin käyttövipu on edellee irti vaihelaatikon kylestä, mutta kuten Jari Nesteen pihalla todisti, sitä voi käyttää kun kampeaa lattian reikä vasten.
Ja semmosen huomasin, että kun kääntää vinssin puolelta sen...vivun pis hahlosta, nii se jarrupala ei jaksa pitää rumnpua paikallaan vaan se lähtee kelautuu... aika vaikee tilanne ajon aikana jos tärinästä alkaa vaijeri laahaamaan maahan....

Guvia:
 

 


 

 


 

« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 28, 2008, 19:09:54 kirjoittanut 4x4_88 »
Kirjattu

Mikko

  • OffroadOulu:n jäsen
  • Newbie
  • ***
  • Viestejä: 252
    • Profiili
Vs: Tomin Cruiseri
« Vastaus #29 : Elokuu 01, 2008, 06:15:03 »

Olisikohan tuosta orkkis jarrun riitämättömyydestä johtuen joihinkin vinttureihin lisätty pesismailaa tai muuta vastaavaa häiriönpoistajaa jarruksi?
Kirjattu
Elämässä pitää olla luksusta, Hi-luksusta.
 

Sivu luotiin 0.038 sekunnissa. 22 kyselyä tietokannasta.