OFFROAD OULU

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Hauskaa ja haasteellista maastoautoilu kevättä toivoo OffRoad Oulu ry.

Kirjoittaja Aihe: Arpan Volvo  (Luettu 28606 kertaa)

Arppa

  • OffroadOulu:n hallitus
  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 224
    • Profiili
Vs: Arpan Volvo
« Vastaus #15 : Syyskuu 15, 2009, 18:09:44 »

JIPPII!!! Leimattu. On sitten maastopaku ja kasvaneet tehot merkattu otteeseen, joita tuli lisää kahden pappatunturin verran, eli kannatti laittaa välijäähy ;D Ei muutaku perjantaina tappikoskelle testaileen.
Kirjattu

anssi80

  • Suunnistustoimikunta
  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 109
    • Profiili
Vs: Arpan Volvo
« Vastaus #16 : Syyskuu 15, 2009, 18:14:47 »

Onneksi olkoon... Tarviko muuten olla minkäänlaisia teho mittaus lappuja? Ja jokos se kytkytin pitää?
Kirjattu

Arppa

  • OffroadOulu:n hallitus
  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 224
    • Profiili
Vs: Arpan Volvo
« Vastaus #17 : Syyskuu 15, 2009, 19:25:39 »

Tehojen puolesta ei tarvinnut mitään extralappuja hommailla. Riitii kun oli paperit siitä autosta josta moottori on otettu ja sitten kyseisen auton intercooler mallia käytettiin verrokkina ja laillisissa tehonlisäys rajoissa pysyttiin parin aikuisen hevosen toleranssilla.
Kytkimen pito ongelmat katosi kun shimmasin asetelman kohdilleen ja tässätapauksessa se tarkoitti asetelman shimmausta 1.5 mm ulospäin koska käytössä oleva 300 td mersun levy on sen verran paksumpi kuin 940 volvon levy. Paineasetelma mulla on siis 940tdic volvosta
Kirjattu

PPii

  • OffroadOulu:n jäsen
  • Newbie
  • ***
  • Viestejä: 18
    • Profiili
Vs: Arpan Volvo
« Vastaus #18 : Syyskuu 16, 2009, 17:55:43 »

Hienompi juttu!  Ehkä uskaltaa kysyä tulevaisuudessakin koirajuttuihin mukaan :) Oli etelän porukat Tonin kyytiin tykästyneet, kun kyytiin olivat päässeet  ;D
Kirjattu

Arppa

  • OffroadOulu:n hallitus
  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 224
    • Profiili
Vs: Arpan Volvo
« Vastaus #19 : Huhtikuu 28, 2010, 20:10:55 »

Nyt alkaa volvo saamaan muutakin kuin valohoitoa, vaikka komiasti jo aurinko paistaa. Kone on irti ja kasa osia koneistamolla. Kansitöitä tuli tänään tehtyä ja sieltä löytyi yksi alareunasta soikeaksi mennyt venttiilinpainimen kuppi. Tuohon vaurioon ei löytynyt oikeastaan mitään dramaattisen suurta järkisyytä, mutta kyseisen painimen pesästä löytyi hieman tulitikun päätä suurempi alumiinin pala. Voi olla että jossain remontissa vuosien takaa on kannen sisään päätynyt tuollainen pala ja se on ks. ventiilin kohdalla pyörinyt (ja painimen kuppi osunut tähän) kun ei ilmeisesti öljykanavaan mahtunut tms. Kansi sinällään on täysin ehjä.  Onneksi kaapista löytyy runsaasti varaosia, niin sai kannen kasattua uusilla ehjillä osilla. Vapun jälkeen pitäisi saada lohko takaisin koneistamosta ja pakoputken "paukkulaakeri" on myös huollossa alan erikoisliikkeessä ;D
Kirjattu

Arppa

  • OffroadOulu:n hallitus
  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 224
    • Profiili
Vs: Arpan Volvo
« Vastaus #20 : Kesäkuu 03, 2010, 21:19:46 »

Pari tilanne kuvaa viimepäivien hämmästelyistä.

