Alatukivarsien puslatkin tuli vaihdettua jo viimevuonna. Pitäisi mitata pyöränkulmat uudestaa notta mitä casterille kuuluu nyt.
Vaihelaatikoitakin tullut remontoitua urakalla, ekaan laatikkoon iskin kaikki laakerit, kuula+neula, uusiksi ja synkrot kans. Sitten aloin pähkäilemaan kardaanin lähdön puslan välystä joka päättyi siihen että totesin 5 vaihteen välityksen "vääräksi".
Piti olla samurain 0.864, oli sj413:n 0.795
Toinen laatikko jonka hain puslan tutkailua varten on nyt remontissa jotta laitan sen väliaikaisesta paikoilleen kunnes saan tuon kaikki uudet hilut sisältävän lootan haluttuun iskuun.
Tähän väliaikaislaatikkoonkin menee kuulalaakerit uusiksi(6kpl) neulalaakerit on ok, ja synkrotkaan eivät ole kuluneet alle minimin. Se hännän pusla on tässäkin väljä, mutta en nyt tartu siihen.
Tarkoitus saada lähiaikoina vaihdettua moottori ja vaihteisto jotta saa romut pois työmaalta pyörimästä.
Edellinen moottori menee takaisin paikalleen, töpötysvika on 99% todennäköisyydellä nokka-akseleissa jotka börje-ruotsista on hionut simoissaan kummallisiksi.
Laakereiden numeroita, kuulalaakerit ja kytkinakselin stefa:
Neulalaakerit lukuunottamatta 5 vaihteen laakeria ja kytkin ja pääakselin välissä olevaa laakeria:
Silmälaakeri: