OFFROAD OULU

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Hauskaa ja haasteellista maastoautoilu kevättä toivoo OffRoad Oulu ry.

Kirjoittaja Aihe: Lavakuljettimen huolto  (Luettu 63482 kertaa)

Mikko

  • OffroadOulu:n jäsen
  • Newbie
  • ***
  • Viestejä: 252
    • Profiili
Vs: Lavakuljettimen huolto
« Vastaus #75 : Marraskuu 18, 2014, 18:50:34 »

Ei onnistunut hitaan ykkösen sekoitus, oli tyytyminen 3,8:aan. Loota on kestänyt toistaiseksi, kun pääsiäisenä iski täystuho moottoriin, ja uusi ei ole vielä paikoillaan. Johtuen vuosien ajan kestäneistä kyselyistä "Eikö sulla ole takalukko päällä?", asensin semmoisen taka akselille. Kuulemma muillakin on kaikenmaailman lukitsimia rakennetuissa härveleissään, niin nyt on hiluskissakin lukkoperä! ;D
Kirjattu
Elämässä pitää olla luksusta, Hi-luksusta.

Paavo

  • Valvoja
  • Newbie
  • ***
  • Viestejä: 2510
    • Profiili
Vs: Lavakuljettimen huolto
« Vastaus #76 : Marraskuu 19, 2014, 21:01:11 »

Tunnustan, olen yksi "Eikö sulla ole takalukko päällä?" kyselijöistä, lievästi yllätti (Taivalkoskella viimeiksi tavatessamme?) kunnollisen lukon puute taka-akselilla noin vähän ihan-tehtaan-jäljiltä olevassa kikottimessa.
Kirjattu

Mikko

  • OffroadOulu:n jäsen
  • Newbie
  • ***
  • Viestejä: 252
    • Profiili
Vs: Lavakuljettimen huolto
« Vastaus #77 : Marraskuu 20, 2014, 16:26:01 »

Etuakselilla on ollut toimiva lukko melkein 15vuotta, ja oliskohan tuo nyt viides kokeilu taakse. Kitkaa, kemppiä, ja kahta erilaista lock-right:ia olen kokeillut, kemppi ei mennyt rikki, mutta ei ollut kovin mukava liikenteessä.
Kirjattu
Elämässä pitää olla luksusta, Hi-luksusta.

kallo

  • OffroadOulu:n jäsen
  • Newbie
  • ***
  • Viestejä: 15
    • Profiili
Vs: Lavakuljettimen huolto
« Vastaus #78 : Joulukuu 01, 2014, 11:07:18 »

Jos siellä on nyt ollut kahta lockrightia, kemppiä ja kitkaa niin mikä tämä viides kokeilu on? Arb?
Kirjattu

Mikko

  • OffroadOulu:n jäsen
  • Newbie
  • ***
  • Viestejä: 252
    • Profiili
Vs: Lavakuljettimen huolto
« Vastaus #79 : Joulukuu 03, 2014, 17:08:25 »

Eaton No-spin.
Kirjattu
Elämässä pitää olla luksusta, Hi-luksusta.

Mikko

  • OffroadOulu:n jäsen
  • Newbie
  • ***
  • Viestejä: 252
    • Profiili
Vs: Lavakuljettimen huolto
« Vastaus #80 : Joulukuu 07, 2014, 13:14:08 »

Taisi tulla pikkujouluissa luvattua että laitan tuoreen projektikuvan:

Etupään madallussarjan CAD mallinnusta (Cardboard Assist Design)  ;D
Moottorikin on jo saman katon alla kuin autokin.
Kirjattu
Elämässä pitää olla luksusta, Hi-luksusta.

khonkonen

  • OffroadOulu:n hallitus
  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 416
    • Profiili
Vs: Lavakuljettimen huolto
« Vastaus #81 : Joulukuu 07, 2014, 17:50:20 »

Projekti etenee jotta mahoton!

Se on hyvä aina ensin hiukan piirrellä mallia, ettei vain heti suinpäin ryntää tekemään priimaa.
Kirjattu

Mikko

  • OffroadOulu:n jäsen
  • Newbie
  • ***
  • Viestejä: 252
    • Profiili
Vs: Lavakuljettimen huolto
« Vastaus #82 : Joulukuu 08, 2014, 19:27:22 »

Kun keskinkertaista yrittää, niin ihan paskaa tuppaa tulemaan.
Kirjattu
Elämässä pitää olla luksusta, Hi-luksusta.

Mikko

  • OffroadOulu:n jäsen
  • Newbie
  • ***
  • Viestejä: 252
    • Profiili
Vs: Lavakuljettimen huolto
« Vastaus #83 : Joulukuu 17, 2014, 18:57:03 »

Tänään se kävi, meinaan hiluski, kopista käyntiin ja avaimesta sammuu! Tapaninpäivä ajelu saattaa olla todellisuutta tänä vuonna...
Kirjattu
Elämässä pitää olla luksusta, Hi-luksusta.

