Noniin, päivitetäänpäs tätäkin hieman. Vuoden sisään ei oo ihmeemmin tehty mitään uutta, paitsi turvakaaret.
Talvieksytykseen piti modeissa (yli 33" renkaat) olla umpiautoissa vähintään pääkaari, ja G-69 teki sellaisen, ja erittäin hyvin. Kaaret saa pultattua pois n. vartissa, ja takapenkki menee tilalle suurinpiirtein samassa ajassa. Kaaret ja takapenkki ei sovi autoon yhtäaikaa.
Vuokarin kisassa hajori takaripustus, ja sen takia autoon piti vaihtaa uudet välitykset, kun alkuperäisiä 1:6 periä ei löytynyt. Nykyiset 1:7.5 välitykset on sitten oikeesti tihevät, pikkuykkösen kokonaisvälitys on luokkaa 1:62, ja renkaat saa helposti pyörimään "kellonviisaritahtiin", eikä laatikko joudu niin koville kuin "pidemmillä" välityksillä.
Marssivauhti maantiellä on nyt rauhallisenpaa, yli kahdeksaakymppiä ei oikein viitsi ajaa, kone kiertää niin paljon.
Autossa on myös uudet alustan puslat joka paikassa, ja ajokäytös muuttui parempaan aika selvästi. Olkatapeiss aon pientä välystä vielä, mutta ei niin paljon että aikoisin niille mitään tehdä.
Uus lälläri tuli laitettua yhteyspisteestä, vanha on pikkurangessa uuden antennin kera, vielä pitäis käydä molemmat swr-mittarin kanssa läpi.
Autoon on laitettu myös jarrut, tai siis ve paskat rumpujarrut on rempattu ilmeisesti kohtuullisen hyvinksi. Pääsylinteri ja kaikki työsylinterit ovat tehdasuusia, jarruissa on volvon omat kahluusarjat ja tehostajakin tuli varulta vaihdettua. Nyt jarrut on oikeesti tehokkaat, hieman kun polkaisee niin pitävällä pinnalla (ja lukot päällä) nenä lähestyy kivasti tuulilasia. kahluusarjat pitävät jarrut puhtaana myös lällissä, eli jarrut eivät enää jää ekaan rapakkoon niinkuin ennen ilman kahluusarjaa.
Warn trophyyn värkättin myös ajosillat, ovat hieman vajaa 1½ metriä pitkät, eli mahtuvat takajalkotinlaan tai takakontiiin poikittain. Ovat todella tukevat, mutta samalla valitettavasti hieman painavat, vaikak ovatkin alumiinista.
Takavinssi olis seuraavaksi suunnitelmissa, mutta saattaa olal että se ei kuitenkaan ihan heti tuu, senverta paljon on nyt tullut väkättyä auton kanssa, että taidan ottaa remonttipuuhista pientä lomaa, kun auto on kerta aika hyvässä iskussa, pakarin pää pitää vielä vaihtaa ja käyttää kosla taas leimalla.
-Paavo