OFFROAD OULU

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Hauskaa ja haasteellista maastoautoilu kevättä toivoo OffRoad Oulu ry.

Kirjoittaja Aihe: Jussin HJ60 (päivitys 12.12.2014)  (Luettu 50293 kertaa)

Jussi-HJ60

  • OffroadOulu:n jäsen
  • Newbie
  • ***
  • Viestejä: 282
    • Profiili
Vs: Jussin HJ60 (päivitys 28.02.2011)
« Vastaus #30 : Joulukuu 12, 2014, 09:38:24 »

Ja niinhän se leima saatiin.
Kirjattu

Paavo

  • Valvoja
  • Newbie
  • ***
  • Viestejä: 2510
    • Profiili
Vs: Jussin HJ60 (päivitys 12.12.2014)
« Vastaus #31 : Joulukuu 14, 2014, 09:46:05 »

Hyvä hyvä. Nyt on taas autoa pitkäksi aikaa.
Kirjattu

Jussi-HJ60

  • OffroadOulu:n jäsen
  • Newbie
  • ***
  • Viestejä: 282
    • Profiili
Vs: Jussin HJ60 (päivitys 12.12.2014)
« Vastaus #32 : Maaliskuu 20, 2015, 17:27:07 »

No pistetäänpäs tästäkin härvelistä kuva tänne että ihmiset tietää nostaa tassua kun tulee vastaan.
Auto on pelannut ihan muuten ok paitsi että toi ohjaustehostin työntää simpukasta mehut ulos kun joutuu lujille.
Voisko sen helpolla elvyttää vai vaihdetaanko toiseen??

Kirjattu

khonkonen

  • OffroadOulu:n hallitus
  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 416
    • Profiili
Vs: Jussin HJ60 (päivitys 12.12.2014)
« Vastaus #33 : Maaliskuu 21, 2015, 11:50:31 »

Jopahan on komia!

Jos simpukassa samaa vikaa ku pajerossa että varteen kuluu ura stefasta niin joku täyttäminen siihen vois auttaa, mut vaatisi sit koneistusta.
Kirjattu

Jussi-HJ60

  • OffroadOulu:n jäsen
  • Newbie
  • ***
  • Viestejä: 282
    • Profiili
Vs: Jussin HJ60 (päivitys 12.12.2014)
« Vastaus #34 : Maaliskuu 21, 2015, 17:26:01 »

Eli mä vaihdan tuon simpukan toiseen. Todennäköisesti halvempi ja helpompi.

Uskoakseni tarkoitit että tuo auto on komea  ;D
Kirjattu

khonkonen

  • OffroadOulu:n hallitus
  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 416
    • Profiili
Vs: Jussin HJ60 (päivitys 12.12.2014)
« Vastaus #35 : Maaliskuu 21, 2015, 19:34:27 »

Mikä auto?  ??? Tojotahan tuossa on.  ;D
Kirjattu

Jussi-HJ60

  • OffroadOulu:n jäsen
  • Newbie
  • ***
  • Viestejä: 282
    • Profiili
Vs: Jussin HJ60 (päivitys 12.12.2014)
« Vastaus #36 : Maaliskuu 21, 2015, 20:28:02 »

Scania on myös kuvassa....
Kirjattu

Paavo

  • Valvoja
  • Newbie
  • ***
  • Viestejä: 2510
    • Profiili
Vs: Jussin HJ60 (päivitys 12.12.2014)
« Vastaus #37 : Maaliskuu 22, 2015, 07:20:33 »

Täällä rempataan simpukkaa kans, on vuotanut pitkään ja nyt vuoto kasvoi niin isoksi että sille piti tehdä jotain.

Päädyin ostamaan (tehdas-) uuden simpukan, ja tiivistesarjan, niin saa rempata sen vanhan rauhassa jos/kun jaksaa.

Kohtuullisen liukasta hommaa, ainakin vanhan poispurkaminen, ihmeen hyvin se ATF leviää säiliöstä ja simpukasta ympäriinsä.
Kirjattu

Jussi-HJ60

  • OffroadOulu:n jäsen
  • Newbie
  • ***
  • Viestejä: 282
    • Profiili
Vs: Jussin HJ60 (päivitys 12.12.2014)
« Vastaus #38 : Maaliskuu 23, 2015, 05:19:00 »

Eikä se atf oikeasti haisekkaan kovin pahalle? Saattaa olla kovin töisevä irroittaa se vanha simpukka. Ei oo montaakaan pulttia mutta taitaa olla holkitettu ne läpiviennit siitä rungosta ja norjankromilla liimattu niihin putkiin kaikki pultit
Kirjattu

Paavo

  • Valvoja
  • Newbie
  • ***
  • Viestejä: 2510
    • Profiili
Vs: Jussin HJ60 (päivitys 12.12.2014)
« Vastaus #39 : Maaliskuu 24, 2015, 14:21:50 »