Mikko

  • OffroadOulu:n jäsen
  • Newbie
  • ***
  • Viestejä: 252
    • Profiili
Vs: Lavakuljettimen huolto
« Vastaus #84 : Tammikuu 01, 2015, 18:57:37 »


Siinäpä se olisi, tyytyväisenä uudessa kodissaan  ;D Odottelee ehostusta ja pieniä sähköhommeleita ennen konttorilla käyntiä. Ensimmäistä kertaa sitten vuoden 2007, on auto ja rasvanäppi samassa osoitteessa, ja vieläpä sisätiloissa  :o
Kirjattu
Elämässä pitää olla luksusta, Hi-luksusta.

Mikko

  • OffroadOulu:n jäsen
  • Newbie
  • ***
  • Viestejä: 252
    • Profiili
Vs: Lavakuljettimen huolto
« Vastaus #85 : Tammikuu 24, 2015, 18:11:41 »

Jotain pientä saanut nyherrettyä:

Keulan madallushässäkästä potretti, tolppien yläpäitä kymmenisen senttiä ylöspäin.

Talliakin on pitänyt sisustaa  ;D

Etuvilkut ja parkit kasvoi alumiiniin kiinni.

Kirjava putkihökötys muuttui tummemmaksi.

Kevennystä, märkä vaneri pois ja alumiiniä tilalle.

Patteri piiloutui myös peltilipareen taakse.

Insinöörin iloksi uusi lokasuoja, sekä ikean roiskeläppä  :o
Parin kuukauden sisällä voisi olla mahdollista käydä konttorilla naurattamassa inssejä!
Kirjattu
Elämässä pitää olla luksusta, Hi-luksusta.

Paavo

  • Valvoja
  • Newbie
  • ***
  • Viestejä: 2510
    • Profiili
Vs: Lavakuljettimen huolto
« Vastaus #86 : Tammikuu 25, 2015, 13:23:54 »

Vanteet söpön väriset.

Muuttuiko olka-akselin kulma miten paljon?
Kirjattu

Mikko

  • OffroadOulu:n jäsen
  • Newbie
  • ***
  • Viestejä: 252
    • Profiili
Vs: Lavakuljettimen huolto
« Vastaus #87 : Tammikuu 25, 2015, 16:29:28 »

Casteri palautui takaisin suunniteltuun, pari vuotta sitten lisäsin kolmannet jouset etutolppiin, niin loppui säätövara alaspäin ja jäi pikkuisen liian korkeaksi. Nyt pystyy ruuvaamaan tuosta korosta n. 5cm alaspäin tai 20cm ylöspäin.
Kirjattu
Elämässä pitää olla luksusta, Hi-luksusta.

Mikko

  • OffroadOulu:n jäsen
  • Newbie
  • ***
  • Viestejä: 252
    • Profiili
Vs: Lavakuljettimen huolto
« Vastaus #88 : Maaliskuu 23, 2015, 15:18:19 »

Rakentelutopicin yksitoistavuotispäivä!
Kolmastoista päivä käytin hökötyksen leimalla, ja viime torstaina piti jo käyttöönotto tehdä.
Tuoreen kuvan olisin ottanut, mutta auto on tallissa, ja ulkona sataa lunta.
Eipä tuo paljoa ole parissa vuodessa muuttunut  ;D
Kirjattu
Elämässä pitää olla luksusta, Hi-luksusta.

Mikko

  • OffroadOulu:n jäsen
  • Newbie
  • ***
  • Viestejä: 252
    • Profiili
Vs: Lavakuljettimen huolto
« Vastaus #89 : Maaliskuu 29, 2015, 16:55:32 »

Paha karma vainoaa Suomussalmelle menijöitä, viikko olisi ollut lähtöön, kun töistä palatessa alkoi kuulua pieni sivuääni. Perjantain pähkäilin, että mistähän päästä aloittaisi tutkimisen,
ääni ilmeni siis torstaina. Moottorista öljyt pois, ja pientä metallilastua tuli aluksi öljyn seassa. Öljypohja pois seuraavaksi:

Ykkösen kangen alapää heilui kivasti, eikun pukki irti, eikä laakeria löydy mistään  :o


Kampuran laakerikaula paskana, elikkä toista moottoria tilalle. Tämähän kestikin yli 20 tuntia, ja vajaa 300km...
Kohta alkaa varaosat loppumaan. Nyt en kerennyt edes syöttöä lisätä katsastuksen jälkeen  ;D
Voi kehvatsu!
Kirjattu
Elämässä pitää olla luksusta, Hi-luksusta.
 

Sivu luotiin 0.028 sekunnissa. 22 kyselyä tietokannasta.