OFFROAD OULU

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Hauskaa ja haasteellista maastoautoilu kevättä toivoo OffRoad Oulu ry.

Kirjoittaja Aihe: suzukin korotus  (Luettu 5718 kertaa)

tietämätön

  • Vieras
suzukin korotus
« : Syyskuu 07, 2004, 11:36:23 »

Olen tuossa katellu nuita kuvia offroad reissuista. Suzukeja on koroteltu ja villejä juttuja kaikenlaisista korotuksista olen kuullut. Kuinkahan homman helpoiten/halviiten hoitaisi. tarkoitushan olis lähinnä korin nosto suurempien renkaiden toivossa (nyt 235/75) ja ulkonäön takia....

nim. tietämätön  :roll:
Kirjattu

pultti

  • Vieras
suzukin korotus
« Vastaus #1 : Syyskuu 07, 2004, 13:10:04 »

helpoiten saat korotettua tekemällä pitemmät riipukkeet (missä on lehtijousi kiinni)katso galleria kuvia ajopäiviltä iinatti 6.3-04 punaisessa suskassa on nostettu riipukkeilla ja jos olet oulun läheltä ttimosella voi olla valmiiksi tehty palaset
Kirjattu

ttimonen

  • Valvoja
  • Newbie
  • ***
  • Viestejä: 545
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/terot/
suzukin korotus
« Vastaus #2 : Syyskuu 10, 2004, 16:34:29 »

Minun riipukkeet on jo vaihtanut omistajaa, eikä ne kaikkein kauneimmat olleet. Pidemmillä riipukkeilla pärjää aluksi mutta ei mene kauan kun alkaa ottaamaan kaaliin kun ne kokoajan tökkii johonkin :(
Kirjattu

Paavo

  • Valvoja
  • Newbie
  • ***
  • Viestejä: 2510
    • Profiili
suzukin korotus
« Vastaus #3 : Syyskuu 10, 2004, 18:50:22 »

Moi,

lehtijousitetun(kin) auton korottamiseen on useampia keinoja:

- korin korotus rungolta -> aika helposti tilaa isommille renkaille
- kippurammat jousipakat (uudet tai takominen)
- pidemmät riiput (edessä tulee helposti ongelmia, jousen pää tökkää jokapaikkaan)
- soa eli pudottaa akseli jousien alapuolelle, vaatii ammattilaisen työtä ja muutoskatsastuksen
- isommat renkaat, voi edellyttää jotain ylempänä mainituista

Ulkonäön takia autoa EI kannata korottaa, siitä ei ole kuin haittaa. Minkä maasto-ominaisuuksissa voittaa sen maantie-ominaisuuksissa häviää (usein tuplaten). Jos oot katellu pelkästään kuvia niin tuu mukaan ja kurki itse autojen alle, omistajia&rakentajia porisuttamalla selviää paljon enemmän kuin nettioffaamalla, toki kannattaa muistaa ettei ehdotonta totuutta ole olemassakaan, eli kannattaa kysellä useammalta suunnalta ja tehdä omat päätökset.

-Paavo

-Paavo
Kirjattu

ttimonen

  • Valvoja
  • Newbie
  • ***
  • Viestejä: 545
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/terot/
suzukin korotus
« Vastaus #4 : Syyskuu 10, 2004, 18:55:45 »

Jep, näin se on. Mutta Suzukin koria ei saa korottaa laillisesti rungolta koska painoa ei ole 1500kg:tä mutta olen kyllä kuullut että joku olisi sen laillisesti tehnyt. Sitä en tiedä että millä perusteilla. Korin korotuksella saa kyllä renkaille tilaa mutta muuta hyötyä siitä ei ole koska runko jää samalle korkeudelle.
Kirjattu

pultti

  • Vieras
suzukin korotus
« Vastaus #5 : Syyskuu 11, 2004, 10:22:21 »

joo ja omasta mielestä paras korotus on toi akselin muuttaminen jousien alapuolelle. ois tarkoitus ruveta suskasta muuttamaan kun sais alotetuksi kun toi talli alkaa olla kylmä!
Kirjattu
 

Sivu luotiin 0.036 sekunnissa. 23 kyselyä tietokannasta.