OFFROAD OULU

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Hauskaa ja haasteellista maastoautoilu kevättä toivoo OffRoad Oulu ry.

Kirjoittaja Aihe: Arpan Volvo  (Luettu 28660 kertaa)

Arppa

  • OffroadOulu:n hallitus
  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 224
    • Profiili
Arpan Volvo
« : Kesäkuu 13, 2009, 20:18:52 »

Tämmösen paketin meinaan nyt viikonlopun aikana asentaa Volvoon


Kuvassa on Audi/Volkwagen 6-syl. turbodiesel jonka jatkona on zf:n 5-vaihteinen laatikko ja volvon orkkis PD51 jakolaatikko.
Tuohon vaihdelaatikkoon vaihdoin kaikki sisuskalut Ivecon laatikosta ja nyt kokonaisvälitys hitaimmalla vaihteella tulee olemaan 1:86 8)

....Ja näin se suunnilleen näyttäs sinne menevän
Kirjattu

Arppa

  • OffroadOulu:n hallitus
  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 224
    • Profiili
Vs: Arpan Volvo
« Vastaus #1 : Kesäkuu 14, 2009, 18:57:58 »

Pahus, loppu hitsin hitsistä kaasu ja jäi pikkusaumaa vaille moottorin korvakot tekemättä.
Vänkärin puolen korvakko tuli valmiiksi


Kuskinpuolen korvakko jäi kesken...
heppalituna

ja sitten loppu kaasu


Siinä on vielä kuvat sovitelaipasta, jolla d24 moottori ja c303:n laatikko kytkinkaaveleineen naitetaan keskenään...mun mittausten mukaan 8mm on optimi ainevahvuus, jotta kytkinakseli asettuu vielä mukavasti silmälaakerin sisään.


Kirjattu

Arppa

  • OffroadOulu:n hallitus
  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 224
    • Profiili
Vs: Arpan Volvo
« Vastaus #2 : Heinäkuu 01, 2009, 20:55:30 »

Tarkoituksena on tehdä volvoon tuulettimelle akseli, joka toisesta päästä on kiinni moottorissa ja toisesta päästä flektissä. Ongelma on se, että akseliin tarvitsisi kaksi pientä ristikkoniveltä. Akselin halkaisija on 20mm, joten mitkään kardaaniristikot ei käy. Onko Oulussa jokin liike mistä voisi löytyä pieniä niveliä?
Kirjattu

jake74

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 134
    • Profiili
Vs: Arpan Volvo
« Vastaus #3 : Heinäkuu 01, 2009, 21:03:05 »

Tarkoituksena on tehdä volvoon tuulettimelle akseli, joka toisesta päästä on kiinni moottorissa ja toisesta päästä flektissä. Ongelma on se, että akseliin tarvitsisi kaksi pientä ristikkoniveltä. Akselin halkaisija on 20mm, joten mitkään kardaaniristikot ei käy. Onko Oulussa jokin liike mistä voisi löytyä pieniä niveliä?

miten olis rattiakselin nivelet?
Kirjattu

SuurSy

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 242
    • Profiili
Vs: Arpan Volvo
« Vastaus #4 : Heinäkuu 01, 2009, 21:03:46 »

Ota ne nivelet jostain tavallisen henkilöauton rattiakselista. Kun on tilttiratti niin taitaa tulla molemmat samaan rahaan. Luulis noita romuja olevan pihat väärällään... ;)
Kirjattu
Isuzu kbd -83 4x4 pick up

Lemmy

  • OffroadOulu:n jäsen
  • Newbie
  • ***
  • Viestejä: 219
    • Profiili
Vs: Arpan Volvo
« Vastaus #5 : Heinäkuu 01, 2009, 21:07:28 »

Ikhlla tahi polarteknikillä vois olla
Kirjattu

khonkonen

  • OffroadOulu:n hallitus
  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 416
    • Profiili
Vs: Arpan Volvo
« Vastaus #6 : Heinäkuu 02, 2009, 03:49:55 »

Mulla on tallilla pari uutta niveltä, mutta en tähän hätään muista niiden akselin halkasijaa... Epäilys on et ovat hiukan yli 20 milliä... Pitää tarkistaa ne ku käyn tallilla.

Kimmo 050-3900813
Kirjattu

Arppa

  • OffroadOulu:n hallitus
  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 224
    • Profiili
Vs: Arpan Volvo
« Vastaus #7 : Heinäkuu 05, 2009, 19:32:36 »

Tankki sai hiekkapesun ja uuden maalin.


