OFFROAD OULU

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Hauskaa ja haasteellista maastoautoilu kevättä toivoo OffRoad Oulu ry.

Kirjoittaja Aihe: Rakentelua ja remonttia: Paavon Range  (Luettu 119007 kertaa)

Paavo

  • Valvoja
  • Newbie
  • ***
  • Viestejä: 2510
    • Profiili
Vs: Rakentelua ja remonttia: Paavon Range
« Vastaus #135 : Heinäkuu 13, 2014, 07:55:56 »

Pientä päivitystä tähänkin, taas on saatu kerättyä vähän tallitiimaakin, mutta joku ajosessio on jäänyt väliin kun ei oo muka ehtinyt, ja onhan se autokin ollut ajokunnoton välillä kun on polttoainetankki ollut irti.

Etulukon pieni vuoto ei korjaantunut aftermarketpannalla. Pitää seuraavaksi vaihtaa magneettiventtiili.

Tankki vaihdettu (uudet hilut sisälläkin) ja suojattu, pirskatti auton paino lisääntyi ainakin 20 kilolla + mitä mahtuu ainetta tankkiin enemmän.

Pikkuramppien sisäkiinnitykset on kasaamista vaille valmiit, vähän ehkä pitää sotkea vielä maalillakin. Nyt kesällä ei tartte katolle mitään (paitsi antennit), ja syksyllä/talvellakin valotelineen kanssa voi pitää ramppeja tarvittaessa mukana, jos takapenkiä ei tarvita.

Seoksiin en vieläkään oo koskenut, näin helteillä kylmäkäynnistysrikastukset ei kamalasti nappaa.

Takavinssissä on uus jarru, mutta tuskin se warnissa mitään vaikuttaa. Se Xdynan moottin pään levyjarrusysteemi on kyllä hieno ja toimii hyvin.

HUOMENNA VIIKOKSI RAAJÄRVELLE! :-) :D

-Paavo
Kirjattu

Paavo

  • Valvoja
  • Newbie
  • ***
  • Viestejä: 2510
    • Profiili
Vs: Rakentelua ja remonttia: Paavon Range
« Vastaus #136 : Heinäkuu 21, 2014, 10:34:48 »

Viime viikon jäljiltä tehtävälistalla ainakin seuraavaa:

- kuskinpuolen takarenkaan huolto, vuotaa nyt melkoisesti
- syylärin vaihto tai ainakin perusteellinen puhdistus (irtaallaan)
- etujakarien akselipään puslien vaihto, taitavat olla vähän rikki
- lällärin mikin pidikkeen rasvaus, kitisee ikävästi heiluessaan
- olkatapit vois shimmailla vähän tiukemmalle tai ainakin tarkistella
- voimansiirron öljyjen tarkistelu ja rasvanippojen läpikäynti

Ja kun pääsee puhtaan auton alle niin listahan saattaa pidentyä, mutta
en oikein usko isoihin ylläreihin, niin tavallisen hyvin kottero taas toimi.

ISO kiitos Esalle varaosa-avusta, saatiin range viivalle toiselle päivälle
ja vaihtensiirto pelaa hienosti. Oli muuten tosi jumissa se vanha vaijeri.

-Paavo
Kirjattu

khonkonen

  • OffroadOulu:n hallitus
  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 416
    • Profiili
Vs: Rakentelua ja remonttia: Paavon Range
« Vastaus #137 : Heinäkuu 21, 2014, 18:19:46 »


- lällärin mikin pidikkeen rasvaus, kitisee ikävästi heiluessaan


Isot on ongelmat ja korjattavat kohteet!  ;D ;D
Kirjattu

Paavo

  • Valvoja
  • Newbie
  • ***
  • Viestejä: 2510
    • Profiili
Vs: Rakentelua ja remonttia: Paavon Range
« Vastaus #138 : Heinäkuu 21, 2014, 19:50:58 »


- lällärin mikin pidikkeen rasvaus, kitisee ikävästi heiluessaan


Isot on ongelmat ja korjattavat kohteet!  ;D ;D

Aina tulee jotain mieleen kun puskee menemään viikon yhteen soittoon.

