OFFROAD OULU

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Hauskaa ja haasteellista maastoautoilu kevättä toivoo OffRoad Oulu ry.

Kirjoittaja Aihe: Lantikan/vastaavan 4x4 pelin alusta Pösöön  (Luettu 1581 kertaa)

Erska

  • Vieras
Lantikan/vastaavan 4x4 pelin alusta Pösöön
« : Helmikuu 25, 2005, 23:53:18 »

Terve,rupesin tässä miettimään nähtyäni kuvan patrolin alustalle tehdystä 104 pösöstä että kuinkas vaikeaa olisi asennella Lantikan tekniikka alustoineen Peugeot 504 sedaniin?

Auto itsessään on aika raato mutta kori on vielä menevä. Herättäisi aikamoiset huomiot kun semmoisen iskisi lantikan tai vastaavan alustan päälle.

Eikös nuo vanhimmat lantikat toimi vaikka ilman koppia?

http://www.harvelit.com/Offroad104.jpg Tuossa kuva 104 pösöstä Patrolin alustalla.

Onkos minulla edes minkäänlaisia saumoja tuon projektin suhteen?

Entäs missä hinnoissa pyörisi tuohon projektiin sopivat lantikat tms 4x4 offroad laitteet? Eikös noissa 60-70 luvun peleissä ole aikas yksinkertaiset ja varmat sähkövempeleetkin?

Niin ja kuva korista mihin laittaisin lantikan alustan ja tekniikan:
http://www.kivialho.1g.fi/kuvat/Peugeot++504+76+GL+ja+78+GLD/DSCF00011.JPG/full
Mitathan on Sedan 4d 274x449x169x146 cm

Toivon asianmukaista palautetta.Kiitos etukäteen.
Kirjattu

Paavo

  • Valvoja
  • Newbie
  • ***
  • Viestejä: 2496
    • Profiili
Lantikan/vastaavan 4x4 pelin alusta Pösöön
« Vastaus #1 : Helmikuu 26, 2005, 10:59:37 »

Moi,

ei taida olla enää (?) ihan helppoa noiden korinvaihtoprojektien leimaaminen, oliko se nyt niin että vain mallisarjan puitteissa saa vaihtaa? Varma tieto puuttuu, mutta suosittelen konsultaatiota jonkun konttorin tai vaikka aken kanssa ennen projektin aloittamista, jos vakavasti aiot sen saada tieliikennekäyttöön.

Oikeat kantavalla rungolla olevat autot "toimii" ilman koria, tekniikka on pääosin kiinni rungossa, mutta jarrupääsylkky, akut, syyläri, tankki, ohjaus, polkimet jne. ovat (tai saattavat olla) korissa kiinni.

Kori ja alusta kannattanee valita siten että akseliväli passaa suurinpiirtein, jos kiesiä ei leimata niin sitten akselivälin muuttaminen onnistunee helposti, runkoa pätkä pois tai lisää ja pidempi (taka-) kardaani. Korin kiinnityspisteiden kanssa joutuu työstämään varmasti.

Vanhat maastoautot maksavat paljon tai vähän, riippuu vertailukohdasta, mutta hintaluokassa nolla - muutama tonni on jo tosi paljon valinnanvaraa, keltainen pörssi, nettiauto ja offioorumeiden ostetaan/myydään (tämä ja ps.com ainakin) palstat kannattaa selata läpi niin saa käsityksen tarjonnasta. Tällaiseen projektiin luulis toimivan  tekniikan löytyvän alle tonnilla, enemmän investoimalla saa uudempaa ja/tai parempaa (kierrejouset, levyjarrut, kasikone, automaattiloota, lukkoja, vinssi, renkaat/vanteet jne.). Ehkä halvimmalla saattais löytyä joku tojo josta on koppa lahonnut pois, lantikoissa on alumiinikori (pintapellit) eli ne ei mätäne kokonaan niin helposti, mutta todennäköisesti runkoa joutuis sitten paikkaileen (urakalla).

Sähköt on vanhoissa vehkeissä yksinkertaiset, mutta kyllä kojelaudan alla on vaikka beejiissäkin muutama metri johtoa, mutta konehuoneen puoli on yksinkertainen, laturi, startti ja mahd. virranjakaja jne. voi vaikka piuhoittaa kokonaan uudelleen ihan kohtuuvaivalla.

-Paavo
Kirjattu
 

Sivu luotiin 0.059 sekunnissa. 36 kyselyä tietokannasta.