OFFROAD OULU

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Hauskaa ja haasteellista maastoautoilu kevättä toivoo OffRoad Oulu ry.

Kirjoittaja Aihe: Suzukin hienosäätöä  (Luettu 105983 kertaa)

Rak

  • Ylläpitäjä
  • Newbie
  • *****
  • Viestejä: 1867
    • Profiili
Suzukin hienosäätöä (päivitetty 1.9)
« Vastaus #15 : Kesäkuu 10, 2006, 06:39:42 »

Tuo "pohja" on jotain teollisuusepoksia jota ostin viime keväänä suikan maalaukseen, maalikaupassa sanoi että sen pitää olla täysin kuiva ennen kun voi akryylin vetää päälle, koska akryyli kuivaa tuota epoksia nopeammin, niin vaarana ois että epoksi jatkaessaan kuivumista puskee akryylin irti :?:

Eikä tuo sinällään hidasta homman etenemistä kun olen tuon moottorin kans paininu ja sain sopevasti eilen korvakot heppiin.

Pitää soitella jos tulee avun tarvista, sitte vähän selkiintyy kun saapi värit pelteihin päälle.




Se on siinä :!:
Heti paljon tuhtimpaa tekoa tuo 413:n loota verrattunu kymppiin.
Vasemmalle meni 13:sta korvakko, oikealle kympin muokattuna, vaihteistonkorvakko onnistu kans suht helposti.

Välitysetki ois postissa odottomassa ja beadlockit luultavasti matkahuollossa :)
Kirjattu

Rak

  • Ylläpitäjä
  • Newbie
  • *****
  • Viestejä: 1867
    • Profiili
Suzukin hienosäätöä (päivitetty 1.9)
« Vastaus #16 : Heinäkuu 18, 2006, 16:08:10 »

Kaikkea on tullu tehtyä  ja saatu jopa jotain toimimaan :lol:

Tänään sain hankittua leiman, moottorin muutoskin onnistui kivutta, heinäpään a-katsastusta voin suositella, eivät turhista välittäneet 8)

Pitää tophyn jälkeen tarinoida jotain tehdyistä jutuista, ja jos luoja suo niin kuviakin saattaa löytyä, kovalevy sanoi työsopimuksen irti, pitää käyttää helsingissä tutkittavana josko sieltä saa jotain takaisin :|
Kirjattu

Rak

  • Ylläpitäjä
  • Newbie
  • *****
  • Viestejä: 1867
    • Profiili
Suzukin hienosäätöä (päivitetty 1.9)
« Vastaus #17 : Elokuu 10, 2006, 10:35:49 »

Nyt ois vähän jatkoa:
Kympin lämpötunnistimen sai tungettua kolmentoista imusarjassa olevan lämpökytkimen tilalle(pun.rengas), kuvassa näkyy letkut jotka siihen tuli, tarkoitus ilmeisesti ohjata tyhjäkäyntiä isommalle kylmänä mutta on toistaiseksi toiminu ilmankin. keltainen on 413:n vakio lämpötunnistin.



Takaluukku oli ottanu itteensä 31:sen painosta, "muutama" pistehitsi oli irronnut:



Jarrutehostinta varten piti suurentaa tulipellin reikää, kuvassas näkyyy reikäporalla piirretty ympyrä minkä verran ja mihin suuntaan suurensin, reiästä tuli muistaakseni n.58 millinen:



Tehostin on peräisin swiftistä, pääsylinteri samuraista(oli jokusen millin swiftin sylinteriä isompi ja putken lähdöt eri puolella), samurain tehostin ois ollu pari senttiä isompi halkaisijaltaan, tämänkin laitto oli tarkalla, piti ottaa irti tulipellistä jatkomuttereilla.
tehostimen ja tulipellin välin tiivistyksen hoidin sopivalla letkunpätkällä, näkyy kuvassa.  Jarrupolkimeen piti porata isompi reikä vähän vanhaa ylemmäs ja jonku verran leikata/pirrata polkimien telinettä että sai muttereille paikat/tuon tumpin jonko ympärilla letku on, mahtumaan paikoilleen. Polkimelta lähtevälle varrelle ei tarvinnu tehdä muuta kuin hienosäätää.



Ylävesiletku meinas herättää hätää, onneksi älysi lähteä kyseleen tarvikeliikkeistä mutkapaloja, tarviketorilta löytyi sopivat, maksoi muistaakseni ~kolmekymppiä mutta säästi kummasti vaivaa:



Mainos väliin, nämä wurthin tsi klemmarit on käteviä, sopiva löytyy aina.



