Kone alkoi eilen vuotamaan jäähdytysnestettä, vuoto pitäis paikata, mutta ko. toimenpidettä varten se (vuoto) pitäisi ensin paikallistaa, jostain koneen päältä ja takaa se lirinä kait alkaa, tutkimukset jatkuvat (eli käytännössä siis alkavat) tänään.
Jotain hyvääkin tuossa nestevajauksessa oli, löytyi nimittäin yksi irtonainen alipaineletku, eli seosten laihuus löysi loogisen selityksen.
Kattotelineen kasaus on alkanut, kouruun tulevaan putkeen on jo liimattu kiinni ne pystytuet, mutta ajanpuutteen (oikeastaan kaikenlaisen muun puuhastelun, aikahan on universumin ainoa aidosti loppumaton luonnonvara, sitä riittää) takia homma etenee hitaahkosti. Tavoitteena on saada teline ens syksyn rientoihin tehdyksi, että valoa piisaa joka suuntaan.
Ja oikeastaan vakavin tauti tällähetkellä on akselikuume, sairastuin siihen joku viikko sitten, ja rangeen on hakusessa 2-akselisen Volvo C303 portaaliakselit. Nuo tuovat maavaraamukavasti lisää, välitykset paranevat maastoajoon mukavasti (perävälitys 1:3.5 -> 1:6), ja noiden pitäis kestää hieman kolmeykköstä isompaakin rengasta. Jenkeistä saa levyjarrujakin, mut ensin siis pitäiis löytää tuollaiset akselit, tai oikeastaan kahdet, hyviä vinkkejä otetaan vastaan.
-Paavo