OFFROAD OULU

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Hauskaa ja haasteellista maastoautoilu kevättä toivoo OffRoad Oulu ry.

Kirjoittaja Aihe: Suzukin hienosäätöä  (Luettu 107161 kertaa)

jp-74

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 412
    • Profiili
Vs: Suzukin hienosäätöä
« Vastaus #30 : Helmikuu 28, 2007, 17:52:34 »

kehep, jousie korvakkeet puutuu, teetkö rengen tangoilla kiekura alustan? mille kohtaa tulee kiinnikeet runkoon? jaa viel kuinka "tynkä" tulee taka kartaanista kun siirrät jakolaatikon? nivelet varmaan tykkää joustoissa kun lyhyt kartaani
Kirjattu

Rak

  • Ylläpitäjä
  • Newbie
  • *****
  • Viestejä: 1867
    • Profiili
Vs: Suzukin hienosäätöä
« Vastaus #31 : Helmikuu 28, 2007, 18:10:34 »

Rangea, jojotaa ja audia (ja ehkä foordia kokeeksi) tulee alustaan ;)

Jakis ei siirry mihinkään vaan tukirauta katkaistaan korvakoiden välistä.
Tarkasti kun katsoo niin uudessa korvakossa on tukikumi paikoillaan.

Vähän mietityttää aiheuttaako tuen lyhentäminen ravistuksia mutta pitää sitten etsiä jäykempiä kumeja.

Edessä kiinnitykset jää ainakin osittain rungon alapuolelle, takana ne saa kylkiin kiinni.
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 28, 2007, 18:14:11 kirjoittanut Rak »
Kirjattu

Rak

  • Ylläpitäjä
  • Newbie
  • *****
  • Viestejä: 1867
    • Profiili
Vs: Suzukin hienosäätöä
« Vastaus #32 : Maaliskuu 12, 2007, 17:46:17 »

Nyt on jotain näkyvääkin saatu aikaiseksi :)





Palikat on vasta heftattu paikalleen, ylätukea pitää vielä nytkäyttää puolisentoista senttiä eteenpäin ja alatukivarren korvakoita kääntää pari astetta enemmän alas.

Sen verran mallailin kardaania että pituussuuntainen liike taitaa jäädä alle senttiin, tuohon ei voi edes sovitepalaa laittaa väliin, vaan pitää vaihtaa jarrurumpu isompijakoiseen tai sitten kardaaniin laippa.
Kirjattu

joke

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 128
    • Profiili
Vs: Suzukin hienosäätöä
« Vastaus #33 : Maaliskuu 12, 2007, 19:40:12 »

Tutun näköistä palikkaa.
Kirjattu

Rak

  • Ylläpitäjä
  • Newbie
  • *****
  • Viestejä: 1867
    • Profiili
Vs: Suzukin hienosäätöä
« Vastaus #34 : Maaliskuu 25, 2007, 08:56:24 »

Takapään odotellessa osia piti sovitella tehostinta paikalleen:



Vitaran simpukan rattiakselinlähtö ei ole aivan samansuuntainen rungon kanssa mutta ei haittaa ainakaan suzukin omien moottoreiden kanssa.



Kaksi takimmaista reikää pitää tehdä itse, rungon ala- ja ulkopintaan on tarkoitus hitsata vahvikelevyt.



Korinkorvakkoa pitää vähän sipaista rälläkällä, tai sitten pistän rikan tehostajan ja rungon väliin.
Muuten mahtuu korinpuolesta paikalleen, jäähdytintä en ole vielä sovittanyt mutta silmämitalla pitäis paikalleen mennä.

Vinssipetikin mahtuu  pienellä hienosäädöllä paikoilleen vaikka simpukan nokka tulee parisenttiä pidemmälle.
Kirjattu

Rak

  • Ylläpitäjä
  • Newbie
  • *****
  • Viestejä: 1867
    • Profiili
Vs: Suzukin hienosäätöä
« Vastaus #35 : Maaliskuu 25, 2007, 09:26:40 »

Tämmöisiä köykämiininpalasia ilmaantui viikolla varastoon, yksin jaksoi nostaa auton perästä pois 8)



1.3l 16v  ~100hv 6500rpm ;D
Vielä kun keksis keinon leimata...
Kirjattu

jp-74

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 412
    • Profiili
Vs: Suzukin hienosäätöä
« Vastaus #36 : Maaliskuu 25, 2007, 13:29:28 »

vastahan käytit leimalla ;D ja ens vuonna vasta seuraava

kävin konttorilta kyseleen koneen kuutioita ja tehoja kun aloin suunnitella isompaa nii kirjotti max kuutiot 1655 ja tehoja 76,8hp, käsitin että liian tehokkaan koneen saa "kuristaa" että hyväksyvät,

kaasuttimen/ ruiskuläpän ja imusarjan väliin laippa jolla kuristat virtauksia, ruiskun ohjain boxissa voi mennä aivot sekasi jos eioo säädettävä, sit Prokkolaan Jäälin yrityspuistoon mittaan tehot, uusista tehoista todistus ja konttorille, kuulostipa helpolta ;D
Kirjattu

Rak

  • Ylläpitäjä
  • Newbie
  • *****
  • Viestejä: 1867
    • Profiili
Vs: Suzukin hienosäätöä
« Vastaus #37 : Maaliskuu 25, 2007, 17:42:37 »

Nope, tehoja ei voi alentaa, näin mulle sanottiin.

