OFFROAD OULU

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Hauskaa ja haasteellista maastoautoilu kevättä toivoo OffRoad Oulu ry.

Kirjoittaja Aihe: Parhaat 4 vuodenajan renkaat!??  (Luettu 15793 kertaa)

Perttunen

  • Vieras
Parhaat 4 vuodenajan renkaat!??
« : Maaliskuu 12, 2006, 13:31:34 »

Moro moro!
Nyt kaipais PIHI/KÖYHÄ nuori motokuski neuvoja!
Eli mahdollisesti laitan ensisyksynä tollaisen ford explorerin ja näissähän on kaikissa jotku sliksit paikoillaan koska ovat olleet rouvien lastenvaunuina...
MUTTA ASIAAN--> Kaipasisin kaikkien kokemusten ja kuulo vinkkien apua eli mitkä olisivat parhaat renkaat joilla voi ajaa kesät talvet mutta olisivat silti "mahdollisimman hyvät" myös offihommissa (lähinnä mutaisilla metsäautoteillä ja PAKSUSSA lumessa).?!? mutta jäistä kuusamon tietä tulee rullattua ihan liikaa ja liian kovaa niin olisi mukava jos auto pysyisi tiellä rekkoja ohitellessa..

Ja sitten toi nasta homma renkasliikkeethän laittavat nastoja jälkikäteen ja ne saa pois itse repimällä mutta jos renkaasta on jos kerran otettu nastat pysyykö niissä toisen kerran laitetut...  :roll:  :?:  esim linkin rengas voisi olla kohtalainen nastojen kanssa.. http://www.hankooktireusa.com/products_view_info.asp?Item_ID=37&CatID=7
 
tai mitä mieltä väki tästä renkaasta ja onko m+s niinku suomessa pitää..
http://www.tirerack.com/tires/tires.jsp?tireMake=Goodyear&tireModel=Wrangler+MT%2FR

Vaikka karu totuus onkin että pitäisi olla sekä kesä että talvi kummit erikseen ... mutta no jauhetaan etes pas...mutaa jos ei muuta tästä viisastuta. Ja kiitokset kaikille vastanneille!
Kirjattu

ttimonen

  • Valvoja
  • Newbie
  • ***
  • Viestejä: 545
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/terot/
Re: Parhaat 4 vuodenajan renkaat!??
« Vastaus #1 : Maaliskuu 12, 2006, 17:06:11 »

Noista kahdesta renkaasta ottaisin Michelinin, niissä pitäisi olla kohtalainen pito myös talvella, mutta varovaisuus on valttia tien päällä. Liukkaalla jäällä kun ei pidä kuin tiheään laminoidut renkaat, mielellään nastalliset.

Ehkä joku BFG:n Allterrain rengas voisi olla sulle sopiva, toimii talvellakin vielä kohtuullisesti. Täältä esimerkkiä: http://www.offivaruste.com/catalog/index.php?cPath=21_27_57

Jos nastat on kerran nypitty pois, ei ne varmasti pysy enään ainakaan samoilla paikoilla. Tietysti jos porauttaisi uudet kolot nastoille  :roll:
Kirjattu

AVRO

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 31
    • Profiili
Parhaat 4 vuodenajan renkaat!??
« Vastaus #2 : Maaliskuu 13, 2006, 14:04:13 »

Ääni Bridgen 694 A/T kumeille, toimivat sekakäytössä hyvin.
Nastarenkaita niistä ei saa tekemälläkään, mutta kaks talvee moisilla ajaneena voisin jopa kehua.

Looginen kumi pidoltaan, ei mikään loputtomien liukujen kumi kuten saman merkin M/T ja varmaan muutkin mutakumit.

Rankussa alla, auton merkki vaikuttaa varmasti jonkin verran ominaisuuksiin.

Ei noi BFG:n A/T:t mitkään mahdottomat ole myöskään, mutta Bridget selvästi paremmat.

