OFFROAD OULU

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Hauskaa ja haasteellista maastoautoilu kevättä toivoo OffRoad Oulu ry.

Sivuja: 1 ... 6 7 [8] 9 10 ... 12

Kirjoittaja Aihe: Suzukin hienosäätöä  (Luettu 99657 kertaa)

Rak

  • Ylläpitäjä
  • Newbie
  • *****
  • Viestejä: 1864
    • Profiili
Vs: Suzukin hienosäätöä
« Vastaus #105 : Heinäkuu 14, 2009, 15:28:16 »

Mulla on jo ver 1.0 tehtynä 323:sen nivelestä, kiitos Lemmyn.
sekin just eikä melkein, vaihteiston kannatin palkkia piti koputtaa että suojakumin klemmari mahtuu pyörimään

pitää se koeajaa kunhan tulee sallasta takas.

Oisin laittanu jo sinne paikalleen muttei saanu varaosaa tehtyä, eikä uskaltanu ilman lähteä(kardaania pitää lyhentää 8cm joten vakinivel ei enää käy tilalle).

Kirjattu

Rak

  • Ylläpitäjä
  • Newbie
  • *****
  • Viestejä: 1864
    • Profiili
Vs: Suzukin hienosäätöä
« Vastaus #106 : Heinäkuu 22, 2009, 14:25:17 »

n2.5mm oli kardaaniputken vahvuus:



Tälläilin haarukan kardaaniputken päähän ihan vaan viivottimella mittaamalla.

Siellä lepää:



Oli harvinaisen viihtyisää ajaa jopa maantiellä nelivetopäällä ilman helvetinmoista jurinaa  :D
Rasvatkin pysyi sisällä toistaiseksi, en tosin ihan kaheksaakymppiä ajanu.
Kirjattu

Rak

  • Ylläpitäjä
  • Newbie
  • *****
  • Viestejä: 1864
    • Profiili
Vs: Suzukin hienosäätöä
« Vastaus #107 : Elokuu 17, 2009, 17:27:25 »

Viihtyisyys ajamisesta katosi, kun takakardaani alkoi pitää vastaavaa jurinaa..

Ensin luulin että ristikko meni, vähän lähempää katsoen diagnosoin alatukivarsien puslat littaantuneiksi josta johtuen kardaanikulmat ois pielessä, mutta kulmien huonouteen oli syynä levyn vääntyminen jossa pallo on kiinni.
Samalla on ratkonut tellinkiä irti akseliputkesta.

Huomasin tämän kun oli kosteutta akselissa.

No kestihän se kaksi vuotta.

Jos jollain sattuu olemaa joutilas kartio brittituotteen taka-akselista, voisin olla vähän kiinnostunut.

Saa tuonkin vielä ehjättyä mutta pääsis himpun helpommalla ku ei tarttis alkaa oikomaan.
Kirjattu

Rak

  • Ylläpitäjä
  • Newbie
  • *****
  • Viestejä: 1864
    • Profiili
Vs: Suzukin hienosäätöä
« Vastaus #108 : Elokuu 30, 2009, 19:28:13 »

Niin tarinahan jatkuu siis siten että oli se ristikkokin porsinu, sisälsi metallijauhoa ja kaikki neulat oli toisessa reunassa  ;D

Hyvä että hajos niin löysi muut vammat.
« Viimeksi muokattu: Elokuu 30, 2009, 19:29:44 kirjoittanut Rak »
Kirjattu

Rak

  • Ylläpitäjä
  • Newbie
  • *****
  • Viestejä: 1864
    • Profiili
Vs: Suzukin hienosäätöä
« Vastaus #109 : Elokuu 30, 2009, 19:39:56 »

Tässä näkyy vääntymän määrä:



Tollanen siitä tuli kun sorvas vanhat levyn jämät pois, tarkka oli silmä kun tuli aika just ton levyn paksuudelta sorvattua vaikka en ees yrittäny. Levystä tuli 12 millinen, jospa kestäis.



Se kuuluisa anglefinder, kuvasta puuttuu vielä kierresäätöinen pukki pinionin alta, pukin ja jousien tilalla olevilla vanttiruuveilla oli erinomaisen helppo rukata kardaanikulma kohalleen ja sitten vaan turauttaa kartio kiinni.



