Pääalue > Tekniikkaa/Rakentelua

Rakentelua ja remonttia: Paavon Range

(1/33) > >>

Paavo:
Moi,

eli tällaista mulla on suunnitteilla:

- akselilukkojen alipaineohjaus
- kattoteline valoille ja vararenkaalle
- kylkipalkit odottelee alleliimaamista
- vararenkaan ja -vanteen hommaus

-Paavo

Paavo:
Ja tänään sain siis aikaiseksi sen verran, että ehjäsin maijalammella möksähtäneen CD-vaihtajan, ei sinä oikeastaan isompaa vikaa ollut, yksi tanko ja yksi tuki olivat hieman vääntyneet eli vinossa, nyt taas ganes luukuttaa! Otin samalla käyttökopiot levyistä, ne jos olis menneet hajalle niin olisin kiroillut vielä ens kesänäkin, kiekkoja oli tusina parhaasta päästä, niiden menetys olis kirpaissu aika kovaa.

Ja oikaistun ja vahvistetun alasuojan laitoin myös paikoilleen, säädin samalla uutta ohjaustankoa hieman, että ratti on suorassa kun auto menee suoraan.

-Paavo

Paavo:
Kone alkoi eilen vuotamaan jäähdytysnestettä, vuoto pitäis paikata, mutta ko. toimenpidettä varten se (vuoto) pitäisi ensin paikallistaa, jostain koneen päältä ja takaa se lirinä kait alkaa, tutkimukset jatkuvat (eli käytännössä siis alkavat) tänään.

Jotain hyvääkin tuossa nestevajauksessa oli, löytyi nimittäin yksi irtonainen alipaineletku, eli seosten laihuus löysi loogisen selityksen.

Kattotelineen kasaus on alkanut, kouruun tulevaan putkeen on jo liimattu kiinni ne pystytuet, mutta ajanpuutteen (oikeastaan kaikenlaisen muun puuhastelun, aikahan on universumin ainoa aidosti loppumaton luonnonvara, sitä riittää) takia homma etenee hitaahkosti. Tavoitteena on saada teline ens syksyn rientoihin tehdyksi, että valoa piisaa joka suuntaan.

Ja oikeastaan vakavin tauti tällähetkellä on akselikuume, sairastuin siihen joku viikko sitten, ja rangeen on hakusessa 2-akselisen Volvo C303 portaaliakselit. Nuo tuovat maavaraamukavasti lisää, välitykset paranevat maastoajoon mukavasti (perävälitys 1:3.5 -> 1:6), ja noiden pitäis kestää hieman kolmeykköstä isompaakin rengasta. Jenkeistä saa levyjarrujakin, mut ensin siis pitäiis löytää tuollaiset akselit, tai oikeastaan kahdet, hyviä vinkkejä otetaan vastaan.

-Paavo

Paavo:
Niniin, kone on taas vedenpitävä, letkussa oli reikä.

Kiitoksia Ekille tallista ja Jokelle letkusta.

Laitoin samalla sen katkenneen alipaineletkun paikoilleen, tyhjäkäyntiseokset on nyt säädetty aikalailla korvakuulolta, pitää käydä vaikka shellillä mittaamassa ne kohdilleen. Mottoriöljyt vois vaihdattaa samalla, niin ei tarvitse sitten keräillä jäteöljyjä.

Mittaisin samalla Peten "rocket science" (toimiva se on, mutta näyttää... hmm... itse tehdyltä :) mittarilla bensan paineita, piti olla 2.5 kiloa, mutta mittarin mukaan oli vain 1.4 bar, pitää vaihtaa mittaria tai bensapumppua...

Ja bensaletkuja irroitellessa tulin kurkanneeksi oikeaan takajarruun, kun rengas oli siitä tieltä poissa, ja oliskohan kohta aika vaihtaa jarrupalat, pintaa oli vielä vajaa milli kun oikein tarkkaan katsoi. Jarrunesteet vois vaihtaa samalla, alkaa olla aika mustaa, vaikka nesteen väri oli ihan kirkas alunperin.

-Paavo

AVRO:

--- Lainaus käyttäjältä: "Paavo" ---Ja bensaletkuja irroitellessa tulin kurkanneeksi oikeaan takajarruun, kun rengas oli siitä tieltä poissa, ja oliskohan kohta aika vaihtaa jarrupalat, pintaa oli vielä vajaa milli kun oikein tarkkaan katsoi. Jarrunesteet vois vaihtaa samalla, alkaa olla aika mustaa, vaikka nesteen väri oli ihan kirkas alunperin.

-Paavo
--- Lainaus päättyy ---


Heh, en siis ole ainut joka kurvailee kusenpolttamilla jarruilla...
Vaihdoin vihdoinkin tuossa viikko sitten etulevyt ja palat, samalla tuli pestyä ja rasvattua laakeritkin.Olihan ne levyt jo 3mm alle minimin, pikkasen parani jarrut. :oops:  Noo, asia oli tiedossa mutta se laiskuus.

Sama homma olisi tiedossa taakse, levyt olleet jo ostohetkestä asti umpiruosteiset.Hassu sattuma vaan että saman päivänä kun vaihdoin eteen osat, alkoi oikea takajarru rahisemaan... palat loppu.No rahiskoon kun pitää levyt vaihtaa kummiskin, tänään sitten vähän kattelin alle niinhän sisempi pala on jo rauta rautaa vasten.Sekin vielä että se pirun kitinänvaimennuslevy pudonnut satulan ja palan väliin, ja estää palan palautumasta kunnolla...  :roll:

Noh, ens viikolla varmaan pakko sijoittaa ropoja uusiin osiin.Onhan se kumminkin halpa henkivakuutus.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Siirry pois tekstitilasta