Mudassa ja peilijäällä noi ei ole parhaimmillaan...  :roll:
Kirjattu
RR P38A, Volvo C303

Kapa ja HJ-60

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 13
    • Profiili
Parhaat 4 vuodenajan renkaat!??
« Vastaus #3 : Maaliskuu 14, 2006, 16:32:11 »

Elä hyvä mies ainakaan noita Hankookeja suunnittele itselläni on Hankookit alla nastallisina HJ:ssä ja on helvetin liukkaat. Täytyi tilata uudet renkaat vaikka Hankookit ostin vasta 3 kk sitten, hommasin BFG:n mutiaiset mutta ei vielä kokemuksia kun en ole kumeja vielä saanut, mutta Chevy vanissa on BFG:n nasta kumit jo kolmatta talvea ja pitää edelleen erittäin hyvin. :D  8) ps. ja nuo BFG:t oli edullisetkin verrattuna noihin muihin jopa Hankookiin.
Kirjattu
Kikkelis kokkelis tuosta se l

Perttunen

  • Vieras
Parhaat 4 vuodenajan renkaat!??
« Vastaus #4 : Maaliskuu 16, 2006, 15:06:27 »

No perskeles miksei porukka pistä kommenttii vaik lukee..hmmh

Noi BFG a/t vois kyl olla ehkä sit se mun juttu... pitää viel kuulostella.
Miten noi Bridgen 694 A/T kumit pelittää vaik märällä heinä pellolla tai paksummassa lumessa.. ainaki jäällä noi voi olla aika hyvät mut ainakin kuvan perusteella nuo urat näyttää kesyiltä mun silmään..

No mitkäs ois sitten hyvät nastalliset offikumit joilla voi ajaa maantielläkin ilman kuulosuojaimia tai jeesusteippiä suun edessä ettei tekarit tipu :lol:
Kirjattu

Hande

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1706
    • Profiili
Parhaat 4 vuodenajan renkaat!??
« Vastaus #5 : Maaliskuu 16, 2006, 18:12:27 »

Hyvää rengasta metsään ja maantielle ei ole viellä valmistettu ja tuskin koskaan valmistetaan.
BFG a/t on kohtalainen yleisrengas jos on enempi maantietä kun metsää

Itse olen ajellut omat ajot MT renkailla kymmenkunta vuotta ja luvatta ei ole metsään mennyt. Jos haluut hyvät renkaat maantielle niin laita talveksi nastat ja kesäksi suvikumit, metsään sitten Boggerit  :D

Itselläni tällähetkellä Goodyear Wrangler MT/R  :shock:
Kirjattu
On t

ttimonen

  • Valvoja
  • Newbie
  • ***
  • Viestejä: 545
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/terot/
Parhaat 4 vuodenajan renkaat!??
« Vastaus #6 : Maaliskuu 16, 2006, 19:49:38 »

Talveksi kannattaa ostaa vaikka se toinen rengassarja, mutta kesällä kyllä ajelee noilla MT-renkaillakin, eivät pidä edes meteliä. Kestävät myös kohtuullisesti kulutusta, joten kärsii höylätä myös maantiellä.
Kirjattu

Paavo

  • Valvoja
  • Newbie
  • ***
  • Viestejä: 2510
    • Profiili
Parhaat 4 vuodenajan renkaat!??
« Vastaus #7 : Maaliskuu 17, 2006, 07:45:19 »

Jep noin se on, hyvää rengasta ympärivuotieen käyttöön ei ole. Suosittelen erittäin vahvasti oikeita konnollisia nastallisia talvirenkaita liukkaille keleille, ero pidossa esim. BFG AT:hen on todella iso.

