Pitääkö sitä muka putsatakin?
Letkulla ja painepesurilla oon kyllä ulkokuorta putsannut. tämä kun on välistä aika likainen (kuraa, hiekkaa, multaa, soraa jne., se ketju ei siis läheskään aina haukkaile puhdasta puuta - maatalouskonehan tämä on enemmän kuin metsätalouden väline).
Surutta vettä jokapaikkaan ja paljon ja lujaa että tulee siistiä. Lopuksi nykii jonkun kerran tulppa pois paikoiltaan, jos kampikammioon on mennyt kaasarista tai pakarista liikaa vettä ettei pyöri muuten.
Jotenkin oon tullut siihen tulokseen ettei tätä laitetta pieni kosteus haittaa. Ne upotukset ja muutenkin.
Kaasaria oon kyllä joskus säätänyt, mistään mitään tiedä mutta H:sta täyskaasu silleen että kiekuu mitä kiekuu ja sit vähän takas. L silleen että riuhtaisee tyhjäkäynniltä kierroksille mukavasti. Ja tyhjäkäynti sit niin että pysyy käynnissä (joka asennossa) eikä ketju pyöri. Menikö oikein?
Kun noilla teorioilla säätää H:ta niin se jää tappiin pohjaan, sitä ei siis saa enää tiukemmalle. Tuolla pihavarastossa olis kyllä varaosasahakin, josta vois purkaa kaasarin ja vaikka putsatakin sen, laitetaampa tehtävälistalle.
Tuli halvemmax ostaa romu saha josta sai sen sytkäyksikön, se pimeni tässä joskus 5-10 vuotta sitten - paskaa laatua nää ruottalaisten tekeleet, ei edes mun käytössä kestä just mitään vaikka niin sievästi ajelen, lähes uutena (saha valmistettu -82 jos muistan oikein) hajoo käsiin.
Samasta varaosasahasta vois tarkistaa sylkyn ja männän, luulis että kuravellillä käyttö ei ihan kamalan hyvää tee tuollaisen laitteen moottorille. Mutta kun se toimii kuitenkin melko hyvin, pitää harkita tartteeko noudattaa sitä vanhaa periaatetta "jos se toimii - näpit irti", kun on noita muitakin projekteja ettei vaan pääse missään vaihheessa tulemaan vapaa-ajan ongelmia.
-Paavo