Ehjä kansi, on muuten ensimmäinen käytetty volkkarin kansi mulle jossa ei yhtään halkemaa, ei edes venttiilinen välissä. Tosi onkohan tämä nyt 3. vai 4. vw-kutosdiesel kansi jota pääsee hypistelemään. Tähän tuli sitten tehtyä venttiilitöitä ja uusilla tiivisteillä kasaan.


Ja tässä ei herra taida tietää yhtään mitä on tekemässä, mutta oppia ikä kaikki. Tämä pumppu ei tule autoon, siihen tulee ihan oikea pumppu, lähinnä tutkin pumpun toimintaa harjoittelukappalella, että ymmärtää sitten miten se oikeasti säädetään.


Tältä kone näytti paripäivää sitten, ei ole tuoreempaa kuvaa. Kone on nyt kasassa ja seuraavaksi se tungetaan autoon. Moottori on nyt 1. ylikoossa uusilla männillä ja laakereilla. Kansitiivisteenä kokeillaan peltistä versiota, jolloin välttyy ikävältä jälkikiristysvaiheelta kun sitä olisi volvossa hankala tehdä kun ei sinne oikein mahdu mistään suunnasta pultteja vääntelemään moottorin paikoillaan ollessa. Suuttimien rungot on vanhat, sisukalut niissä on uudet. Samoin turbossa vanha runko, uudet sisukset.

Kirjattu

4x4_88

  • OffroadOulu:n hallitus
  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 550
    • Profiili
Vs: Arpan Volvo
« Vastaus #21 : Kesäkuu 04, 2010, 13:02:51 »

Komeeta!
Kirjattu

PPii

  • OffroadOulu:n jäsen
  • Newbie
  • ***
  • Viestejä: 18
    • Profiili
Vs: Arpan Volvo
« Vastaus #22 : Kesäkuu 04, 2010, 20:17:58 »

Hieno Miranoli   ;D
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 04, 2010, 20:21:22 kirjoittanut PPii »
Kirjattu

Jaska

  • OffroadOulu:n jäsen
  • Newbie
  • ***
  • Viestejä: 29
    • Profiili
Vs: Arpan Volvo
« Vastaus #23 : Kesäkuu 05, 2010, 21:38:42 »

Olis muuten sopuhintaan vinssi kaupan tohon ;) ;) ;D ;D
Kirjattu

Jussi R

  • OffroadOulu:n jäsen
  • Newbie
  • ***
  • Viestejä: 144
    • Profiili
Vs: Arpan Volvo
« Vastaus #24 : Kesäkuu 06, 2010, 05:48:46 »

Maalaa tuolla lohkon värillä yli koko auto.   ;D ;D ;D
Kirjattu

Jaska

  • OffroadOulu:n jäsen
  • Newbie
  • ***
  • Viestejä: 29
    • Profiili
Vs: Arpan Volvo
« Vastaus #25 : Kesäkuu 06, 2010, 08:53:54 »

Tuo hyvä idea ;D Voi ajaa vähän syvempäänkin rooppiin eikä tartte pelätä että hukkaa auton :P
Kirjattu

Paavo

  • Valvoja
  • Newbie
  • ***
  • Viestejä: 2510
    • Profiili
Vs: Arpan Volvo
« Vastaus #26 : Kesäkuu 06, 2010, 13:41:32 »

Mutta sehän vois sitten sekottua palokunnan kalustoon?

Täällä on tallissa uus lämmityslaite, eli tämän nätin lohkon kylkeen pultattu startti... :D
Kirjattu

Arppa

  • OffroadOulu:n hallitus
  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 224
    • Profiili
Vs: Arpan Volvo
« Vastaus #27 : Kesäkuu 06, 2010, 22:14:28 »