Joka ei usko niin voi vaikka kokeilla, mulla on pikkurangeen continentalin talvirenkaat, ja altsikat voi tarvittaessa vaihtaa koeajoon alle.
Kirjattu

Perttunen

  • Vieras
Parhaat 4 vuodenajan renkaat!??
« Vastaus #8 : Maaliskuu 17, 2006, 14:24:38 »

Lainaus
Itse olen ajellut omat ajot MT renkailla kymmenkunta vuotta ja luvatta ei ole metsään mennyt. Jos haluut hyvät renkaat maantielle niin laita talveksi nastat ja kesäksi suvikumit, metsään sitten Boggerit  :D

Itselläni tällähetkellä Goodyear Wrangler MT/R  :shock:



-Äh enhän mä burana höyryissä mitään tajua :oops:  kaipaan selvennystä eli olet siis ajellu noilla wranggereilla kesät talvet...
jos näin niin..ja päädyn sit yhteen sarjaan niin noi mt/ärrät taidan laittaa niissä on silmään paljon mukavempi kuvio mitä BFG a/t:issä :wink:  perverssionsa kullakin
Kirjattu

Hande

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1706
    • Profiili
Parhaat 4 vuodenajan renkaat!??
« Vastaus #9 : Maaliskuu 17, 2006, 17:35:31 »

Lainaus käyttäjältä: "Perttunen"
Lainaus
Itse olen ajellut omat ajot MT renkailla kymmenkunta vuotta ja luvatta ei ole metsään mennyt. Jos haluut hyvät renkaat maantielle niin laita talveksi nastat ja kesäksi suvikumit, metsään sitten Boggerit  :D

Itselläni tällähetkellä Goodyear Wrangler MT/R  :shock:



-Äh enhän mä burana höyryissä mitään tajua :oops:  kaipaan selvennystä eli olet siis ajellu noilla wranggereilla kesät talvet...
jos näin niin..ja päädyn sit yhteen sarjaan niin noi mt/ärrät taidan laittaa niissä on silmään paljon mukavempi kuvio mitä BFG a/t:issä :wink:  perverssionsa kullakin


MT renkaista BFG:stä, Hankook jotku MT:eet Britgestonen Dualereista ja Good Year Wrangler MT/R:ristä on kokemukset.
Kaikki on vähän erillaiset, mutta toki pitää muistaa talvella että ei ole nastarenkaat alla. Samoilla rengas sarjoilla ajan ympäri vuoden ja tähän mennessä ei viellä ole ollut ongelmia.

Millaisen auton alle suunittelet rattaita?? entä paljonko ajat maan tiellä ja paljonko tulee metsää???
Kirjattu
On t

Perttunen

  • Vieras
Parhaat 4 vuodenajan renkaat!??
« Vastaus #10 : Maaliskuu 18, 2006, 11:31:14 »

Juu niinku alus mainitsin et ehkävarmaanluultavasti laitan ens kesänä syksynä tollasen Ford Explorerin ja siihen ne kummit sit tulisi. Oon motokuski niin ajan kyl paljon hyviä teitä oulu-pudasjärvi.. mut talvella non talvitiet saattaa varsinkin keväisin pehmetä aikapaljonkin, ja metillä tulee syksyllä kulettua ja pudasjärvellä on paljon talviaikaan auraamattomia metsäautoteitä joita olis mukava päästä kruisaileen.
eli haluaisin laittaa sellaset renkaat joilla olis kiva ajella maantiellä muttei kuitenkaa maasto ominaisuuksien kustannuksella.    Viime syksynä ajoin 4X4 mazda avolavalla sellaseen paikkaan jossa oli 10 cm mutaa jonka alla kova hiekka ja koska (maantie kitkarengas) kuvio tukkeutu ei jauhautunu mudan läpi hiekkaan ja ährää siinä 20m pitkässä rapakossa tunti ihan pelkkien renkaitten takia...

