OFFROAD OULU

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Hauskaa ja haasteellista maastoautoilu kevättä toivoo OffRoad Oulu ry.

Kirjoittaja Aihe: 6x6  (Luettu 3224 kertaa)

ville 6x6

  • Vieras
6x6
« : Syyskuu 27, 2004, 15:12:11 »

Onkohan kellään tietoa, ku mulle on tullu tarve rakentaa hiluxista 6x6!
Että onkohan teknisesti mahdollista, onko joku tehny suomessa vastaavaa.
Kirjattu

ossi

  • Vieras
6x6
« Vastaus #1 : Syyskuu 28, 2004, 07:51:19 »

Moi

ensinnäkin pari kysymystä minkä ikäinen hilux, onko tarkoitus saada katulaillinen, pysyykö alkuperäinen tekniikka ja tärkein onko sulla varmasti taitoa ja/ tai rahaa ja laitteita tehdä/ teettää sellainen ettei jää puolitiehen kuten vastaavan mittaluokan projekteilla tuntuu olevan.
Muuten helkkarin hieno idea

-Ossi-
Kirjattu

hilux6x6

  • Vieras
6x6
« Vastaus #2 : Syyskuu 28, 2004, 08:07:44 »

Tämä projekti on vasta alussa. AKE:een soitin eilen, josta kerrottiin että täytyy olla syy, että miksi tarvii semmosen. Tuttuja insinöörin tekeleitä on jotka voivat tehdä tarvittavat laskelmat, ja katsastusmieskin oli heti mukana. Hilux pysyis alkuperäis hiluina johon lisättäis samanlaisen toyotan perä, runkoa+ripustukset. Tosiaan tämä on vasta vakava suunnitelma. Täytyy selvittää että onko mahdollista vai täytyykö vain laittaa paripyörät?
Kirjattu

hilux6x6

  • Vieras
6x6
« Vastaus #3 : Syyskuu 28, 2004, 08:09:31 »

Niin... Hilux on -85
Kirjattu

ossi

  • Vieras
6x6
« Vastaus #4 : Syyskuu 28, 2004, 10:02:08 »

näyttää siltä että aken lupa pitää anoa ja siinä on varmaan homman vaikein osa
kantavuuden lisäyksellä varmaan on vaikea perustella koska se vaatisi tojotalta lausunnon ja sitä ei pikkurahalla saa
minulla on sellainen käsitys että alustaan liittyvät muutokset on nykyään tiukassa koska on aina vaara että ajo ominaisuudet heikkenee

muutoksesta
minä lähtisin tekemään niin että
-jakaisin takavedon kahteen lähtöön jakolaatikon perään asennettavalla ylimääräisellä laatikolla jolla saataisiin taaksepäin kaksi kardaanin lähtöä
-laittaisin toisen perän toisin päin jolloin kardaani lähee eripuolelta
-alkuperäinen kardaani olisi suurinpiirtein alku peräinen ja rinnalla kulkisi toisen akselin yli toinen kardaani joka olisi tuettu etummaiseen akseliin
- jos pitää anoa lupa niin siirrä alkuperäistä akselia eteenpäin jolloin saadaan etuakselilta turhaa painoa pois ja maasto ominaisuudet paranisivat sillä hiluxin ongelmahan on aika suuri paino ero akseleiden suhteen etusakselihan teyn tekee ja takapää roikkuu mukana

-Ossi-

että tästä mää lähtisin kehittelemään
Kirjattu

hilux6x6

  • Vieras
6x6
« Vastaus #5 : Syyskuu 28, 2004, 10:29:05 »

Suuri kiitos tiedoista. Täytyy kehitellä projektia eteenpäin...
Lasketaan kustannusarvio, ym, ym...
Jos on lisää tietoa ja vinkkejä, niin ilmotelkaa.
Kirjattu

ZeiZei

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 106
    • Profiili
6x6
« Vastaus #6 : Syyskuu 28, 2004, 21:37:27 »

Tuollaisia löytyi guuklettamalla:

Amerikassa:

http://www.usa6x6.com/6x6conversions/

http://www.usa6x6.com/6x6conversions/6x6axles/





Australiassa: siellä se aussi linkki ei mulla toiminut, meni jonnekkin logosivuille.





http://www.4wdworld.com.au/outlets/6x6aust/index.htm
Kirjattu

Paavo

  • Valvoja
  • Newbie
  • ***
  • Viestejä: 2500
    • Profiili
6x6
« Vastaus #7 : Syyskuu 29, 2004, 09:26:08 »

Kirjattu
 

Sivu luotiin 0.056 sekunnissa. 36 kyselyä tietokannasta.