OFFROAD OULU

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Hauskaa ja haasteellista maastoautoilu syksyä toivoo OffRoad Oulu ry.

Kirjoittaja Aihe: Suzukin hienosäätöä  (Luettu 49024 kertaa)

cybress

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 25
    • Profiili
Vs: Suzukin hienosäätöä
« Vastaus #120 : Heinäkuu 24, 2013, 23:11:18 »

Laitteleppa vähän specsejä tuosta jakiksesta ja välityksestä että mistä kaikista se on risteytetty??
Kirjattu

Rak

  • Ylläpitäjä
  • Newbie
  • *****
  • Viestejä: 1584
    • Profiili
Vs: Suzukin hienosäätöä
« Vastaus #121 : Joulukuu 27, 2013, 22:05:49 »

Pistäs vissiin alkaa harkita peruskunnostuksen tekemistä :)

Tapaninajeluilla tehostimenpumppu pyörähti viimesen kerran ja akkujen totesin tänään olevan enää viimestä voitelua vailla.

Todo lista tällä hetkellä:

Etsiä ja vaihtaa tehostimen pumppu.
Simpukan tiivistesarjan vaihto ja assistin lähtöjen teko.
Taka-akselin tuentaan tilata ja vaihdella uusia puslia.
Jakolaatikko käyttää auki.
vaihtaa stefa päävaihteiston perään.
Etsiä saksasta paikka josta saa optima yellowtopin kohtuu kuluilla käteen ja taikoa sille paikka jostain päin vänkärin jalkatilaa.
Parannella jänniteensyöttöä virtalukolle.
vetää virta ajovaloille releiden kautta.
Keksiä kaukosäädin etuvinssille( pro ratkaisu ois nelikanavainen jotta sais takavinssin samaan kakeen).
Vaihtaa/maalata takaluukku ja keksiä jostain uudet valot uuteen paikkaan.
Korjata tietokoneen laturin pistoke.
Hankkia, maalata ja vaihtaa vasen etulokarin pää ja lampun ympärysmuovi.
Käsijarrukenkien vaihto

OIkeestaa pitäs repiä kori pois rungolta, riisua, korjata yms.  mutta kahtoopi jaksaako.

« Viimeksi muokattu: Joulukuu 28, 2013, 08:58:51 kirjoittanut Rak »
Kirjattu

kallo

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 7
    • Profiili
Vs: Suzukin hienosäätöä
« Vastaus #122 : Tammikuu 02, 2014, 03:18:38 »

Lieneekö nuo optimat niin paljon halvempia, että kannattaa rahtikuluineen? Kesällä hain akkutalosta 75Ah optiman ja kun vertailin hintoja ulkomaalaisiin nettikauppoihin, niin omasta mielestäni akku ei niin mahottoman kallis täällä Oulussa ollutkaan. Hintaa tais jäädä sillon 230 tai 240 euroa? Eli jos saksasta saa akun 190-200e, niin kyllä tuollaiselle möntille voi halvimmallakin tavalla laskea sen 30-40 euroa postikuluja? Tietenkin jos sielläpäin on käyntiä :)
Kirjattu

Rak

  • Ylläpitäjä
  • Newbie
  • *****
  • Viestejä: 1584
    • Profiili
Vs: Suzukin hienosäätöä
« Vastaus #123 : Tammikuu 02, 2014, 13:39:53 »

Mistä paikallisesta putiikista hommasit ite?
Kirjattu

Paavo

  • Valvoja
  • Newbie
  • ***
  • Viestejä: 2465
    • Profiili
Vs: Suzukin hienosäätöä
« Vastaus #124 : Tammikuu 03, 2014, 01:38:16 »

"Kesällä hain akkutalosta 75Ah optiman"
Kirjattu

kallo

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 7
    • Profiili
Vs: Suzukin hienosäätöä
« Vastaus #125 : Tammikuu 03, 2014, 04:48:21 »

