OFFROAD OULU

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Hauskaa ja haasteellista maastoautoilu kevättä toivoo OffRoad Oulu ry.

Kirjoittaja Aihe: Passatti-89  (Luettu 5621 kertaa)

kassu

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 9
    • Profiili
Passatti-89
« : Joulukuu 19, 2010, 15:16:27 »

Oliskohan kenelläkkään kokemusta kyseisen auton mystisestä sähkö viasta. Heitti toimimasta yhtä aikaa lämmityslaitteen puhallin, pyyhkiät, penkinlämmittimet ja takalasinlämmitin. Sulakkeet oon kattonu, ei vika siellä. Muuten näyttäs toimivan kaikki muut. Käy ja kulukee. Olis kiire saaha toi kaverin auto liikenteeseen. voi vaikka soittaa puh 0403697176
Kirjattu

heikkinen

  • OffroadOulu:n jäsen
  • Newbie
  • ***
  • Viestejä: 103
    • Profiili
Vs: Passatti-89
« Vastaus #1 : Joulukuu 19, 2010, 17:34:50 »

Kyseistä automallista mitään tietämättä kurkkasin piirikaaviota -90 passatista (ei mitään tietoa onko 89 sama peli) niin näyttäs siinä olevan sivulla 4 "load recuction relay" mikä vaikuttais syöttävän sähköt kyseisiin laitteisiin sulakerasian pohjan x "piuhaa" pitkin ,voisko olla vika siinä
http://ps.16v.ru/Auto/Electric/KE_Motronic/PASSAT90.PDF
 
Kirjattu

kassu

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 9
    • Profiili
Vs: Passatti-89
« Vastaus #2 : Joulukuu 19, 2010, 20:57:40 »

mulle on vai noi sähkö piirustukset hepreaa. elikkä empä ossaa tuon mukkaan paikallistaa  konkreettisesti missä se olis autossa.
Kirjattu

jtoppi

  • OffroadOulu:n jäsen
  • Newbie
  • ***
  • Viestejä: 34
    • Profiili
Vs: Passatti-89
« Vastaus #3 : Joulukuu 20, 2010, 07:43:53 »

Tuon piirustuksen mukaan se olisi sulake- ja reletaulussa, sulakkeiden ollessa alhaalla se on toiseksi alimman rivin kolmas oikealta, alla ja vasemmalla puolen tyhjä paikka - katso piirustuksen kuvaa nummero 8, sivu 9/10.
Kirjattu

kassu

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 9
    • Profiili
Vs: Passatti-89
« Vastaus #4 : Joulukuu 22, 2010, 09:18:41 »

Tuossa tarkemmin katellessa huomasin että toi sähkökaavio on uuvemman passatin. noita releitä on vain 3 rivissä. Tuli mieleen että voisko tuo vika olla jossakin noista releistä. en muuta enään keksi. Sulaketaulun takaa ei löytyny mitään mikä irtonaista eikä ns.pääsulakkeita.Eikä kone huoneessakaan ole sulakkeita ollenkaan.
Kirjattu

heikkinen

  • OffroadOulu:n jäsen
  • Newbie
  • ***
  • Viestejä: 103
    • Profiili
Vs: Passatti-89
« Vastaus #5 : Joulukuu 22, 2010, 19:57:56 »

Löysin tuon kaavion täältä http://volkswagen.msk.ru/index.php?p=page09_b2 ja näkyy siellä olevan -88 passatin kaavio B2 eli olisko tuo moottorin tyyppi ? kaavio muuten on aika vastaava kuin tuo B3 eli saman releen kautta tarjottais sähköä. Onko mitattu että tuleeko sähkö sulakkeille ?
Kirjattu

jtoppi

  • OffroadOulu:n jäsen
  • Newbie
  • ***
  • Viestejä: 34
    • Profiili
Vs: Passatti-89
« Vastaus #6 : Joulukuu 23, 2010, 17:43:39 »

Katsoppa onko siinä sulaketaulun kanssa nimet niille releille? Kaavion mukaan tuo "Load reduction relay" poistaa nuo mainitsemasi kohteet käytöstä starttauksen ajaksi - oireet passaisivat siis relevikaan.
Kirjattu

kassu

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 9
    • Profiili
Vs: Passatti-89
« Vastaus #7 : Joulukuu 24, 2010, 19:34:54 »

Juu, paikallistin tuon releen joka jakaa virran nuille laitteille toisen passatin omistajan armollisella testaus luvalla. En vain saanu sitä relettä kokeiltavaksi tuohon passattiin.Se on nelinapanen rele. Pitäs kattella olisko se samallainen kuin lisävalorele.
Kirjattu

Paavo

  • Valvoja
  • Newbie
  • ***
  • Viestejä: 2510
    • Profiili
Vs: Passatti-89
« Vastaus #8 : Joulukuu 25, 2010, 12:38:43 »

Tartteeko kokeilua varten toista relettä?

Jos tehtaan releissä on samat navat kuin lisävaloreleissä, niin irtopiuhalla tms. yhdistät navat 30 ja 87.

http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic.php?t=58706
Kirjattu

kassu

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 9
    • Profiili
Vs: Passatti-89
« Vastaus #9 : Joulukuu 27, 2010, 16:07:39 »

Kiitos vihjeistä ja neuvoista. Poistin releen ja pistin johon Paavon neuvojen mukaan. Ainut että pitää muistaa sammuttaa puhaltimet ynm. erikseen kun sammuttaa moottorin. no eiköhän muista yhen unohuksen jäläkeen kun auton akku onki tyhjä aamulla.
Kirjattu

Paavo

  • Valvoja
  • Newbie
  • ***
  • Viestejä: 2510
    • Profiili
Vs: Passatti-89
« Vastaus #10 : Joulukuu 30, 2010, 16:40:27 »

Joo ei kai sitä relettä kannata toimivaan vaihtaa... vai? :D
Kirjattu

kassu

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 9
    • Profiili
Vs: Passatti-89
« Vastaus #11 : Joulukuu 30, 2010, 19:48:58 »

 ;D juu, löysin ihan omista romuista, (joista jotku valittaa että on liikaa) passelin lisävaloreleen ja kaikki toimii niinkuin pittää. Ja perskules se oli vissiin yhteydessä kaasarin joihinki juttuihin. Polttoaineen kulutus näyttäs näin pikasesti tarkastellessa pudonneen takas lähemmäs normi tasoihin. Söi 14-15 litraa sataselle nimittän eikä tahtonu riittää. Niin ja ns. raitis ilma suodattimen poistolla  ja oikein toimivan sähkö jutun kautta puhallus voima moninkertaistu. Vielä jäähytys  jne. vesi juttujen lemmareitten tarkistusta ja vaihtoa niin veetki alakaa pysyyn koneessa. Osa vuoto kohdista paikallistettu.
Kirjattu
 

Sivu luotiin 0.035 sekunnissa. 23 kyselyä tietokannasta.