Jaahas, piti ruveta koe-eläimeksi.
Vasemmalta puolen menny kuluneina aikoina kaks vetoniveltä ja molemmat hajonnu kruunusta eli vetareista on tullu romurautaa samalla.
Tilasin tml vetokepin ja niveliä, näistä kuulemma katkeaa tumppi irti joten vetari oletettavasti säilyy tästä eteenpäin.
Ja koska suzukin nivelen sokka on niin tiukka että niveltä ei aina saa irti rikkomatta sokkauraa vetarista, niin tein uuteen vetariin martackin.
Eli jätetään vetarin nokasta sokka pois ja hitsataan vetarin sisäpään booriin täppi joka ottaa kiinni poskirattaan booriin ja estää vetarin liukumisen liikaa sisään.
Suzukin tapauksessa pitää täppi tehdä myös nivelen päähän koska koska vetari pääsee muuten menemään sinnekkin aika pitkälle(muuten vois ajaa ilma täppejäkin, vetarin stefa pysyy kokoajan liukupinnallaan, mutta halusin varmistaa ettei boorit pääse liian "huulelle").
Tojotatassahan on lukkorengas nivelen ulkopuolellakin joka estää vetarin liukumisen nivelen sisään.
Nilviäisen vaihdosta/yleensä remontista tuli siksikin helpompaa kun nivelen voi kiinnittää napalukkoon, laittaa kannen päälle ja sitten koko kääntöpään vaan työntää paikallaan olevan vetarin nokkaan, ei tartte tällätä nivelen booria napalukkoon samalla napaa kannatellen

Oikealtakin on mennu yks nivel mutta kruunu jäi ehjäksi, siihen pitäis tehdä täpit kans kun jaksais joskus vaan purkaa navan. Lisäongelma on siinä että olen hukannut ko vetarin..