OFFROAD OULU

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Hauskaa ja haasteellista maastoautoilu kevättä toivoo OffRoad Oulu ry.

Sivuja: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 12

Kirjoittaja Aihe: Suzukin hienosäätöä  (Luettu 107157 kertaa)

Rak

  • Ylläpitäjä
  • Newbie
  • *****
  • Viestejä: 1867
    • Profiili
Vs: Suzukin hienosäätöä
« Vastaus #90 : Elokuu 30, 2008, 12:35:47 »

Pitää kattoa josko tuonne tankkin laittais por15 pinnoitteen sisälle, kempeleessä joku automaalikauppa myy.
Kirjattu

Rak

  • Ylläpitäjä
  • Newbie
  • *****
  • Viestejä: 1867
    • Profiili
Vs: Suzukin hienosäätöä
« Vastaus #91 : Syyskuu 30, 2008, 18:29:37 »

Ei tullu por 15:sta, vajaa satkun ois maksanu setti jolla tosin ois tehny 100litrasen tankin.

Nooh, vinssi kuiteeni istu paikalleen:





Takaylitys huononi sen mitä tankin takakulma tulee runkoaisan pään alapuolelle:

Kirjattu

sjtulokas

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 22
    • Profiili
Vs: Suzukin hienosäätöä
« Vastaus #92 : Syyskuu 30, 2008, 18:35:02 »

Aika hyvän näkönen paketti ! tuolla kestää jo rymytäkkin... Ei muuten sattus löytyyn niitä suikan jousia?
Kirjattu

Rak

  • Ylläpitäjä
  • Newbie
  • *****
  • Viestejä: 1867
    • Profiili
Vs: Suzukin hienosäätöä
« Vastaus #93 : Lokakuu 09, 2008, 18:18:46 »

Etunorrat taitaa löytyä ?

Joo, Finland Trophyssäki hajos vaihteeksi molemmat siirtopumput, "vanha" sekä metässä paikalleen laitettu uusi.
Särkeytyminen johtui todennäköisesti tukkeutuvasta imuputkistosta.

Tänään kävin heittämässä taas uuden pumpun paikalleen ja vanhaa bilteman suodatinta tutkiessa totesin että suodattimen imukanava on kartiomainen joten paskakikkareet ei välttämättä pääse suodattimeen asti vaan tukkivat imuaukon...

Uudesta suodattimesta porasin reiän tasavahvaksi, jospa nyt pelittäis...

Lisäksi auton alla pyöriessäni totesin kolmion pallonivelen mutterin olevan löysällä, jos jollain on ylimääräinen pallonivelen reikä akselistä niin voisin olla varalta kiinnostunut..

Samaten kolmion etupään puslat on sökönä.. onhan niillä jo reilu vuosi ajettukkin..

Jos joku on tilaamassa rangen osia offroadpajalta tai muualta niin voisin lähtä kimpassa haalimaan uusia puslia..
Kirjattu

sjtulokas

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 22
    • Profiili
Vs: Suzukin hienosäätöä
« Vastaus #94 : Lokakuu 09, 2008, 21:42:04 »

Heikkiseltä löytyi kasa jousia, kiitos kuitenkin!
Kirjattu

Rak

  • Ylläpitäjä
  • Newbie
  • *****
  • Viestejä: 1867
    • Profiili
Vs: Suzukin hienosäätöä
« Vastaus #95 : Joulukuu 29, 2008, 19:30:11 »

Jaahas,tuli käytyä puntarilla ;D

Auto tyhjänä(lifti katolla, tankissa 10-15l) 1215kg (etuakseli 629kg taka 586kg) :P
Kisakuntoisena eli liinat yms romut kyydissä 1263kg+vaatteet. etuakselipaino pysyy samana, taka-akselipaino 638kg


                                               
Kirjattu

ttimonen

  • Valvoja
  • Newbie
  • ***
  • Viestejä: 545
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/terot/
Vs: Suzukin hienosäätöä
« Vastaus #96 : Joulukuu 29, 2008, 21:25:41 »

Alhaalla on paino pysynyt. Eikös se ole aikalailla se mitä jo arvailin pikkujouluissa?
Kirjattu

Rak

  • Ylläpitäjä
  • Newbie
  • *****
  • Viestejä: 1867
    • Profiili
Vs: Suzukin hienosäätöä
« Vastaus #97 : Joulukuu 30, 2008, 17:41:28 »

Ei pysty muistaan kuka arvailu ja mitä ;D

Tuosta on hyvä lähtä laihduttaan ;)
Kirjattu

Rak

  • Ylläpitäjä
  • Newbie
  • *****
  • Viestejä: 1867
    • Profiili
Vs: Suzukin hienosäätöä
« Vastaus #98 : Toukokuu 06, 2009, 17:54:58 »

Nyt on kymmenen kiloa laihdutettu ;)
Kirjattu

vhanhisuanto

  • Vieras
Vs: Suzukin hienosäätöä
« Vastaus #99 : Toukokuu 12, 2009, 05:45:47 »

Nyt on kymmenen kiloa laihdutettu ;)

