Pientä päivitystä tännekin, vaikka tallilla ei olekaan autolle mitään tapahtunut talven aikana, kaikkea epäoleellista (katon maalaus, valaisinten kunnostus, hyllyjä ja muuta säilytystilaa, työkalutauluja jne.) on tullutkin touhuttua monta kuukautta.
Tälle keväälle pitää laittaa Ärjyyn takavinssi (pre-heat 12000 hi-speed), tietty se pitää avata ensin, tarkistaa ja rasvata kunnon aineella. Vinssi tulee suurehkolla todennäköisuudellä takarungon päälle ihan tavaratilan takaosaan, ainakin liukukita ja mahdollisesti osa itse vinssistäkin tulee takaluukun kohdalle, eli luukkuun pitää tehdä sitten soppeli reikä.
Jotain muutakin auton kanssa pitää puuhailla, öljyä tippuu nyt neljästä paikasta: etunavat, jakis ja moottori. Voimansiirron öljyvuotoihin on toimenpiteet tiedossa, mutta moottorin öljyvuoto voi olla öljypohjan tiiviste, tai sitten jotain vakavampaa. Enstalveksi lievää suunnitelmaa käydä kone kokonaan läpi, laakerointi ja rengastus ja kaikki tiivisteet/stefat uusiksi.
Kirppuun pitää ruuvata Ärjun vanha vinssi (Warn HS9500) eteen, samalla pitää päivittää laturi ja akut.
Kalustonkuljetus-Volvoon pitää vaihtaa peräöljyt ja akut, ja ehjätä pissaojansäiliön vuoto. Vetokuula pitäis kans asennella jossain vaiheessa, että saa tarvittaessa trailerilla toisen auton mukaan. Tilasin alumiiniramppeja että autot saa lavalle, 250cm pitkät 4 tonnia kantavat ajosillat kustansi 600+ALV, pirskatin kallista mutta itse turaamalla yhtä tukevista rautarampeista olisi "ehkä" tullut hieman painavampia (kuin nuo köykämiiniset: 21kg/kpl).
Otin samalla ärjyyn ojienylitysrampit (220cm, kantaa 2500kg, 11kg/kpl), jos joskus on tarvetta käyttää douppinkia. Ne "vanhat" Motonetin pikkusillat (150cm?, 1000kg) jää sitten kirppuun.