Vaihdekepin reikää piti suurentaa taaksepäin, kuvassa näkyy vanhan kumin reiät joten se ei käyny, laitoin samurain suojuksen, takapäähän piti tehä uudet reiät:


Kirjattu

Rak

  • Ylläpitäjä
  • Newbie
  • *****
  • Viestejä: 1867
    • Profiili
Suzukin hienosäätöä (päivitetty 1.9)
« Vastaus #18 : Elokuu 10, 2006, 11:03:22 »

Snorkkeli materiaali on 60mm alumiinipaperiputkea, löytyy pohjolan kumista 5mm jaolla, sopi justiinsa suikan ilmanputsarikoteloon.







Taka-akselissa trackbarin ja apujousien kiinnikkeet:



Näistä pitäis saada ite tanko tehtyä, vanttiruuvi on m16:n, pusla tuon levynpäällä on c vectran takatukivarresta, työntövarren pää löytyi varastosta(putkenpätkillä holkitin pienemmäksi):



Edellisen kuvan pitkä mutteri on ylemmän tangon akselin päässä putken sisälle hitsattuna, sen ja vanttiruuviin välissä on pätkä kierretankoa, akselin pään puslat on b vectran poikittaistukivarsista, putket on hitsattu suoraan pusliin.
Korvakko on kiinnitetty runkoon edestä neljällä m8:lla ja takaa kuudella m6:lla, Alempi putki on 1.5 mm seinämällä, ajattelin kokeilla kestääkö ja nyt tiedän että ei kestä :wink:

Kirjattu

Paavo

  • Valvoja
  • Newbie
  • ***
  • Viestejä: 2510
    • Profiili
Suzukin hienosäätöä (päivitetty 1.9)
« Vastaus #19 : Elokuu 10, 2006, 19:47:37 »

Mukavasti on edennyt, siistiä työtä ja hyviä kuvia.
Kirjattu

Rak

  • Ylläpitäjä
  • Newbie
  • *****
  • Viestejä: 1867
    • Profiili
Suzukin hienosäätöä (päivitetty 1.9)
« Vastaus #20 : Elokuu 17, 2006, 17:29:45 »

Tälläiset tupsahti takapihalle, kiitokset Petelle 8)



Miten niin renkaalla ja renkaalla eroa :lol:





Molemmissa kuvissa polvenpäällä ~120kg, ei tarvi paljoa ilmaa laitella suikassa noihin  :P
Kirjattu

4x4_88

  • OffroadOulu:n hallitus
  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 550
    • Profiili
Suzukin hienosäätöä (päivitetty 1.9)
« Vastaus #21 : Elokuu 20, 2006, 18:44:26 »

Kätevän näköinen toi snorkkeli hässäkkä. Vois itekki joskus tehä tollasen!
Aijai ei pitäs kattoa muiden autoja ku alkaa oma voikuttamaan ihan huonolta  :lol:
Kirjattu

Rak

  • Ylläpitäjä
  • Newbie
  • *****
  • Viestejä: 1867
    • Profiili
Suzukin hienosäätöä (päivitetty 1.9)
« Vastaus #22 : Elokuu 29, 2006, 18:02:51 »

Tuon snorkkelin vetäminen tuosta vaatii vaan akun siirtämisen pois haitolta
Kirjattu

Rak

  • Ylläpitäjä
  • Newbie
  • *****
  • Viestejä: 1867
    • Profiili
Suzukin hienosäätöä (päivitetty 1.9)
« Vastaus #23 : Elokuu 29, 2006, 18:26:37 »

Beadlockkeja tuli väsättyä joutessaan kun nuo renkaatkin nyt on..

Tälläinen "hitsausasema" piti värkätä, copyright Laalaa.
Jekkulangalla säädetään jousen kireyttä.
Napa on hitsattu siksi ruuvipenkkiin kun vaihdoin vanteiden keskiöt suzukiin sopiviksi, niin ei pysyny paikallaan kun koputteli vasaralla kehää.
Virran syöttö tulee suoraa akkulaturilta, piti saada 6volttia kun 12:sta pyöri liian lujaa, virtajohdossa on lisäksi vuodelta miekka ja kypärä oleva lämppärinpuhaltimen tehonsäätöpotikka jolla sai lisähidastusta.



