Olipa hieno keikka Taivalkoskelle. Opittiin todella paljon, olihan Moggi ensimmäistä kertaa liikenteessä ja maastossa! Mörökölli näytti sekä vahvat että heikot puolensa.
Mörökölli lähtee nyt rankalle laihdutuskuurille, tonni pitää saada pois. Eli hydrauliikka, RASKAAT kippilavan rakenteet, raskaat etupuskurit, etu-ulosottoakseli jne lähtevät kokonaan pois. Raskas rautainen akkulaatikko vaihtuu kevyeen muoviseen.
Etuylitys trimmataan pois siirtämällä vinssi taakse.
Painopistettä trimmataan taaksepäin siirtämällä polttoainesäiliö, akku, vinssi, paineilmasäiliö, jerry kannu etc. taka-akselin päälle. Ovat siellä paremmassa suojassakin, ei tarvitse rakentaa panssareita.
Raskaat ja jäykät rautajouset vaihtuvat ilmapussukoihin.
Ohjaamon suojaksi rakennellaan tukikaaret.
Taakse asennetaan lisä/varakompressori.
Tehdään jarruremontti, ja ulosoton kytkin täytyy "etsiä".
Ja Mikko alkoi jo puhumaan kevyestä turbottamisesta, onhan tuossa 5.7L/65hv koneessa vähän reserviä (jo alkuperäisenä saatavana yli 100hv versio).
Ensi vuonna ollaan siis "lean and mean" ;-)