Jep. Akkutalosta. Kovasti se Esko koitti myydä niitä vartan AGM:iä mulle, "Näitä se Ahon Eki suosittelis"  :) Oishan ne toki halvempia, mutta kyllä hetkeäkään en ole vielä katunut Optiman ostoa, tosin en kyllä yhtään Vartan AGM:n ostoakaan. Vanhin 95Ah Varta AGM taitaa olla nyt 4 vuotta vanha ja ollut talvisin webastokäytössä arkiautossa eikä vieläkään mitään heikkoutta ole ollut. Tiedä sitten miten vinssausta kestää kun akusta vedetään isoa virtaa pitkiä aikoja.
Kirjattu

Rak

  • Ylläpitäjä
  • Newbie
  • *****
  • Viestejä: 1584
    • Profiili
Vs: Suzukin hienosäätöä
« Vastaus #126 : Tammikuu 03, 2014, 07:44:09 »

Lukuharjoituksia pitäsi vissiin tehä ;D

SOitin akkutaloon kuitenkin ja 255 oli päivän hinta naisen äänellä.
Kirjattu

Mikko

  • OffroadOulu:n jäsen
  • Newbie
  • ***
  • Viestejä: 244
    • Profiili
Vs: Suzukin hienosäätöä
« Vastaus #127 : Tammikuu 04, 2014, 19:43:56 »

Mulla ei kestänyt eka optimapari (55ah) kuin reilut 13 vuotta, tiedä sitten oisko vartalaiset ollu paremmat. Tilalle ostin kuitenkin 75ah optimat.
Kirjattu
Elämässä pitää olla luksusta, Hi-luksusta.

kallo

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 7
    • Profiili
Vs: Suzukin hienosäätöä
« Vastaus #128 : Tammikuu 04, 2014, 22:12:54 »

Joo, kyllä sekin on jo jotain että valmistaja antaa täyden rikkoontumattomuustakuun 36kk.
Kirjattu

khonkonen

  • OffroadOulu:n hallitus
  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 354
    • Profiili
Vs: Suzukin hienosäätöä
« Vastaus #129 : Tammikuu 24, 2014, 21:24:34 »

Minkä kokosia ja värisiä optimoita porukka ehdottomasti haluaisi? Mielellään vaan jotku 2 vaihtoehtoa niin voisin koittaa kysellä saatasko kerholaisille joku erikoishinta... En lupaa sit vielä mitään.
Kirjattu

Rak

  • Ylläpitäjä
  • Newbie
  • *****
  • Viestejä: 1584
    • Profiili
Vs: Suzukin hienosäätöä
« Vastaus #130 : Tammikuu 25, 2014, 09:36:15 »

mulla on 75ah keltanen hakusalla.
Käsittääkseni sinisellä ja keltasella ei oo muuta eroa ku että sininen on venekäyttöön ja siinä taitaa olla rosterinavat?
speksit on molemmissa samat.

Imo keltanen(sininen) 55ah vois olla toinen vaihtoehto. noista sais sitten määrällä säädettyä kapasiteettitarpeen
Tuskin kukaan punaista tarvii?
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 25, 2014, 09:38:59 kirjoittanut Rak »
Kirjattu

Rak

  • Ylläpitäjä
  • Newbie
  • *****
  • Viestejä: 1584
    • Profiili
Vs: Suzukin hienosäätöä
« Vastaus #131 : Heinäkuu 21, 2014, 21:44:23 »

Tähän mennessä lista korjaan tunut silleesti että tehostajan pumpun hankin mutta en vaihtanut koska automaattikorjaus oli toiminut jossain vaiheessa. Optimankin ostin, mutta sekin meni Arpalle.
No, taka-akselille vaihdoin pari puslaa ihan ite ja käytin konttorilla :)

Ny pitäis ostaa Optima uusiksi ja koittaa saada jopa paikalleen.
Kirjattu

Rak

  • Ylläpitäjä
  • Newbie
  • *****
  • Viestejä: 1584
    • Profiili
Vs: Suzukin hienosäätöä
« Vastaus #132 : Elokuu 17, 2015, 21:49:49 »

Pikkusen on remonttia korjattu :)

Optiman sain ostettua uusiksi ja muljautin sen toistaiseksi entisten akkujen koteloon.
Siirtyy siitä joko vänkärin jalkatilan yläpuolelle tai sitten konehuoneeseen kunhan keksii paikan. Yhtenä vaihtoehtona siirtää syyläri takasivuikkunaan ja laittaa akku syylärin tilalle.