Kyllä on startti soinut tänään, kiitos hienon itse ilmaavan dieselpumpun. On apukäsipumppu jolla saa polttoaineen tankilta pumpulle, on ilmattu ilmaropusta, menoputkesta, paluu putkesta ja suutin putkista. Pari voodoo rituaalia suoritettu ja yritetty lahjoa uudella vinssikidalla. Mutta ei käy. Sitten lämpeni kuski ja hinattiin tuo rötiskä käyntiin ja eihän siinä tarvinnut kuin näyttää liinaa ja jo kävi nätisti. Muutenkaan ei mennyt päivä sujuvasti auton kanssa. Yhdessä suutin putkessa oli reikä, no se vaihtui ehjään, sitten kun auto kävi niin hajosi painelaakeri. Ja se painelaakeri oli hirttänyt niin kovasti kiinni, että se oli siis yksinkertaisesti hajonnut ja vääntynyt ihmeelliseen mutkaasentoon. No syynä tähän oli tietysti laatikon akselin päästä asennuksessa irronnut silmälaakerin vastinholkki, joka oli kiilautunut paineasetelman käpälän alle ja olipa se onnistunut kytkinlevystäkin saamaan yhden jousen irti. Sen verta on Tonin kanssa viimepäivinä Volvoa ropattu, että tehtiin uusi nopeusennätys vaihdelaatikon irroittamisessa, eli n. 35 minuuttia siitä kun auto hallissa, niin oli jo laatikko irti. Mutta taas on toivoa kesän kuranlennättelystä, sillä nyt auto on hallissa ja täysin ajokunnossa, takalattia on irti, panssarit irti ja totutusajo suorittamatta sekä öljyt vaihtamatta. Eli kaiken kaikkiaan viimepäivinä useasti kuultua lainaten: "pikkuvikoja, heleppo korjata" ;D
Kirjattu

jake74

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 134
    • Profiili
Vs: Arpan Volvo
« Vastaus #28 : Kesäkuu 07, 2010, 08:23:18 »

Kyllä on startti soinut tänään, kiitos hienon itse ilmaavan dieselpumpun. On apukäsipumppu jolla saa polttoaineen tankilta pumpulle, on ilmattu ilmaropusta, menoputkesta, paluu putkesta ja suutin putkista. Pari voodoo rituaalia suoritettu ja yritetty lahjoa uudella vinssikidalla. Mutta ei käy. Sitten lämpeni kuski ja hinattiin tuo rötiskä käyntiin ja eihän siinä tarvinnut kuin näyttää liinaa ja jo kävi nätisti. Muutenkaan ei mennyt päivä sujuvasti auton kanssa. Yhdessä suutin putkessa oli reikä, no se vaihtui ehjään, sitten kun auto kävi niin hajosi painelaakeri. Ja se painelaakeri oli hirttänyt niin kovasti kiinni, että se oli siis yksinkertaisesti hajonnut ja vääntynyt ihmeelliseen mutkaasentoon. No syynä tähän oli tietysti laatikon akselin päästä asennuksessa irronnut silmälaakerin vastinholkki, joka oli kiilautunut paineasetelman käpälän alle ja olipa se onnistunut kytkinlevystäkin saamaan yhden jousen irti. Sen verta on Tonin kanssa viimepäivinä Volvoa ropattu, että tehtiin uusi nopeusennätys vaihdelaatikon irroittamisessa, eli n. 35 minuuttia siitä kun auto hallissa, niin oli jo laatikko irti. Mutta taas on toivoa kesän kuranlennättelystä, sillä nyt auto on hallissa ja täysin ajokunnossa, takalattia on irti, panssarit irti ja totutusajo suorittamatta sekä öljyt vaihtamatta. Eli kaiken kaikkiaan viimepäivinä useasti kuultua lainaten: "pikkuvikoja, heleppo korjata" ;D

 mutta mä voin todistaa että volvo oli pihalla ku ajoin ohi myöhään ilalla. jotakin touhusit siinä pihalla.
Kirjattu

4x4_88

  • OffroadOulu:n hallitus
  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 550
    • Profiili
Vs: Arpan Volvo
« Vastaus #29 : Kesäkuu 07, 2010, 11:56:18 »

....Muutenkaan ei mennyt päivä sujuvasti auton kanssa....."
Se on nyt sitten sun Volvoon iskeny Hitlerin viiminen kirous kun noin hankalaa on ollu :(  ;)

Mä en kerenny viimeviikol käydä teidän hallilla ihmettelee ku oli niin kiireistä itellä. BJ:tä sain jopa niinkin paljon eteenpäin, että sain kuskinpenkin kokonaan kiinni! Hyvä minä!!!
Kirjattu
 

Sivu luotiin 0.03 sekunnissa. 23 kyselyä tietokannasta.