OFFROAD OULU

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Hauskaa ja haasteellista maastoautoilu syksyä toivoo OffRoad Oulu ry.

Kirjoittaja Aihe: Rankkuun b-lämppäri.  (Luettu 5015 kertaa)

AVRO

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 31
    • Profiili
Rankkuun b-lämppäri.
« : Tammikuu 11, 2004, 22:37:27 »

Tuli pakottava tarve hommata tohon kotteroon (-90 Rankku) bensalämppäri kun kolleegan kautta sais sopuhintaan.
Moisten kanssa ei ole käyttöä lukuunottamatta tullut pelattua, joten näin jo ennen asennusohjeisiin tutustumista haluaisin jotain infoa laitteen asennuksesta.
Elikkäs, konehuoneeseen tarkoitus se asemoida, oikeelle puolelle.(ei olla ilmastointia).
Mitenkäs olette järjestäneet polttoaineen saannin? Onnistuuko moottorin b-linjasta (ruiskukone) vai pitääkö tussata tankilta oma lähtö?
Vaatinee jonkinlaisen paineenalentimen jos painelinjasta ottaa, paluusta ei onnistune... vai onnistuuko.
Laite olisi vesiEberi.

Hauskaa tässä hommassa on se että pääsis ton kanssa eroon taloyhtiön lämpötolppapaikasta, jossa ei muuta vikaa kuin sijainti.
On meinaan mahdottoman mjulkussa paikassa semmoisen oikopolun vieressä reunapaikka, aina on autoa lääpitty(lumia läpsitty yms yms)
ja kerran yrjötty auton taakse pitäen luukun kahvasta kiinni!!!  :evil:
Muuten siinä mitään, mutta inhaa lastata piskiä yms takakonttiin kun kauhea "ruokalista" siinä jaloissa.
Toinen kerta oli kustu takarenkaalle, eikä ollu mitään koirankusta, missä ei olisi mitään pahaa.Oikeen oli löyhkäävää ihmisvirtsaa, ja takakulmaan nojailtu siinä samalla.Hyvä ettei antennia katkottu.Prkl kun saa syyllisen kiinni, on mitä ilmeisimmin talon omaa väkeä...

Kiitos jo etukäteen vastauksista, Paavoa jo aiemmin kiusannut vinssiasioissa...  :oops:

Ja hei, pirteen näköiset sivut ootte laittaneet.

T:Jouni
Kirjattu
RR P38A, Volvo C303

pete

  • OffroadOulu:n jäsen
  • Newbie
  • ***
  • Viestejä: 98
    • Profiili
Rankkuun b-lämppäri.
« Vastaus #1 : Tammikuu 12, 2004, 13:16:01 »

moi polttoainetta ei voi ottaa painelinjasta paras tulee kun laittaa tankkiin uuden lähdön
minä haaroitin paluuputken ja otin siitä eberille polttoaineen
systeemi on toiminut hyvin mutta kun sammuttaa  ajosta lämpimällä koneella ja laittaa läppärin päälle lämpäri pysyy vain vähän aikaa päällä ja tulee joku virhe ilmoitus mutta kun kone on vähän noin tunnin jäähtynyt systeemit toimii taas moitteetta
ja tämä toiminta häiriö tulee vain jos kone on kuuma ja kone on sammutettu
sain huollosta sellaisia ohjeita vikaan että kun kone on kuuma ja samutettu kukaan ei tiedä mitä venttiileitä siellä on auki ja kuinka paljon polttoaine höyrystyy
joten kun laittaa erillisen polttoaine oton (joo mä tiedän se on iso homma ja haarotin on helpompi laittaa) silloin ei pitäisi olla ongelmia
murhe on sen verran pieni että en ole vielä kehdannut ruveta tekemään
uutta polttoaine linjaa

-Pete-
Kirjattu

Hande

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1706
    • Profiili
Rankkuun b-lämppäri.
« Vastaus #2 : Tammikuu 12, 2004, 16:57:01 »

Olen samaa mieltä Pete sun kanssa, että paras keino lisälämprin polttoaineen saanin kannalta on oma lähtö tankista. Paine ja paluu linjaa ei ole tarkoitettu muuhun käyttöön...
-Hande
Kirjattu
On t

Paavo

  • Valvoja
  • Newbie
  • ***
  • Viestejä: 2488
    • Profiili
Mun laite
« Vastaus #3 : Tammikuu 12, 2004, 17:03:01 »

Moi,

mulla on tankista saakka oma letku, eberin pumppu on auton pohjassa kiinni taka-akseli päällä. Aina on lähtenyt käyntiin hyvin, kylmänä ja kuumana. Eberi on just siinä oikeassa lokarissa kiinni, niin edessä kun menee, lienee aika hyvä paikka. Voin ottaa jonkun kuvan jos niistä on apua, kerro mitä haluat nimenomaan nähdä, niin en räpsi turhia. Ja verme on 5kWja vesiletkussa kiinni.