Sama vanteen kera



Valmiiksi hitsattu, parista kohti joutui parsimaan, kierros kesti sen verran aikaa että teki mieli täristä välillä:



Vanteet vein maalattavaksi Oulun jauhemaalaukseen, väriksi tulee ral 9007  Klik

Pitäis olla ihan metallinhohtoversio :lol:
Kirjattu

Rak

  • Ylläpitäjä
  • Newbie
  • *****
  • Viestejä: 1867
    • Profiili
Suzukin hienosäätöä (päivitetty 1.9)
« Vastaus #24 : Syyskuu 01, 2006, 20:30:38 »

Tänään tuli niputettua kumit kuntoon ja alle.

Vanteet maalattuna, hyvältä vaikuttaa maalaus:



Venttiileiksi laitoin mallia traktori, metallirunko läpi asti, tuossa päällä tuollainen kumiholkki  joka tiivistää reiän kiristettäessä.

Reikä piti porata 16 milliseksi, laitoin venttiilin kaveriksi inner liner sealeria(ostin beadlockkia varten mutta kokeilen ensin ilman), poranterä oli vähän huono joten reikää ei voinut kehua.





Kumeista leikkasin kuvioiden pohjat auki, jos joustaisi vähän paremmin:



Samalla tuli todettua että eihän tässä mitään kärryä renkaille tarvikkaan luuloista huolimatta :mrgreen:



Piti käydä tuoreeltaan testimässäkin, pari kuvaa kun "sattui" kivi eteen :D

 



Painetta renkaissa 0,3bar ,tasaisella rengas ei juurikaan painu, pitäis varmaan ajaa ilman venttiileitä :wink:  8)
Maantiellä ei juurikaan eroa sutiaisiin, tärisee jonkun verran enemmän, woblausta ei käytännössä ole tie(1,4bar) eikä maastopaineilla.
Pyörimäänkin mahtuu iahan hyvin, eipä nuo kooltaan entisiä juuri kummemmat ole.
Äänistä ei oikein voi sanoa, pitäis pakoäänet saada pienemmiksi niin sitten vois jopa kuulla rengasäänet :wink:
Jos kulumisesta ei tarvis murehtia niin noilla vois vaikka ajaa maijanlammelle...
Kirjattu

Rak

  • Ylläpitäjä
  • Newbie
  • *****
  • Viestejä: 1867
    • Profiili
Vs: Suzukin hienosäätöä (päivitetty 1.9)
« Vastaus #25 : Joulukuu 16, 2006, 18:56:27 »

Jappasempa tässä joutessaan...

Swambbereilla ei ehkä sittenkään kehtaa kovin tiellä ajaa, ei teho tahdo riittää sujuvaan etenemiseen >:(

Vinssi vaihtui xd9000i -> 9.5ti. Nyt pitäis veden ja paskan pysyä vinssistä ulkona, voip rauhassa kellua vaikkapa Maijanlammella ;)



Kirjattu

Rak

  • Ylläpitäjä
  • Newbie
  • *****
  • Viestejä: 1867
    • Profiili
Vs: Suzukin hienosäätöä (päivitetty 1.9)
« Vastaus #26 : Helmikuu 25, 2007, 18:53:04 »

Jaahas, nyt on taas se aika vuodesta ;)

Tällekkin vuotta on  jo päässyt puuhaamaan.

Jotain puuttuu kuvasta, enkä tarkoita akseleita ;)



jakolaatikon korvakko saa uuden sijainnin edelliseen liittyen:



To do listaa en taida edes tehdä kun ei kuitenkaan kaikkea saa valmiiksi mihinkään mennessä.

Moottori nyt pitäis ainakin vaihtaa ruiskuversioon jousitusväsäyksen lisäksi.

Kirjattu

Hande

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1706
    • Profiili
Vs: Suzukin hienosäätöä
« Vastaus #27 : Helmikuu 25, 2007, 19:49:10 »

Juu jouset puuttuu  ;D
Kirjattu
On t

jp-74

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 412
    • Profiili
Vs: Suzukin hienosäätöä
« Vastaus #28 : Helmikuu 25, 2007, 20:23:21 »

välikartaani? tuleeko volvolaise vaihteisto akselin paikalle ???
Kirjattu

Rak

  • Ylläpitäjä
  • Newbie
  • *****
  • Viestejä: 1867
    • Profiili
Vs: Suzukin hienosäätöä
« Vastaus #29 : Helmikuu 28, 2007, 16:35:45 »

Tuolla jakiksen korvakon siirrolla saadaan vaan vähän lisätilaa, vaihteistot ei muutu mihinkään.

Vihje: Koitappa laittaa latijousia kiinni ;)

Hande tais jo tietää :)
Kirjattu
 

Sivu luotiin 0.035 sekunnissa. 23 kyselyä tietokannasta.