Iso tai pieni, niin jotain sille tarttis tehdä. Ikävä vikinä muuten melko hiljaisessa autossa. Rasvauksen vaihtoehtona mikin pidikkeen vaihto, nyt siinä on sellanen peltilipare halppis, löysin englannin ebaysta kunnollisia ja tilasin niitä muutaman joku aika sitten.

Taitaa se vikinä kuulua videollakin auton keinuessa, noin kohdassa 00:06? https://www.youtube.com/watch?v=iKlVtQ-Vq58

-Paavo
Kirjattu

Paavo

  • Valvoja
  • Newbie
  • ***
  • Viestejä: 2510
    • Profiili
Vs: Rakentelua ja remonttia: Paavon Range
« Vastaus #139 : Heinäkuu 22, 2014, 20:59:28 »

Etulukon vuoto tuli korjattua jo Raajärvellä, muuten ei olis ollu kiire mutta joku kirras kalvon niin tiukalle että se meni paskax ja jotenkin sitä etulukkoakin välillä koki tarvitsevansa joten pajoitettiin se sitten Petterin kans pelipaikoilla kuntoon. Kun oli jo totuttu remontti-iltoihin, edellisenä siis ehjättiin vaihteensiirto. Kiitokia vielä kerran Esalle isosti. Sitten tarvittiinkin enää vain vähän takanarun parsimista ja LT2015 aikaiset remontit oli paketissa.

Takarenkaan vuodon korjasin tänään, oli melkoisesti kantoa renkaan ja vanteen välissä, mutta nyt ne kannonpalat ja isänmaat on kaikki hallin lattialla. LIsäksi puhaltelin sisustan paineilmalla puhtaaksi, tai siis ainakin vähemmäksi havunneuloista ja männynkävyistä. Kuivumassa olevaa rahkasammaltakin kopista löytyi riittämiin. Pieniä mutapaakkuja oli kans muutama, ja niiden kaverit tietty kans.

Vähän jäi päivä kesken, tarkoitus oli rasvata se lällärin mikin kitinä pois, mutta loppui tunnit.
Kirjattu

Paavo

  • Valvoja
  • Newbie
  • ***
  • Viestejä: 2510
    • Profiili
Vs: Rakentelua ja remonttia: Paavon Range
« Vastaus #140 : Elokuu 18, 2014, 04:37:08 »

Viime viikon jäljiltä tehtävälistalla ainakin seuraavaa:

- kuskinpuolen takarenkaan huolto, vuotaa nyt melkoisesti
- syylärin vaihto tai ainakin perusteellinen puhdistus (irtaallaan)
- etujakarien akselipään puslien vaihto, taitavat olla vähän rikki
- lällärin mikin pidikkeen rasvaus, kitisee ikävästi heiluessaan
- olkatapit vois shimmailla vähän tiukemmalle tai ainakin tarkistella
- voimansiirron öljyjen tarkistelu ja rasvanippojen läpikäynti

Ja kun pääsee puhtaan auton alle niin listahan saattaa pidentyä, mutta
en oikein usko isoihin ylläreihin, niin tavallisen hyvin kottero taas toimi.

ISO kiitos Esalle varaosa-avusta, saatiin range viivalle toiselle päivälle
ja vaihtensiirto pelaa hienosti. Oli muuten tosi jumissa se vanha vaijeri.

-Paavo

Lämpövaivoihin löytyi syypää, flektin visko oli moro. Puhaltelin syyläriä paineilmalla, ja uudella viskolla ilma liikkuu aika paljon paremmin.

Kierrätin ajolämmintä konella paikoillaan muutaman minsan 5krpm, kierroksillä lämmöt oli 93, ja sitten tyhjäkäynnille lastettua piikkasi hetkeksi 97, laski sitten aika nopsaan 89 mikä lienee OK jos/kun termari on 88.

Jakarien puslista oli kolme ihan muruina (kirjaimellisesti, sentin-parin silppua), ainoastaan yksi oli ehyt. Vaihdettu tilalle samanlaiset keltaiset britpart-paskat kun ei ollutkaan muuta hyllyssä.