Ohjaustehostimen pumppu sai uudet kiinnikkeet ja samaa hilpeää maalia kuin tankki


ja sitte tuli tehtyä vielä tämmönenkin, mikä lie viritys


Enää jäljellä sähkötöitä, alipaineletkutuksia ja erinnäinen määrä vesi- sekä polttoaineletkujen laittelemista, tehostetun simpukan huolto(tiivisteiden vaihto), kytkin- ja kaasuvaijerit sekä pari pikkujuttua jotka ei nyt mieleen tule.
Kirjattu

Arppa

  • OffroadOulu:n hallitus
  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 224
    • Profiili
Vs: Arpan Volvo
« Vastaus #8 : Heinäkuu 31, 2009, 20:59:05 »

Jihuu ;D. Tänään täyttyi halli savusta kun volvo käynnistyi. Kone käy tasasta raksutusta eikä enää täristä kun on ajoitus kohdillaan. Pikku vastoinkäymisenä tehostetun simpukan venttiilikoneisto hajosi, koska käytin "tein itse ja säästin" metodia=typerääräkin typerämpi kasausvirhe. Eli jos jollain ystävällisellä lojuu saginawin tehostettu simpukka jossain ihan vaan jouten, niin voisin olla kyseisestä osasta kiinnostunut. Flektin osalta tuli kaikenlaiset akseli+visko viritykset hylättyä ja nyt siellä on sähköflekti.
Kirjattu

Arppa

  • OffroadOulu:n hallitus
  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 224
    • Profiili
Vs: Arpan Volvo
« Vastaus #9 : Elokuu 17, 2009, 20:15:31 »

Ohjaus ongelmat ratkaistu. Tuli sitten pitkän oppimäärän itseopiskeluperehdytys saginawin ohjaustuotteisiin. Simpukan ehjäsin ja pumpun tuunasin, nyt kääntyy 37:kät tyhjäkäyntikierroksilla yhdellä sormella rattia pyörittäen auton ollessa paikalla. Konetta on tänään käytetty tunti yhtä puuta ja hyvin toimii, tosin lämmintä ilmaa ei tyhjäkäynnillä koppiin tule. Joko on vesipumppu tehoton tai sitten lämmityslaitteen kierrossa ilmalukko tms. Mitenköhän tuonkin laiska helpoiten setvis?
Kirjattu

Rak

  • Ylläpitäjä
  • Newbie
  • *****
  • Viestejä: 1867
    • Profiili
Vs: Arpan Volvo
« Vastaus #10 : Elokuu 18, 2009, 04:34:26 »

Lämppäri pois päältä niin letkujen pitäis lämmetä jos neste edes vähän kiertää.
Kirjattu

Jussi R

  • OffroadOulu:n jäsen
  • Newbie
  • ***
  • Viestejä: 144
    • Profiili
Vs: Arpan Volvo
« Vastaus #11 : Elokuu 18, 2009, 05:22:04 »

Pätkä kirkasta letkuu väliin niin voi visuaalisesti todeta mitä siellä tapahtuu. 
Kirjattu

Susna348

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 16
    • Profiili
Vs: Arpan Volvo
« Vastaus #12 : Elokuu 18, 2009, 18:11:04 »

Josko vaikka letkuhässäkkä on lämppärille mennessä sellanen että voipi tosiaanki muodostua ilimalukko... Ilmausruuvi (pieni palloventtiili) siihen kohtaan ja homma hoituu myöhmpienkin remo.. kehittämisprojektien aikana. Pankussaki on niitä siellä ja täällä.. 8) 8)
Kirjattu

PPii

  • OffroadOulu:n jäsen
  • Newbie
  • ***
  • Viestejä: 18
    • Profiili
Vs: Arpan Volvo
« Vastaus #13 : Elokuu 20, 2009, 19:50:02 »

Kylläpä livenä oli aikas hieno kampe! Toivon mukkaan toista viikon päästä liikkuu kilivissä... ;D
Kirjattu

Arppa

  • OffroadOulu:n hallitus
  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 224
    • Profiili
Vs: Arpan Volvo
« Vastaus #14 : Elokuu 21, 2009, 18:11:05 »

Ei riemulla rajaa kun volvolla saa taas ajaa. Tänään testailin volvoa hallin pihalla ja melkein kaikki tuntuu toimivan niinkuin pitää. Vaihdevivuston säätämistä vielä ja snorkkelin tapaisen rakentaminen. Öljynjäähdyttäjän laippa vuotaa pikkasen nestettä eli vielä kerran joutuu käyttämään nesteet poissa ja sitten se ilmaaminen jälleen, joka helpoiten tuntuu tapahtuvan kylmäkäynnistimen yläletkusta. Ja 4-vedon merkkivalo on hukassa sekä käsikaasu asentamatta ja öljypohjan panssarointi sitte joskus.
Sitten vielä vuosikatsastuksen suorittaminen ja hallin siivous ;D
Kirjattu
 

Sivu luotiin 0.032 sekunnissa. 22 kyselyä tietokannasta.