Moi,
alumiinisessa imusarjassa 1-2 kpl M8 kierteitä huonossa hapessa, yksi ihan paskana ja toinen luultavasti korkannut/korkkaamassa kans. Toimii nyt vielä hyvin, mutta olis kiva varmistaa tilanteen pysyminen tällaisena.
Korjausvaihtoehtoja? Kierrettä on kuitenkin kohtuu pitkästi, luokkaa 2 senttiä, puoltoista ainakin.
Umpeen hitsaus -> uusi reikä ja uudet kierteet ei hyvä vaihtoehto, kun oma alumiinin hitsauskyky ja -taito puutteelliset. Lisäksi arveluttaa hieman saisko uuden reiän kotikonstein just samalle kohtaa (+/- muutama kymppi korkeintaan) kuin alkuperäinen.
Isompi kierre (M10? M12?) ja siihen sovitusholkki (imusarjaan kierrelukitteella kiinniliimattuna)? Näitähän on sellasia kierrejousen tapaisia, minkäns nimisiä ne onkaan? Onko sellasia simppeleitä putkia, joissa ulkopinnalla isompi kierre ja sisäpinnalla pienempi kierre?
Imusarjaan kiinnipultattava osa (hehkumötikkä) ei työstämättä salli kasimillistä paksumpia pultteja.
Bonus kysymys: haittaako vuoden miekka-ja-kypärä dieselmoottorissa (-88 mallinen volvon kuorma-auto) että imusarjaan jää alumiiniroskaa porasta ja/tai kierretapista? Imusarjan irroittaminen kohtuu työläs, jos imurilla sais ainakin enimmät pois, mutta jotain sinne kuitenkin jäis, haittaako venttiileissä (litistyykö ja palaako paskax?) tai turbossa?
-Paavo