Takarenkaan sisäreunasta oli yrittänyt puu mennä sisälle, aika nätti oli puhdistaa.

Lällärin mikki sotketty rasvaan, en kitise ainakaan entiseen malliin.

Eli jotakuinkin ajokunnossa taas.

Olkatapit saattaa (taas) jäädä tiukkomatta, ellei hirvittävä motivaatiopuuska iske. Mutta ei passaa kaikkea remontti-intoa tuhlata tuohon, woblaus on kuitenkin aika pientä, pitää näköjään kohta alkaa suunnittelemaan akseliremppaa, molemmat apparin puolen pyörännavat näyttää vuotavan vähän vaseliinia ulos ulommasta laakerista, yleensä on tarkoittanut sitä että stefa on särki ja sitten heti kohta laakeri alkaa olemaan jotain muuta kuin uudenveroinen.

-Paavo
« Viimeksi muokattu: Elokuu 18, 2014, 04:46:43 kirjoittanut Paavo »
Kirjattu

Paavo

  • Valvoja
  • Newbie
  • ***
  • Viestejä: 2510
    • Profiili
Vs: Rakentelua ja remonttia: Paavon Range
« Vastaus #141 : Elokuu 23, 2014, 18:16:16 »

Yllätin itseni ja shimmailin olkatapit. Apparin puoli 0,1 ja kuskin puoli 0.3 milliä pois. Silleen sopivasti nahkeat tuli.

Huolsin myös kaikki pyörännavat eli puhaltelin jarrulevyjen jäähdytyskanavat puhtaaksi Keltalan savesta. Nyt vajaan parin vuoden jälkeen alka olla se savi aika vähissä,

-Paavo
« Viimeksi muokattu: Elokuu 23, 2014, 18:17:50 kirjoittanut Paavo »
Kirjattu

Paavo

  • Valvoja
  • Newbie
  • ***
  • Viestejä: 2510
    • Profiili
Vs: Rakentelua ja remonttia: Paavon Range
« Vastaus #142 : Elokuu 30, 2014, 19:12:00 »

Josko sitä koittais siirtää leiman umpeutumisajankohtaa lähiaikoina.
Kirjattu

petri r

  • OffroadOulu:n jäsen
  • Newbie
  • ***
  • Viestejä: 405
    • Profiili
Vs: Rakentelua ja remonttia: Paavon Range
« Vastaus #143 : Elokuu 31, 2014, 15:39:17 »

En tiedä missä päin meinaat käydä leimaamassa, mutta ainakin Kempeleen Zateliitin konttorilla oli viimeisen päälle asiallinen kohtelu Mersun kanssa, keskittyivät oleelliseen ja muutenkin tuntui olevan "ymmärrystä" harrastuskalustoon.
Kirjattu
"....kunhan p

Paavo

  • Valvoja
  • Newbie
  • ***
  • Viestejä: 2510
    • Profiili
Vs: Rakentelua ja remonttia: Paavon Range
« Vastaus #144 : Syyskuu 01, 2014, 20:34:08 »

Putaalla valtion konttorilla saatiin tänään aamusta lykättyä vuosikatsastuksen pilaantumispäivämäärää kolmesta meidän perhekunnan autosta (tai "autosta"), tämä portaalikikotin mukaanlukien. Loput kax oli sivili-Range (joka sai suullisen huomautuksen vuotavista takavaimehtimista, pitää tilata uudet) ja Petterin sutsuki, joka sai suullisen huomautuksen pienestä puutteesta, oli unohtunut yksi osa ruuvata takaisin paikoilleen remontin jäljiltä.

Maasto-rangen otteeseen tuli lisää merkintöjä, kaaret ja istumapaikkoja pari pois, eli takana on vaan yx jakkara, ja sekin lensi heti leiman jälkeen lepikkoon, oli ihan riittäväh homeinen oltuaan ulkona sateessa muutaman vuoden. Pitää hommata uus tai ainakin hajuton tilalle.