Lista ei oo paljo lyhentyny ;D

Etu ja taka-akselit käytin levällään, etupään vetarin stefat alkoivat vuotamaan joten totesin että samallahan sitä käyttää murikan pöyällä ja kurkkaa miltä näyttää. Mitään ihmeempää ei näkynyt, metallimujua oli pohjalla aika paljon mutta ainakin osa on vaqrmaan peräisin katkenneista vetareista.

God loves martacks and so do i :)
On huomattavan hellpo läjätä navat eikä tarvii tapella vetareita irti nivelistä.



Takaperän aukaisun syy oli pyörän laakereiden vaihto ja jälleen vuotava lukko sekä ihan tarkistuksenkin vuoksi.
Kannatti aukasta, lautaspyörän pultit oli löysänny. 
Samalla vaihtoon meni oikea jarrusatula ku oli suojakumi päreinä ja mäntä melekein läpiruosteessa. Onneksi oli käsivarastossa satulan kumisarja ja sitruunahapotettu satula niin tuli oikealle puolellekkin tuningsatula :)



Vetareita vituttanu jossain kohti ;D



Kuvat osanumeroista muistiinpanoina.

Kardaanin liu'un suojakumi:



Etuvetarin stefa:


Pinionin stefa:



Oliko Paavolla vielä niiden suzukin takalaakereiden paketteja tallessa jotta sais niistä jotain numeroita?
Ei enää oikein löytyny sellaisia laakereita ku sillon hommasin ja tuo minkä ltarviketorilta ostin oli melkosta kuraa, krymppi oli liian isolla reiällä, piti pistekuumennuksilla kutistaa sitä että sai edes jotenkin tarttumaan kiinni. Ei ollu siinä kohtaa vaihtoehtoja niin piti väkisellä laittaa paikalleen.
Kirjattu

Paavo

  • Valvoja
  • Newbie
  • ***
  • Viestejä: 2465
    • Profiili
Vs: Suzukin hienosäätöä
« Vastaus #133 : Elokuu 17, 2015, 22:38:42 »

Pitääpä katsella/etsiskellä laakeripaketteja, ei mitään muistikuvaa
Kirjattu

Rak

  • Ylläpitäjä
  • Newbie
  • *****
  • Viestejä: 1584
    • Profiili
Vs: Suzukin hienosäätöä
« Vastaus #134 : Syyskuu 08, 2015, 22:13:36 »

Jäähdytysjärjestelmää pesty, josko sais hitusen apua lämpöjen hallintaa. Eipä tuo erityisen likaiselta vaikuttanu.

Vinssiköyttä uusasin 30 metrin pätkällä, kärkeen kulutuspalaksi nelisen metriä vanhaa.
Puunsuojaliinan integroin samalla köyden päähän kokeeksi. Koukku mahtuu tarttumaan samaan sakkeliin liinan kans.
Autosta autoon ihollevinssausta varten voi joko laittaa normaalin vinssivaijerin koukun sakkeliin tai liittää kaks koukkua yhteen jatkopalaksi jonka voi laittaa sakkelista autoon.



Takavinssin kapulalle "tein" telineen ja laitoin piuhaa vähän kiinni jottei tarvi kaivella epämääräistä johtosykkyrää jostain. Nyt töpseli roikkuu relepoksin tienoilla josta sitä ei kovin paljoa tarvii ehtiä kun haluaa vinssailla.
Miksihän en tätä tehny silloin ku vinssin asensin :) Ehkä siksi että koko ajan on tarkoitus ollut laittaa kytkimet takavinssillekki.

« Viimeksi muokattu: Syyskuu 08, 2015, 22:15:38 kirjoittanut Rak »
Kirjattu
 

Sivu luotiin 0.046 sekunnissa. 22 kyselyä tietokannasta.