Pikaiselle koeajolla ja tuohon antautu oikea murros...
Irrottaessa katkes vielä takavinssistä naru.
Puolentoistatunnin ähellyksen jälkeen auto takas talliin ja kotia.

Kirjattu

Rak

  • Ylläpitäjä
  • Newbie
  • *****
  • Viestejä: 1864
    • Profiili
Vs: Suzukin hienosäätöä
« Vastaus #110 : Syyskuu 06, 2009, 17:46:59 »

Nyt on oikealla puolellakin tml:n murros.

Ja taas oli kruunu halki eli vetari morjens :(
Pitäis alkaa urakalla hakemaan sitä hukassa olevaa lyhyttä vetaria...

Lukkorengas jäi pois tästäkin vetarista.
Perän puolelle ei tarvinnu tehdä martackkia, vetari ei pääse menemään peräänpäin kuin 2-3 milliä, tämä siis arbin yhteydessä.
Nivelen päähän tein täpin vaikka alkuperäinen vetari ei menekkään murroksen sisään niin pitkälle kuin tml vetari.
Kirjattu

Rak

  • Ylläpitäjä
  • Newbie
  • *****
  • Viestejä: 1864
    • Profiili
Vs: Suzukin hienosäätöä
« Vastaus #111 : Huhtikuu 25, 2010, 15:58:15 »

Jaahas.

Takatikkujen akselinpäähän vaihtelin puslat katsastukseen ja leimankin kävin hakemassa.
Toisesta moottorista riipaisin kannen irti, venttiilityöt pitää teettää ja kanavista turhat röpelöt ja pykälät siistiä pois. Pakosarjakin pitäis tehdä jotta sais lisää osia kiinni ajoneuvoon..

Kardaanikulmia pitäis kohdistella, kun vaihtoi puslat uusiin niin alkoi vähän jyristämään.
Takakardaanissa kulmat on nyt kohdallaan mutta välikardaanissa muistaakseni 4-6° heitto.
Ilmeisesti pielessä olleet takakardaanin kulmat on tasapainottaneet välikardaanin heittoa.

Jos jollakin on tiedossa hyvä ja kohtuuhintainen kansitöiden tekijä, saa kertoa.

Kirjattu

Rak

  • Ylläpitäjä
  • Newbie
  • *****
  • Viestejä: 1864
    • Profiili
Vs: Suzukin hienosäätöä
« Vastaus #112 : Elokuu 29, 2010, 19:38:18 »

Update:

Kesän mittaan pätkitty kaks  tml-vetaria, nivelestä hajosi häkki ensimmäisellä kerralla, toisella kertaa nivel jäi ehjäksi
Kompura vaihtui viariin, nyt aivot pysyy pään sisällä kompuran käydessä ;D

Levikkeitä pitäis levittää mutta homma ei ole pelkällä suunnittelulla edenny :)


Kirjattu

Rak

  • Ylläpitäjä
  • Newbie
  • *****
  • Viestejä: 1864
    • Profiili
Vs: Suzukin hienosäätöä
« Vastaus #113 : Joulukuu 07, 2010, 17:51:53 »

Etujousi otti ja pätkähti joku aika sitten.
Madallusverioita ei enään saanu niin vastaavt normaalit ostin.

Siirsin takaa aavistuksen lyhennetyt normimallit eteen ja laitoin uudet sellaisenaan taakse.
Jouset siis kasikymppi audista, 399 pitkät ja 11mm langalla. halk. 98mm.

3-4 senttiä pompsahti ylöspäin :)
Kirjattu

jakenbj

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 75
    • Profiili
Vs: Suzukin hienosäätöä
« Vastaus #114 : Helmikuu 05, 2011, 08:02:57 »

Mistä vehkeestä ohjaustehostimen pumppu on lähtöisin??
Kirjattu

Rak

  • Ylläpitäjä
  • Newbie
  • *****
  • Viestejä: 1864
    • Profiili
Vs: Suzukin hienosäätöä
« Vastaus #115 : Helmikuu 05, 2011, 09:37:09 »