Trophy tai vast. kisoja en varmaa kiertele mut jollain safarilla mahd. kuhan ensin sen pirssin sain laitettuu..
Kirjattu

Kapa ja HJ-60

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 13
    • Profiili
Parhaat 4 vuodenajan renkaat!??
« Vastaus #11 : Maaliskuu 18, 2006, 12:49:47 »

No tuohon käyttöön tuntuis ainoalta tollaset all terrain tyyppiset renkaat mutta tukkeutuu se kuvio niistäkin mutavellissä. Itse ajelen autollani joka päivä töihin mutta silti laitoin mud terrain tyypin renkaat vaikka maantie kilometrejäkin tulee paljon, mutta kuten kaikissa asioissa tuokin on makuasia ja siitä ei voi kiistellä (tai voihan siitä jauhaa täälläkin vaikka vuoden.) Lopullisen päätöksenhän kuitenkin teet sinä itse toki mielipiteitä ja kokemuksia kannattaa kysellä (niin minäkin teen) :lol: Talvipito ei ole nastakumeihin verrattavissa mutta maastossa pääsee paremmin kuin nastarenkailla(ellei ole jää alla) :shock: kompromissia on hieman hankala saada aina joku ominaisuus kärsii toisen kustannuksella :D  :roll:
Kirjattu
Kikkelis kokkelis tuosta se l

Perttunen

  • Vieras
Parhaat 4 vuodenajan renkaat!??
« Vastaus #12 : Maaliskuu 20, 2006, 16:35:36 »

Onkos kellään kokemusta noista Cooper renkaista??

http://www.coopertire.com/us/en/ltTruckSegment.asp

esim- discoverer stt
       - discoverer s/t
       - discoverer s/t-c

Kun puhutaan että nuo (mud terrain tai vastaavat )renkaat ovat "kurjat" ajaa maantietä,, niin miksi eli onko ne pelkästään kova ääniset vai täristääkö ne vai?
Kirjattu

Hande

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1706
    • Profiili
Parhaat 4 vuodenajan renkaat!??
« Vastaus #13 : Maaliskuu 20, 2006, 16:56:06 »

Lainaus käyttäjältä: "Perttunen"

Kun puhutaan että nuo (mud terrain tai vastaavat )renkaat ovat "kurjat" ajaa maantietä,, niin miksi eli onko ne pelkästään kova ääniset vai täristääkö ne vai?


Mitähän tuohon sanois Hmmm....

Mitäs tarkoitat jos on "kurjat" ajaa? Toki maasturiin löytyy hyviäkin renkaita joilla ajaa maantiellä, mutta entäs metsässä.
Asia vaan on niin että mitä paremmat metsässä sitä huonommat maan tiellä.

Käväse ajamassa jonkin kaverisi maasturilla jossa on MT renkaat niin teidät sitten millaiset on.

Jonkin mielestä Kurjat ajaa on toisen mielestä hyvät tai ainaskin kohtuulliset.
Makuasioitahan noi on ja niistä ei voi väitellä, teikäläisen käyttöön kyllä noi BFG:n A/T renkaa on varmaan paras mahdollinen rengas.
Kirjattu
On t

ttimonen

  • Valvoja
  • Newbie
  • ***
  • Viestejä: 545
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/terot/
Parhaat 4 vuodenajan renkaat!??
« Vastaus #14 : Maaliskuu 20, 2006, 16:59:40 »

Lainaus käyttäjältä: "Perttunen"


Kun puhutaan että nuo (mud terrain tai vastaavat )renkaat ovat "kurjat" ajaa maantietä,, niin miksi eli onko ne pelkästään kova ääniset vai täristääkö ne vai?


Mud Terrain renkaat ovat kesällä ihan hyvät ajaa, eivät täristä jos painotus kunnossa ja suhkoht hiljaiset. Talvella pito niissä huono.

Mutta jos siirrytään enemmän maastoon tarkoitettuihin renkaisiin, kuten  Super Swamper niin näissä alkaa olemaan maantiekäytöskin huono.
Kirjattu
 

Sivu luotiin 0.038 sekunnissa. 23 kyselyä tietokannasta.