Multa puuttuu vaan se suska ja aikaa... :cry: ja ihan vähän rahaa
Mutta aiheesta vielä sen verran, että jos auton hankinnalla ei ole ihan kamala kiire, niin tule ajopäiville ja safareille tms. mukaan, ja katsele miten autot toimii siinä iskussa kun ne itse kullakin sattuvat olemaan (rengastus, vinssit), ja juttele eri heppujen kanssa, huomaat että milepipiteitä on ainakin:
- paskoja ne on kaikki, toiset vaan on vähän vähemmän paskoja
- MERKKI on ainoa oikea, muut ei oo yhtään mitään (MERKKI on sen hepun oma auto)
Ja vähällä vaivalla oppii erottamaan värikkäätkin mielipiteet tosiasioista, ja saa monenlaista näkökulmaa asioihin. Näissä autoissa kun on se hyvä puoli että mikään ei oo selkeästi paras tai ainoa hyvä vaihtoehto, esim.
- pieni on maastossa näppärä, mutta sinne ei mahdu romua ha heppuja
- lyhyt akseliväli vs. pitkä niin paikat van vaihtuu mitkä on helppoja/vaikeita
- monesti sama homma painon kanssa, paitsi että keveys on yleensä valttia myös voimansiirron kestävyyden kannalta
Mutta jos kuume on liian korkealla, niin ostaa pamautat vaan jonkun, ja siitä se lähtee. kaikissa jäykkäakselisissa on ainakin periaatteessa eväitä rankentaa vaikka kuinka pitkälle, mutta jos koslassa sattuu jo valmiiksi olemaan perusasiat kohdallaan, niin ei sitten enää tarvii niihin käyttää aikaa aj aenergiaa (ja rahaa).
-Paavo