Kuutioita saattaa saada sen 1.9litrasen dieselin mukaan, eli 2.375. Ko konetta ei ole taidettu koskaan tuoda suomeen eli laput pitää haalia jostain.

Jotain pitää muuttaa että teholappuja voi käyttää. Jos laittaisin pelkän kannen+ruiskun tai vaihtaisin ruiskun tilalle kaasarit  niin silloin laput oletettavasti kävis. Pelkkää kantta en halua vaihtaa koska alakerta on eriluokkaa kuin muissa suzukeissa.

Pitääpä muuten kysyä saako moottorinohjauksen vaihdolla teholaput käymään katsastuksessa  ;D
Kirjattu

jp-74

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 412
    • Profiili
Vs: Suzukin hienosäätöä
« Vastaus #38 : Maaliskuu 25, 2007, 18:19:14 »

minulle sanovat ettei käy se 1,9td vertailuksi kun se on samuraissa nii eri sukupolvea entä sj410/413, ja eioo paljo apuja vaikka käviskin kun siinä on saman verran heppoja kun 1,3 bentsiini koneesa, eli sais laitaa 2,375litrase 76,8hp ;D Opel rekortin vanha 2,3 diisseli nii ei mene tehot yli mut painoa tulee aivan helwetisti ;D

lueskelin just noita AKEn säännöksiä nii "maalais järjellä" aateltuna jos laitat koneen ja vaihat ruiskut kaasuttimeen nii silloin teholappujen pitäs käydä, ja jos tehot jää sallitun alapuolelle

ei oikeen löydy ennakkotapauksia joissa pitäny tehdas tekoisesta koneesta vähentää tehoja ja viel todistaa se  ;)
Kirjattu

Rak

  • Ylläpitäjä
  • Newbie
  • *****
  • Viestejä: 1867
    • Profiili
Vs: Suzukin hienosäätöä
« Vastaus #39 : Maaliskuu 25, 2007, 19:01:35 »

Tuo koneen koko mahdollistaa sen että käyttää vaikka volvon b sarjan koneita joita löytynee pienillä tehoilla ja eikun viripalikkaa kehiin ;)
Kirjattu

jp-74

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 412
    • Profiili
Vs: Suzukin hienosäätöä
« Vastaus #40 : Maaliskuu 25, 2007, 19:33:14 »

tahtoo noi volvolaiset painaa aika paljon, kyl katselin kaiken näkösiä kartaanivetosia kun aloin suunnitella konetta, täältä oli helppo katsoo minkä näkösisä olis hyvä kone +laatikko paketti http://www.ajovalo.net/historia.htm

esim, ford sierra/taunus 1593cc 75hp, bmw 316 1573cc 75hp, volvo 340 1397cc 72hp, volvo 340D 1595cc 54hp, toyota corolla 1.8D 1839cc 58hp
Kirjattu

Rak

  • Ylläpitäjä
  • Newbie
  • *****
  • Viestejä: 1867
    • Profiili
Vs: Suzukin hienosäätöä
« Vastaus #41 : Maaliskuu 26, 2007, 17:56:29 »

Volvo oli esimerkki siitä että iso kone, pienet tehot ja kun kone leimassa niin sitten viritetään ;)

Saatoitpa muuten olla oikeassa tuossa kuristusjutussa, kävin tänään haistattelemassa konttorinpoikia, katotaan miten käy ;)
Kirjattu

pete

  • OffroadOulu:n jäsen
  • Newbie
  • ***
  • Viestejä: 98
    • Profiili
Vs: Suzukin hienosäätöä
« Vastaus #42 : Maaliskuu 27, 2007, 05:26:50 »

Moi

soita aken tekniseen palveluun tiistaina tai torstaina niin saat oikeaa tietoa eikä tarvi jäppästä katsastusmiesten kanssa

-Pete-
Kirjattu

jp-74

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 412
    • Profiili
Vs: Suzukin hienosäätöä
« Vastaus #43 : Maaliskuu 27, 2007, 12:56:20 »

Volvo oli esimerkki siitä että iso kone, pienet tehot ja kun kone leimassa niin sitten viritetään ;)
esimerkiksi aatelinki, mut se painoraja on 10/20%, ton painontakia kevennän oman keulaa siirtämällä taakse ja poistamalla ylimääräiset rompeet

minusta on mukava käydä jäppäsee konttorilla ja hörppiä (ilmaiset) aamu kahvit, vai miten on Rak? ;D
Kirjattu

Rak

  • Ylläpitäjä
  • Newbie
  • *****
  • Viestejä: 1867
    • Profiili
Vs: Suzukin hienosäätöä
« Vastaus #44 : Maaliskuu 27, 2007, 14:48:35 »

Teknisen palvelun numeroa ei enää ole aken sivuilla ja numerossa on vastaaja joka kehottaa kysymään konttorilta(osittain ymmärrettävää: soitat palveluun ja sitten menet konttorille sanomaan että sieltä luvattiin) .

Mää saan ihan työn puolesta käydä kiusaamassa inssejä, ei tarvi vapaa aikaa joka kerta tuhlata ;)
Kirjattu
 

Sivu luotiin 0.027 sekunnissa. 22 kyselyä tietokannasta.