OFFROAD OULU

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Hauskaa ja haasteellista maastoautoilu kevättä toivoo OffRoad Oulu ry.

Kirjoittaja Aihe: rangen laatikko  (Luettu 2158 kertaa)

peltsi00

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 5
    • Profiili
rangen laatikko
« : Elokuu 28, 2010, 19:36:12 »

onko rangen laatikko mistään kotosin siis 4v manuaali. ois tulossa patrolliin toiseksi laatikoksi. ???
Kirjattu

Paavo

  • Valvoja
  • Newbie
  • ***
  • Viestejä: 2500
    • Profiili
Vs: rangen laatikko
« Vastaus #1 : Elokuu 29, 2010, 13:48:30 »

Kuinkas pitkä se patrolli sulla on?

Eka datsunin oma laatikko ja siten rangelainen vai toisinpäin?

Eikös tuossa 4-v rangen laatikossa ole samoissa kuorissa jakiskin, yhdistelmä on siis aika kookas ja painava. Mutta sillä kyllä tekee paljonkin, on ainakin hyvä ja kohtuu kestävä maastoauton vaihteistona.
Kirjattu

peltsi00

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 5
    • Profiili
Vs: rangen laatikko
« Vastaus #2 : Syyskuu 01, 2010, 20:24:18 »

ensin patrollin laatikko siis pelkkä päävaihteisto ja sitten rangen koko laatikko mutta siitä pitää riisua kytkin koppa pois ja vähä tarkistella millanen se on. :o
Kirjattu

ZeiZei

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 106
    • Profiili
Vs: rangen laatikko
« Vastaus #3 : Syyskuu 03, 2010, 20:06:11 »

Laatikon tyyppi on LT95.

Kytkinkopan "takana" on öljypumppu, siinä sisäänmenoakselin yhteydessä/alla. Lootassa käytetään moottoriöljyä. Laatikko on tosiaan "yhtä puuta" jakolaatikkoineen. Keskitasauspyörästö jossa kytkettävä lukko. Jatkuva neliveto. Voiman ulosotto taaksepäin, johon voi kytkeä vaikka toyotan mekaanisen vinssin.

Hitaimmat välitykset on lootassa ykkönen 4,06:1 ja jakolaatikon pikkupuoli 3,321:1

Laatikko kokonaisuudessaan on luja edellyttäen että on kunnossa (mikään kolmekymmentä vuotta vanha vaihdelaatikko ei ole kestävä jos on kulunut) Samaa laatikkoa käytetty Land Roverin 101 mallissa joka on oikeastaan kuorma-auto

http://www.offroadpaja.fi/Landrover/LR_nesteet.htm#RRC
Kirjattu

BJ-40/76

  • OffroadOulu:n jäsen
  • Newbie
  • ***
  • Viestejä: 23
    • Profiili
Vs: rangen laatikko
« Vastaus #4 : Syyskuu 04, 2010, 14:26:10 »

Ja siitä kestävyydestä: jos moottoristapäin ensimmäinen aski on pienimmällä vaihteella, olisiko joku 1:4 ja koneesta lähtee esim 30kg/vääntöä, niin siinä on jo yli 1000Nm vääntöä ja se on varmaan hivenen liikaa mille tahansa auton laatikolle, joka peräisin henkilöautokortilla ajettavasta. 
Ja se öljypumppu pyörii väärinpäin pakilla, en tosin tiedä haittaako.

Pistä mieluummin vaikka 2 jakolaatikkoa peräkkäin, niin on keveämpi ja lujempi.
Kirjattu

Lemmy

  • OffroadOulu:n jäsen
  • Newbie
  • ***
  • Viestejä: 216
    • Profiili
Vs: rangen laatikko
« Vastaus #5 : Syyskuu 04, 2010, 15:45:42 »

Kyllä se kestää, heikoin lenkki on akseleissa.
Hapettelee takalaatikko nelosella niin ei rasitu niin paljon.
Jaa mistäkö tiiän... arvatkaa.
Kirjattu
 

Sivu luotiin 0.053 sekunnissa. 36 kyselyä tietokannasta.