Astra G/Zafira A, noissa on muun mallisiakin pömpeleitä mutta niitä on vaihdettu kuvan mukaisiin sitä mukaa kun ovat särkyneet.
Uudemmissa opeleissa on sitten can-väylää sotkettu kuvioihin.
Kirjattu

Rak

  • Ylläpitäjä
  • Newbie
  • *****
  • Viestejä: 1864
    • Profiili
Vs: Suzukin hienosäätöä
« Vastaus #116 : Syyskuu 17, 2012, 20:40:24 »

Dodii!  :)

Piti alkaa Taivalkoskelle lähtöä vasten pikku remontti ottamaan, juhannuksen alla ku käytiin ajamassa niin pihaan tultua ihmettilin mikäs oikeen auton alla savuaa niin vaihteistoöljyt oli oksennuksen tehny.

Tänään pesasin kinnerin ja tempasin lootan lattialle, ei pystyny äkkiseltään sanomaa oliko tullut stefasta vai kepin juuresta, auto kun oli nokka vahvasti pystyssä jokin aika ennen siirtymistä kotosalle.
Ei ollu ihan pulttien määrää vastaa homma lootan irrotus, kotitekoset korvakot yhdistettynä centerforceen aiheutti ahtautta.
Pari  tuntia meni äheltäessä ja lisätilan työstämisessä ennekuin lootan sai repästyä alas.

Siinä sivussa totesin myös vaihteiston takapään kumin sököksi ja takapinionin stefa oli myös päästäny liemiä ulos, stefan liukipinta laipassa oli myös aika pahasti uralla.

Huomenna osien metästykseen.

Kuvat on kuulemma kivoja niin otin foton pesuasennosta :)

Kirjattu

Rak

  • Ylläpitäjä
  • Newbie
  • *****
  • Viestejä: 1864
    • Profiili
Vs: Suzukin hienosäätöä
« Vastaus #117 : Syyskuu 19, 2012, 17:33:40 »



tollanen tosta laatikon uudesta kumipatentista tuli, laskin että tällä varotusajalla ei orkkiskumia mistään saa ja uutta sellaseen ei kehtaa sijoittaa kuitenkaa.
Oikealla poistetut osat ja vasemmalla uusi kumi paikallan korvassa.

Jos seuraavan version joutuu tekemäään niin se saattaa hyvin pitkälti syntyä riipukkeen puslasta.
Kirjattu

Rak

  • Ylläpitäjä
  • Newbie
  • *****
  • Viestejä: 1864
    • Profiili
Vs: Suzukin hienosäätöä
« Vastaus #118 : Tammikuu 10, 2013, 16:04:10 »

Takalukkokin fiksattu ku rupesi vuotamaan viimevuonna.
Putken tinaus liukukappaleesta oli irronnut.
Samalla meni vaihtoon pinionin stefa ku viimeksi ei löytyny uutta mistään ja laakereita tuli myös kiristeltyä.

Toinen takajarrusatula menee vaihtoon ku olen (viimeinkin) onnistunu sen tölvimään johonkin, sen verran korvakko kiertynyt että vaihtaa toiseen ja kokeilee vasta sitten oikasta.
Öljyjäkin pitäsi vaihdella ja vaihtaa ny uuteen laatikkoon se takapään stefa ku vuotaa silti. Uus loota on kuitenki hiljaa joten hukkaan homma ei menny.
Takaiskarikin on alkanu vuotamaan. Oiskohan se ranchon ysitonnisten paikka vai mitkähän sinne tunkis. hmm.
Kirjattu

Rak

  • Ylläpitäjä
  • Newbie
  • *****
  • Viestejä: 1864
    • Profiili
Vs: Suzukin hienosäätöä
« Vastaus #119 : Maaliskuu 01, 2013, 20:28:04 »

Kyllä ny lähtee ku on noinkin urheilullisen värinen satula!  ;D



Etuperään ja jakikseen tempasin uudet öljyt samalla
Jakiksen stefatkin menee vaihtolistalle, vesi oli päässy sisään. Samalla pitää koittaa älytä käyttää jakis levällään ja kahtua mitä sisäpuolella on tapahtunu sitten vuoden 2007.
Kirjattu
Sivuja: 1 ... 6 7 [8] 9 10 ... 12
 

Sivu luotiin 0.035 sekunnissa. 21 kyselyä tietokannasta.