Pääalue > Yleistä keskustelua

Mekaaninen vinssi Roveriin

(1/1)

Mikko:
Tulipa ahaa elämys! Takkulan Petrillä eikös olekkin hukkapätkä rangessa tojotan mekaaninen vintturi ja 4,3? perävälitykset? Muistelisin jossain lehtijutussa olleen maininta, että vinssi oli välitetty pyörimään nopeammin että natsaa renkaiden pyörintänopeuteen, minkä verran piti nopeuttaa? Vaimon autoon menossa englantilainen voimalinjasto, ja tuli mieleen josko laittaisi mekaanisen vintturin johonkin väliin.

Paavo:
Vanha viesti, mutta vastaampa silti.

Rooveriin helpointa laittaa mekaaninen vinssi jakiksen voiman ulosottoon, eli takavinssiksi, voi tietty kääntää taittopyörällä (jossain takapuskurin tietämillä esimerkiksi) että voi samalla vinssillä vetää myös eteenpäin. Eteenpäin siis olisi sitten täydellä nopeudella ja 100% voimalla (miinus taittöpyörän ja narun reitityksen kitkat, lienevät pieniä/merkityksettömiä), ja taaksepäin puolella nopeudella ja tuplavoimalla koska pakosta käytettävä taittöpyörää vinssauspisteessä (tai sen ja auton välissä kuitenkin).

Rooveriin mekaaninen etuvinssiksi (sijoitus auton etuosaan) ei ole helppoa, ainakaan monille meistä. Helpommalla saanee hydraulivinssin eteen, jonka pumpulle voima vaikka kampiakselilta.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

Siirry pois tekstitilasta