Myös tuolla konttorilla on suhtautuminen ollut lähes aina oikein asiallista, ja mukavan ystävällistä. On huomatttu vioistakin, mutta aiheesta.
Kirjattu

nuuni

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 116
    • Profiili
Vs: Rakentelua ja remonttia: Paavon Range
« Vastaus #145 : Syyskuu 08, 2014, 17:29:20 »

käyn aina Kempeleen autokatsastuksessa! On asiallista katsastusta! Käyn jatkossakin!  mm. vinkkasivat Jakari korjaamosta, kun siellä on kaasutin rangen päälle ymmärtävä mekaanikko... Katsastuksessa antavat ihan aiheesta korjauskehotuksia tai hylkäävät!
Kirjattu

4x4_88

  • OffroadOulu:n hallitus
  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 550
    • Profiili
Vs: Rakentelua ja remonttia: Paavon Range
« Vastaus #146 : Syyskuu 10, 2014, 16:14:58 »

käyn aina Kempeleen autokatsastuksessa! On asiallista katsastusta! Käyn jatkossakin!  mm. vinkkasivat Jakari korjaamosta, kun siellä on kaasutin rangen päälle ymmärtävä mekaanikko... Katsastuksessa antavat ihan aiheesta korjauskehotuksia tai hylkäävät!
Jakari korjaamosta oon kuullu vaan huonoa. Tosin vain toisen osapuolen kautta mutta kuitenkin...
Kirjattu

Paavo

  • Valvoja
  • Newbie
  • ***
  • Viestejä: 2510
    • Profiili
Vs: Rakentelua ja remonttia: Paavon Range
« Vastaus #147 : Syyskuu 12, 2014, 05:37:45 »

Mä tiedän kans yhden korjaamon, joka tekee melko paljon Rangen huoltoja ja korjauksia. Putaalla päin. Mutta auki miten sattuu ja muutenkin paska. :-)
Kirjattu

Paavo

  • Valvoja
  • Newbie
  • ***
  • Viestejä: 2510
    • Profiili
Vs: Rakentelua ja remonttia: Paavon Range
« Vastaus #148 : Joulukuu 20, 2014, 11:22:44 »

Jyrkin syytä, ulkomaanmatkaa pukkaa...

Eli renkaat menee viilleltäviksi.

http://www.kmdack.com/index-2.php 150 kurnua pala (15€), Oulun Point-S (-> Lapin Kumi Tornio) halusi kolmekymppiä,
ja iloinen ostosreissu raskaan peräkärryn kanssa olisi jäänyt kokonaan väliin. Renkaat olis muuten kulkenut kuorkilla paremmin,
mutta helpompi hallin lämpinmässä kaivella kivet kuvioiden välistä pois, ettei siitä tartte maksaa rengasliikkeelle tuntihintaa.

Pokkereita ei ehkä saa työstettyä kuvion takia ainakaan koko leveydeltä,
mutta kuorkin takarenkaat (edessä on nastat) ja suitsukkeen mutsillat ainakin.

Pitää sitten laitata rengasleikkuria ja lisätä sillä pokkerien mahtavaa sivuttaispitoa.

Viikolla tuli myös investoitua pakkaskäynnistykseen seittemänkymppiä:
http://www.verkkokauppa.com/fi/product/46612/dbsnt/Autobil-FP950C-700-W-230-V-aggregaatti-generaattori

Iloisesti pärisee, ja jaksaa myös korkin lohkikseen työntää vajaa parisataa volttia,
ilmeisesti kuorma on tuolle piskuiselle vähän reilu, mutta ei se kuitenkaan vielä
koekäytössä levinnyt.

-Paavo
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 20, 2014, 11:31:11 kirjoittanut Paavo »
Kirjattu

Mikko

  • OffroadOulu:n jäsen
  • Newbie
  • ***
  • Viestejä: 252
    • Profiili
Vs: Rakentelua ja remonttia: Paavon Range
« Vastaus #149 : Joulukuu 20, 2014, 17:23:26 »

Melkein kuin webasto, mutta seitsemällä kympillä. Houkutteleva vaihtoehto.
Kirjattu
Elämässä pitää olla luksusta, Hi-luksusta.
 

Sivu luotiin 0.039 sekunnissa. 23 kyselyä tietokannasta.