OFFROAD OULU

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Hauskaa ja haasteellista maastoautoilu kevättä toivoo OffRoad Oulu ry.

Kirjoittaja Aihe: Suskan kipinä  (Luettu 6422 kertaa)

Paavo

  • Valvoja
  • Newbie
  • ***
  • Viestejä: 2496
    • Profiili
Vs: Suskan kipinä
« Vastaus #15 : Joulukuu 06, 2010, 09:16:38 »

Saako ECM-boksia kokeiltua/testattua ristiin jollain toisella autolla jossa on samanlainen boksi? Etta ainakin se olis ihan satavarmasti kunnossa, eli ediustaa vian hakua "eliminointimenetelmalla".
Kirjattu

khonkonen

  • OffroadOulu:n hallitus
  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 408
    • Profiili
Vs: Suskan kipinä
« Vastaus #16 : Joulukuu 06, 2010, 11:54:55 »

Saako ECM-boksia kokeiltua/testattua ristiin jollain toisella autolla jossa on samanlainen boksi? Etta ainakin se olis ihan satavarmasti kunnossa, eli ediustaa vian hakua "eliminointimenetelmalla".

Kun löytyisi joltain toinen samurai mistä voitais kokeilla osia. Tuo samurai voidaan vaikka hinata trailerilla sinne mistä löytyy toinen tollanen. Vinkkejä otetaan vastaan keltä tollanen auto löytyy.
Kirjattu

khonkonen

  • OffroadOulu:n hallitus
  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 408
    • Profiili
Vs: Suskan kipinä
« Vastaus #17 : Joulukuu 08, 2010, 22:17:24 »

Tämä ei ole vieläkään ratkennut.
Eniten koneessa ihmetyttää se, kun laitetaan jakopään merkit kohdalleen (nokan ja kampiakselin) niin 4 pytyssä on työtahti, eli venttiilit kiinni. Yleensähän se on 1 pytyssä?? Niin kait japanilaisissakin autoissa 1 pytty on se joka on jakopäässä, vaikka eikös japaniaa lueta just väärinpäin.  ;D

Sen verran edistystä on asiassa, että kun jakopään merkit laitettiin paikoilleen ja virranjakaja 4 pytyn kohdalle niin auto jopa yrittää käydä muutaman tahdin, mutta tukehtuu sit kuitenkin. ja käynti on todella hankalaa. Eli kaikki ei ole oikein.
Kirjattu

mauno

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 7
    • Profiili
Vs: Suskan kipinä
« Vastaus #18 : Joulukuu 29, 2010, 21:35:27 »

Nyt suska lähti käyntiin :D. Kaikki kipinään liittyvät osat piti uusia ja ECM korjauttaa.
Nyt tarvis katsastukseen sopivat renkaat alle. Oisko kellään lainata korvausta vastaan.
Kirjattu

Paavo

  • Valvoja
  • Newbie
  • ***
  • Viestejä: 2496
    • Profiili
Vs: Suskan kipinä
« Vastaus #19 : Joulukuu 30, 2010, 18:41:19 »

Mikä se viallinen sytkän osa oli?

Haukiputaaltakin löytyy renkaita lainaan, sekä hyviä että huonoja.

-Paavo
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 30, 2010, 19:44:42 kirjoittanut Paavo »
Kirjattu

Rak

  • Ylläpitäjä
  • Newbie
  • *****
  • Viestejä: 1796
    • Profiili
Vs: Suskan kipinä
« Vastaus #20 : Joulukuu 30, 2010, 19:22:21 »

Mulla on sirkkelinteriä nurkissa, jonkunlaiset nastankorviikkeetkin on.
Kirjattu

mauno

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 7
    • Profiili
Vs: Suskan kipinä
« Vastaus #21 : Joulukuu 31, 2010, 19:23:38 »

Mikä se viallinen sytkän osa oli?

-Paavo
Ei kyllä mitään aavistusta mikä niistä, joko HAL-anturi ja ECM huolto. ECM:stä ne oli korjanneet ruisku puolelta jotain.
Käyntiin se lähti ihan tuurilla, jako merkit on ihan miten sattuun  ;D.
Päästöt on vain nyt liian korkeat, että ei menny katsastus läpi  :( .

Renkaita ei nyt enään tarvita, EHKÄ  ::)
Kirjattu
 

Sivu luotiin 5.068 sekunnissa. 36 kyselyä tietokannasta.