Kotimaiset maastoautosuunnistuskilpailut yhdistyvät sarjaksi
Tänä vuonna sarjaan kuuluvat Lapland Trophy, TML Trophy ja
Warn Challenge. Erillistä CUP-osallistumismaksua ei ole, CUP-
kisoihin osallistuvat kilpailijat ovat automaattisesti mukana CUP:issa.
Ensi vuonna mukana mukana on myös Talvieksytys ja mahdollisesti muitakin kisoja.
Off-Road Suunnistus-CUP ajetaan kalenterivuosittain. 2007 alkaen sarjan
kilpailuilla on yhteiset säännöt, mutta joitain kilpailukohtaisia erojakin on,
esim. rastin leimaaminen (EMIT/kuva).
Sarja ajetaan neljässä luokassa:
- Original (max. rengaskoko 787mm, ei korotuksia tai porttaaleja)
- Standard (max. rengaskoko 838mm tai 787mm porttaalein)
- Modified (max. rengaskoko 915mm tai 838mm porttaalein)
- Prototype (max. rengaskoko 1043mm myös porttaalein)
Original- ja Standard-luokan autojen tulee olla rekisteröityjä ja katsastettuja,
Modified ja Prototype-luokissa voi ajaa siirtokilvilläkin. Kaikkien autojen tulee
olla vakuutettuja. Kokonaan naisista koostuvalle joukkueelle sallitaan 51mm
suuremmat renkaat.
Kaikissa ensi vuoden kilpailuissa Standard-luokan avoautoissa tarvitaan ainakin
pääkaari takatuin, samoin Modified- ja Prototype luokan umpiautoissa, ja näiden
isojen luokkien avoautoissa pitää olla täysi turvakehikko.
Kilpailuissa sijoittuneet saavat pisteitä 20-17-15-13-12-11-...-1 (16. sija).
CUP-lopputuloksiin huomioidaan N-1 kilpailun pisteet (heikoin jää pois), eli 2006
siis kahden parhaan kilpailun pisteet. Kunkin luokan kolme parasta palkitaan.
Paavo Leinonen
Ken Nyman
Kari Tannijärvi
Timo Lipponen
Raimo Hietala