-Paavo
Kirjattu

AVRO

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 31
    • Profiili
Rankkuun b-lämppäri.
« Vastaus #4 : Tammikuu 12, 2004, 20:34:11 »

Laitoinkin jo privanakin tekstiä, mutta täälläkin oli juttua...
Samanmoista 5kw laitetta kans aattelin, ja kyllähän vaikka ne konehuonekuvat innostaa.

Onko kukaan laittanut sitä imuletkua/putkea täyttöputken kumijuntturista tankkiin,+ jonkunlainen klunssi päähän ettei makaa pää ihan tankin pohjaa vasten?
Ei huvittais yhtään tankin rei'ittäminen...
Kirjattu
RR P38A, Volvo C303

pete

  • OffroadOulu:n jäsen
  • Newbie
  • ***
  • Viestejä: 98
    • Profiili
Rankkuun b-lämppäri.
« Vastaus #5 : Tammikuu 13, 2004, 09:34:22 »

moi Eki muistaaakseni katkaisi sen kumisen täyttö putken ja laittoi siihen väliin metallisen putken johon oli juottanut uuden oton lämppärille
se on hyvä vaihtoehto tankin reijittämmiselle
Kirjattu

AVRO

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 31
    • Profiili
Rankkuun b-lämppäri.
« Vastaus #6 : Tammikuu 13, 2004, 19:18:00 »

Kiitos vastauksistanne, taidan kanssa tussata ottolinjan siihen täyttöputkeen.
Pitää laitella tekstiä kun sais laitteen hommattua... ja sitten toivoa paukkupakkasia.  :)
Kirjattu
RR P38A, Volvo C303

Paavo

  • Valvoja
  • Newbie
  • ***
  • Viestejä: 2488
    • Profiili
(Huonoja) kuvia eberistä
« Vastaus #7 : Tammikuu 14, 2004, 20:55:37 »

Moi,

nappasin nopsasti kuutaman kuvan just, ulkona tietysti on pimeetä, ja niin ilmeisesti kuvaajat korvienkin välissä, ainakin kuvien laadusta päätellen... Mutta niille joita aihe kiinnostaa: http://stiletti.wipsl.com/gallery/album69

Mutta jospa noista sen verran selviäisi, että missä kohtaa eberi on, ja toivottavasti ehkä jotain muutakin.

Innolla odotan ihastuneita huokauksia kuinka ruoteeton, puhdas, siisti ja hyvässä järjestyksessä oleva konesali mun rankussa on... :-)

-Paavo

PS. ja just ennen kuvien ottoa rälläköin tasauspyörästön hampaita sileeksi, kohta (=viikon-aprin-kolmen sisään/päästä) puikko sulaa ja mulla on kempattu perä :) :) Lukko ei välttämättä kuitenkaan ole paikoillaan ennen Yllästä, tai saattaahan sitä joskus kokeilla vaikka iinatissa...
Kirjattu

AVRO

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 31
    • Profiili
Rankkuun b-lämppäri.
« Vastaus #8 : Tammikuu 14, 2004, 21:48:56 »

Hyvin mahtuu pöhötin asumaan, toisin kun duunin uusissa LT:ssä.Jos haluaa vähänkään laitella niin joutuu ottamaan umpion ym pois edestä, ja silti ihan hanuri paikka.
Olihan se konehuone...ööh...höm... näppärässä käyttökunnossa. :wink:

Panokset kovenee...
Kirjattu
RR P38A, Volvo C303

markoma

  • Vieras
Eberi!
« Vastaus #9 : Tammikuu 19, 2004, 19:37:27 »

Tson moro!
Kyl melkein kandee tosin värkkäillä se oma lähtö sieltä tankilta asti...
kuhan vaan löydät sopivan sihdin sinne putken päähän ja et laita sitä ihan pohjaan asti => ei lähtis eberi käyntiin ku on tankissa enää n.10 litraa ainetta... Tämä estää myös veden yms paskan pääsemistä järjestelmään.
Kirjattu

Kelju.K

  • Vieras
Rankkuun b-lämppäri.
« Vastaus #10 : Helmikuu 09, 2004, 13:01:19 »

Yks vaihtoehto olis laittaa paluuputken väliin konetilaan oma pieni parin kolmen litran tankki, joka täyttyy aina moottorin käydessä, eikä lämmitin tyhjennä auton tankkia, samoin välttyis pitkältä polttoaineputken vedolta.

Tähänkin tarjoaisin kahta akkua akunvaihtoreleen kanssa. Lämmitin tyhjentäisi vain toista ja laturi lataisi molempia. Vielä jos kierrättäis vesiletkua käynnistysakun ympäristössä niin se antais enempi paukkua kovillakin pakkasilla.   ...näin siis ainakin teoriassa :(  :)  :D  :lol:  :lol:  :oops:

-Parempi myöhään kuin ei milloinkaan, jos silloinkaan-
Kirjattu
 

Sivu luotiin 0.061 sekunnissa. 24 kyselyä tietokannasta.