Autosta vai kuskista? ;D
Kirjattu

Rak

  • Ylläpitäjä
  • Newbie
  • *****
  • Viestejä: 1867
    • Profiili
Vs: Suzukin hienosäätöä
« Vastaus #100 : Toukokuu 12, 2009, 18:56:36 »

Tainnu kuskista lähtä, autoon ei oo paljoa koskettu  ;D
Kirjattu

Rak

  • Ylläpitäjä
  • Newbie
  • *****
  • Viestejä: 1867
    • Profiili
Vs: Suzukin hienosäätöä
« Vastaus #101 : Heinäkuu 11, 2009, 10:14:15 »

Jaahas, piti ruveta koe-eläimeksi.
Vasemmalta puolen menny kuluneina aikoina kaks vetoniveltä ja molemmat hajonnu kruunusta eli vetareista on tullu romurautaa samalla.
Tilasin tml vetokepin ja niveliä, näistä kuulemma katkeaa tumppi irti joten vetari oletettavasti säilyy tästä eteenpäin.

Ja koska suzukin nivelen sokka on niin tiukka että niveltä ei aina saa irti rikkomatta sokkauraa vetarista, niin tein uuteen vetariin martackin.
Eli jätetään vetarin nokasta sokka pois ja hitsataan vetarin sisäpään booriin täppi joka ottaa kiinni poskirattaan booriin ja estää vetarin liukumisen liikaa sisään.
Suzukin tapauksessa pitää täppi tehdä myös nivelen päähän koska koska vetari pääsee muuten menemään sinnekkin aika pitkälle(muuten vois ajaa ilma täppejäkin, vetarin stefa pysyy kokoajan liukupinnallaan, mutta halusin varmistaa ettei boorit pääse liian "huulelle").
Tojotatassahan on lukkorengas nivelen ulkopuolellakin joka estää vetarin liukumisen nivelen sisään.

Nilviäisen vaihdosta/yleensä remontista tuli siksikin helpompaa kun nivelen voi kiinnittää napalukkoon, laittaa kannen päälle ja sitten koko kääntöpään vaan työntää paikallaan olevan vetarin nokkaan, ei tartte tällätä nivelen booria napalukkoon samalla napaa kannatellen :)

Oikealtakin on mennu yks nivel mutta kruunu jäi ehjäksi, siihen pitäis tehdä täpit kans kun jaksais joskus vaan purkaa navan. Lisäongelma on siinä että olen hukannut ko vetarin..

Kirjattu

Rak

  • Ylläpitäjä
  • Newbie
  • *****
  • Viestejä: 1867
    • Profiili
Vs: Suzukin hienosäätöä
« Vastaus #102 : Heinäkuu 11, 2009, 10:34:19 »

Moottorin vaihdoin myös kuluneella viikolla, mullahan on kaks samanlaista konetta ja edellisestä koneesta mittasin yhdestä sylinteristä 40% ohivuotoa ja lisäksi reilumman kierrättelyn/maantieajon jälkeen kävi tuputtamalla johon jonkinlainen diaknoosi oli että venttiili(t) ei sulkeudu kunnolla kun kone käy tarpeeksi kuumana(venttiili naputti samaan aikaan).

uUudesta koneesta ei tuoreeltaan ohivuotoja löytynyt, venttiilin nostimet tosin naputtaa tässä koneessa jopa pahemmin kuin vanhemmassa vaikka käytin nekin osina.

piti vähän tuunata samalla ;)



Pitää kattoa josko vaihtaa vanhan koneen nostimet tähän samalla kun peukaloin nokkien ajoitusta ;D

Ainiin, imuputkiston(putsarin) kaasuläpälle asti rullasin alumiiniteipillä, toiveena alemmat imulämmöt ;D
Jos ei auta niin voipi tehä foliohatun itelle niistä ;)
Kirjattu

Rak

  • Ylläpitäjä
  • Newbie
  • *****
  • Viestejä: 1867
    • Profiili
Vs: Suzukin hienosäätöä
« Vastaus #103 : Heinäkuu 12, 2009, 08:02:03 »

Etukardaaniin on suunnitteilla henkilöauton vetonivel jakolaatikon päähän tasaamaan käyntiä, nykyisellään tärrää aika pahasti hitaalla nelosellakin kun on tarpeeksi vetoa.

Johtuu siitä kun mulla on perän päästä nivel suorassa ja jakolaatikon päässä kulmaa on sitten reilummin.

Optimi ratkaisuhan ois löytää jostain sopeva polvinivel, mutta hiluksin ko. esineessä ei riitä kulma ja  on se aika isokin, Opel Fronterassa ois sopevan kokoinen mutta sellaisia ei irtonaisina ole käteen sattunut.
Kirjattu

vhanhisuanto

  • Vieras
Vs: Suzukin hienosäätöä
« Vastaus #104 : Heinäkuu 14, 2009, 10:51:20 »

Minkälaisen/kokoisen nivelen tarttisit? Mulla on jotain vanhoja vetareita hyllyssä, joista löytyy sekä tripoidi- että vakionopeusniveltä...
Kirjattu
Sivuja: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 12
 

Sivu luotiin 0.042 sekunnissa. 23 kyselyä tietokannasta.