OFFROAD OULU

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Hauskaa ja haasteellista maastoautoilu kevättä toivoo OffRoad Oulu ry.

Kirjoittaja Aihe: Jussin HJ60 (päivitys 12.12.2014)  (Luettu 48269 kertaa)

Jussi-HJ60

  • OffroadOulu:n jäsen
  • Newbie
  • ***
  • Viestejä: 282
    • Profiili
Vs: Jussin HJ60 (päivitys 20.12.2008)
« Vastaus #15 : Joulukuu 24, 2008, 17:16:07 »

Nyt on akselit paikallaan. Vielä etuperään pinjonin laipan vaihto, jarrujen herkistely ja vaijereiden kiinnitys.

Kirjattu

Jussi-HJ60

  • OffroadOulu:n jäsen
  • Newbie
  • ***
  • Viestejä: 282
    • Profiili
Vs: Jussin HJ60 (päivitys 20.12.2008)
« Vastaus #16 : Helmikuu 27, 2009, 22:13:51 »

Ja niin on taas otettu erävoitto Jussi vastaan katsastuskonttori. Leima tuli että pätkähti kunhan hitsasin 1 neliömetri peltiä + viikko unettomia öitä tallissa  :-[

Katsastus sujui hyvässä hengessä vaikka ekalla tuli hylsy ihan syystä. Jarrupalat oli loppu + vielä reikä rungossa ja korin kiinnikkeet löystynyt. Silloin kun tuli tehtyä tuo korin korotus niin laitettiin kumiset korotuspalat. ne oli olevinaan kovaa kumia mutta 2 vuotta tiellä ajoa on pehmittänyt ne niin että ne on lyhentynyt muutamia millejä --> pultit löysällä ja koppa heiluu rungon päällä. Nämä palat vaihdetaan seuraavaksi nylonisiin  >:(
Kirjattu

Paavo

  • Valvoja
  • Newbie
  • ***
  • Viestejä: 2510
    • Profiili
Vs: Jussin HJ60 (päivitys 20.12.2008)
« Vastaus #17 : Helmikuu 28, 2009, 05:56:55 »

Moi,

> mutta 2 vuotta tiellä ajoa on pehmittänyt ne niin että <...>

Ei kannata ajaa tiellä? :-) Mutta onneksi olkoon, tuore leima on aina iloinen asia!

-Paavo
Kirjattu

Jussi-HJ60

  • OffroadOulu:n jäsen
  • Newbie
  • ***
  • Viestejä: 282
    • Profiili
Vs: Jussin HJ60 (päivitys 20.12.2008)
« Vastaus #18 : Helmikuu 17, 2010, 09:14:20 »

Ja niin on taas leimattu HJ. Ajoaika loppuu tammikuussa ja viime vuonna meni 28 päivää yli. Tänä vuonna vain 17 päivää. Olipas vilpoinen yö vaihtaa ohjauksen osia. Pakkasta oli vissiin yli 20 ja pihalla vaihdoin. Valmista tuli klo 23:00
Kirjattu

Jussi-HJ60

  • OffroadOulu:n jäsen
  • Newbie
  • ***
  • Viestejä: 282
    • Profiili
Vs: Jussin HJ60 (päivitys 20.12.2008)
« Vastaus #19 : Helmikuu 28, 2011, 17:06:40 »

Jassoo...

Taas on leimattu HJ. Tänään tuli leima. Mikähän siinäkin on että aina viimeisenä hetkenä haetaan se leima. Tämähän piti leimata tammikuussa. No viimeisenä päivänä tammikuuta hain korjauslistan ja tänään sain leimattua. Kone tuli vaihdettua viikko sitten. Olipa hankala saada menemään paikalleen. Onnex Arppa ja Toni kävi auttaan. Kyllä ihminen tuntee rajallisuutensa kun yrittää vääntää väkisin konetta paikalleen.

Uusi kone on nyt koeajettu ja todettu hyväksi. Konehan on 350tkm ajettu ja 88 mallia.

Niitä samoja korin korotus tyynyjä on sitten taas kiristetty. Pakko vaihtaa nyloniin että loppuu tuo painuminen.
Kirjattu

Jussi-HJ60

  • OffroadOulu:n jäsen
  • Newbie
  • ***
  • Viestejä: 282
    • Profiili
Vs: Jussin HJ60
« Vastaus #20 : Heinäkuu 09, 2011, 18:44:51 »

Päivä toisensa jälkeen HJ kallistuu aina vaan enemmän kuskin puoleiselle takakulmalle. Pitäs tehä jotain sillekkin mutta mitä. Miksi HJ kaatuu sinne takakulmalle? Jousiin ei mielellään koskisi koska silloin joustot voi mennä pilalle ja siitä tulee yhtä tönkkö kuin volvosta :)

Osiakin alkaa putoilla kynnyksistä. Vissiin se pitää ruveta tekemään palkkihelmoja kun ei nuo HJ:n astinlaudat kestä kulutusta ja autoa ei viitti korottaa enempää kuin on pakko. Onko kellään tietoa, minkä kokoista putkea tuohon pitäs laittaa. Meinasin laittaa 90x50 4 mm seinämällä. Ja ne rokslaiderit sitten jostain vesijohtoputkesta ja hitsattavista kulmista?
Kirjattu

Paavo

  • Valvoja
  • Newbie
  • ***
  • Viestejä: 2510
    • Profiili
Vs: Jussin HJ60 (päivitys 28.02.2011)
« Vastaus #21 : Heinäkuu 10, 2011, 12:58:51 »

Helmapalkkien koko auton ja tarpeen mukaan, yleensä mitat on kait luokkaa 50-100 millin väliin. Kannattaa ottaa vähän ulommas kuin oven alareuna, niin suojaa paremmin. Ja kannattaa jättää ainakin sentti-pari palkin ja oven alareunan väliin, ovi menee paremmin kiinni lumesa ja mudassa.