Sulla on sitten vuotanut se simpukka liian huonosti jos on päässyt alle metrin päässä olevia osia ruosteeseen.
Kirjattu

Jussi-HJ60

  • OffroadOulu:n jäsen
  • Newbie
  • ***
  • Viestejä: 282
    • Profiili
Vs: Jussin HJ60 (päivitys 12.12.2014)
« Vastaus #40 : Maaliskuu 24, 2015, 17:19:45 »

Pääsiäisenä tulee toinen simpukka ja tehostin. Jospa se sitten pelais paremmin. Nyt öljy lentää ulos heti kun tulee raskaampi kohta.
Kirjattu

Jussi-HJ60

  • OffroadOulu:n jäsen
  • Newbie
  • ***
  • Viestejä: 282
    • Profiili
Vs: Jussin HJ60 (päivitys 12.12.2014)
« Vastaus #41 : Huhtikuu 25, 2015, 16:33:17 »

Simpukka on vaihdettu ja hyvä tuli.

Pakoputki meni kummasti solmuun ja alkoi pihisemään kun kierrokset kasvaa yli 1300 kierrosta. No nyt luistaa kytkin kun nelosella nostaa kierrokset yli 2000. Oisko ehdotuksia kytkimestä. Alustavasti katselin tamgearsilta exedy vahvinta mallia.
Halvin paketti noin 180 euroa ja toi exedy racing 380 euroa...

Exedy Racing kaikki HJ-mallit. Väännönkesto +40% alkuperäiseen
kytkimeen verrattuna. Clamb load 9710kg. Kytkinlevyn karkea Ultra Fiber-materiaali               
kestää lämpöä ja luistattamista kierroksilla, pito ei häviä. Sopii offroad-, viritys,            
työkone- ja vaativaan veturikäyttöön tai kun rengashalkaisija on yli 32".               
   
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 25, 2015, 18:59:35 kirjoittanut Jussi-HJ60 »
Kirjattu

Paavo

  • Valvoja
  • Newbie
  • ***
  • Viestejä: 2510
    • Profiili
Vs: Jussin HJ60 (päivitys 12.12.2014)
« Vastaus #42 : Huhtikuu 26, 2015, 03:45:36 »

Eniten vääntöä sietävä malli ei voi olla huonoin valinta.
Kirjattu

Jussi-HJ60

  • OffroadOulu:n jäsen
  • Newbie
  • ***
  • Viestejä: 282
    • Profiili
Vs: Jussin HJ60 (päivitys 12.12.2014)
« Vastaus #43 : Toukokuu 11, 2015, 19:03:54 »

Uusi kytkin on asennettu ja todettu aika hyväksi vaihtoehdoksi. Vaihto meinasi hieman aiheuttaa harmaita hiuksia mutta onnistui silti maltillisessa 9 tunnin sessiossa. Pitää vielä laittaa kytkimen tehostimeen letku kiinni kun tuntuu olevan hiukkasen raskas käyttää. Jostain pitäs vaan löytää sopiva t-haara.
Kirjattu

Jussi-HJ60

  • OffroadOulu:n jäsen
  • Newbie
  • ***
  • Viestejä: 282
    • Profiili
Vs: Jussin HJ60 (päivitys 12.12.2014)
« Vastaus #44 : Syyskuu 12, 2015, 15:54:59 »

Päivitetään sen verran tilannetta etta auto on jokapaivaisessa kaytossa vaimolla ja toistaiseksi pelannut moitteettomasti. Seuraava stressi taitaa pukata katsastuksessa kun pitaisi saada puhallin leimaan. Jostain ihmeen syysta penkki ei antanu kovinkaan hyvia lukemia. Ei ilmeisesti pista tarpeeksi hanttiin ja eka vedolla ilmeni sutimista liikaa vaikka raikkaliinalla oli kiristetty lattiaan. Uutta lammitysta renkaisiin ja kuivausta seka liinan kiristysta ja uutta vetoa. Ahdot ei meinaa nousta kunnolla ja maksimi ahdoksi saatiinkin huimaava 0.4 bar. Talla lukemalla saatiin koneesta 108 heppaa ja voimansiirtohavioita 54 heppaa.  ;D
Vakiona on kuitenkin vain 105 joten viritys on onnistunut  ;D ;D Mustaa ei tule nailla saadoilla juurikaan joten pitas kelvata konttorille. Oli muuten aika soikean nakoinen 35 mud terraini kun penkissa otettiin 130 kmh ja raikkaliina pakottaa autoa alas. hyvin naki etta rengas kapenee ja pyrkii korkeammaksi.

ps. sorry noista puuttuvista pisteista a:n paalla. Laitan niita muutaman tahan ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
Kirjattu
 

Sivu luotiin 0.03 sekunnissa. 23 kyselyä tietokannasta.