4 millinen kuulostaa paksulta = painavalta, jos meinaat hommata niin harkitse kolmemillistäkin, luulis kestävän hoojiissäkin.

Entäs jos vaihtelen jousia keskevään? Vasemmalta oikealle tai toisinpäin, oikeelta vasemmalle siis... :-) Jos auto on vinossa, ja runko on suora, niin sillon painoa on jossakin nurkassa enemmän tai jouset on erilaisia.
Kirjattu

4x4_88

  • OffroadOulu:n hallitus
  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 550
    • Profiili
Vs: Jussin HJ60 (päivitys 28.02.2011)
« Vastaus #22 : Heinäkuu 10, 2011, 14:36:05 »

Jos sulla on vaan kuoleutumassa toinen takajousi? Painoa ollut aina enempi kuskinpuolella?
Mulla on BJ kenollaan toiselle puolelle ja niin on kuulemma kaikilla. Ilmeisesti teknikka ei oo ihan keskellä...
Kirjattu

Jussi-HJ60

  • OffroadOulu:n jäsen
  • Newbie
  • ***
  • Viestejä: 282
    • Profiili
Vs: Jussin HJ60 (päivitys 28.02.2011)
« Vastaus #23 : Heinäkuu 10, 2011, 15:14:06 »

Saattaahan se olla että mun elopaino 89 kg on liikaa HJ:n kantavuudelle. Siltikin tuo HJ on ollut suorassa silloin kun ostin ja nyt on 10 cm alempana takapää. Tuota Paavon ehdottamaa jousen vaihtoa keskenään vois harkita tehdä. Murikkahan ei ole keskellä. Voihan se myös olla että koneen vääntö tekee myös tehtävänsä.
Kirjattu

saukki

  • OffroadOulu:n jäsen
  • Newbie
  • ***
  • Viestejä: 98
    • Profiili
Vs: Jussin HJ60 (päivitys 28.02.2011)
« Vastaus #24 : Heinäkuu 10, 2011, 15:46:00 »

Ei siinä hj:ssa nyt sentään niin paljoa vääntöä ole;) Ota molemmilta puolin jousi pakat irti ja sekoittele lehdet keskenään. Eiköhän se siitä ala oikeneen...

Jussi-HJ60

  • OffroadOulu:n jäsen
  • Newbie
  • ***
  • Viestejä: 282
    • Profiili
Vs: Jussin HJ60 (päivitys 28.02.2011)
« Vastaus #25 : Heinäkuu 10, 2011, 17:14:24 »

Hmm... jos vaikka samalla tarjoais vasaraa niille jousille niin se vois mennä taas suorassa. Oikeen hyvä idea Saukilta
Kirjattu

Paavo

  • Valvoja
  • Newbie
  • ***
  • Viestejä: 2510
    • Profiili
Vs: Jussin HJ60 (päivitys 28.02.2011)
« Vastaus #26 : Heinäkuu 11, 2011, 04:18:13 »

Moi,

> jos vaikka samalla tarjoais vasaraa niille jousille

Mites pitkään takomisen tulokset pysyy?

-Paavo
Kirjattu

Arppa

  • OffroadOulu:n hallitus
  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 224
    • Profiili
Vs: Jussin HJ60 (päivitys 28.02.2011)
« Vastaus #27 : Heinäkuu 14, 2011, 19:11:13 »

Tuota noin...jos ihan ekana mittaat akselin etäisyyden runkoon molemmilta puolin. Voi nimittäin olla sun hoojissa ehkä koppa kenollaan runkoon nähden, sen verta paljon on heittoa puolten välillä.
Kirjattu

Jussi-HJ60

  • OffroadOulu:n jäsen
  • Newbie
  • ***
  • Viestejä: 282
    • Profiili
Vs: Jussin HJ60 (päivitys 28.02.2011)
« Vastaus #28 : Joulukuu 08, 2014, 21:19:08 »

Oli tuo Arppa oikeilla jäljillä. Rungossa oli himppasen pintaruostetta. Nyt on runko korjattu ja koppa hitsattu. Mutta nyt ei oo enään niin älyttömän ruosteen valkoinen. Uusi väri on nyt KTM oranssi.

Perjantaina pitäs yrittää saada leima. Saas nähä millä tuulella inssi on.
Kirjattu

Jussi-HJ60

  • OffroadOulu:n jäsen
  • Newbie
  • ***
  • Viestejä: 282
    • Profiili
Vs: Jussin HJ60 (päivitys 28.02.2011)
« Vastaus #29 : Joulukuu 10, 2014, 21:05:36 »

Paavo kävi tekemässä kunnolliset jarrut joilla katsastusinssinkin luulisi saavan auton toppaamaan. Missään muualla ei pystynyt kotona testaamaan niin otin pihalta vauhtia ja kokeilin niiden toimintaa tallissa. Hyvin hiihtää betonilla  ;D

Erittäin isot kiitokset Paavolle avusta ja jarruista.
Kirjattu
 

Sivu luotiin 0.025 sekunnissa. 23 kyselyä tietokannasta.