OFFROAD OULU

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Hauskaa ja haasteellista maastoautoilu kevättä toivoo OffRoad Oulu ry.

Kirjoittaja Aihe: Lavakuljettimen huolto  (Luettu 63475 kertaa)

Rak

  • Ylläpitäjä
  • Newbie
  • *****
  • Viestejä: 1867
    • Profiili
Vs: Lavakuljettimen huolto
« Vastaus #60 : Tammikuu 30, 2013, 16:49:58 »

Kait se halkookin puut valmiiksi?
Kirjattu

Mikko

  • OffroadOulu:n jäsen
  • Newbie
  • ***
  • Viestejä: 252
    • Profiili
Vs: Lavakuljettimen huolto
« Vastaus #61 : Huhtikuu 14, 2013, 12:25:39 »


Rupesin roikottelemaan vaihteeksi toisinpäin nosturilla, saa karsittua liikoja osia pois.
Kirjattu
Elämässä pitää olla luksusta, Hi-luksusta.

Mikko

  • OffroadOulu:n jäsen
  • Newbie
  • ***
  • Viestejä: 252
    • Profiili
Vs: Lavakuljettimen huolto
« Vastaus #62 : Huhtikuu 20, 2013, 18:11:16 »



Sinneppä alkaa romut hakeutumaan kohdilleen, pientä hienosäätöä vielä kardaanin kulmien kanssa, ja typpihypyttimien uudelleen asemointia. Joku tumpelo kerkesi tuhrata jäykisteen keskelle akselia, niin hankaloittaa kaikkien osien sovitusta ::)
Kirjattu
Elämässä pitää olla luksusta, Hi-luksusta.

Rak

  • Ylläpitäjä
  • Newbie
  • *****
  • Viestejä: 1867
    • Profiili
Vs: Lavakuljettimen huolto
« Vastaus #63 : Huhtikuu 20, 2013, 21:09:39 »

Onko tuo kolmiotukivarsihässäkkä tarkotuksella katollaan? :)

Näyttää jotenkin epäluonnollisessa asennossa olevan, no, ulosjoustot ilmeisesti tapissa ja kuva voi tietty hämätä.
Kirjattu

Mikko

  • OffroadOulu:n jäsen
  • Newbie
  • ***
  • Viestejä: 252
    • Profiili
Vs: Lavakuljettimen huolto
« Vastaus #64 : Huhtikuu 21, 2013, 17:36:41 »



Siinäpä vähän tarkempia kuvajaisia, tarkotuksella on katollaan, sai paremmin riittämään pallonivelen liikkeen.
Ulosjousto on rajoitettu hihnalla suunnilleen siihen mihin iskari ylettää.
Tankki olisi myös tarkoitus saada sopimaan tuon kiinnike pellin yläpuolelle, ja patterit..


Kirjattu
Elämässä pitää olla luksusta, Hi-luksusta.

Mikko

  • OffroadOulu:n jäsen
  • Newbie
  • ***
  • Viestejä: 252
    • Profiili
Vs: Lavakuljettimen huolto
« Vastaus #65 : Toukokuu 09, 2013, 16:10:03 »

Tankille hieman lisää tilaa:

Renkaitakin tuli soviteltua:


Jouset ja iskarit puuttuu kuvista, mutta pohjaanlyöntikumit sattui melkein kohilleen.
Typpihypyttimien yläpäitä pitää siirtää eteenpäin reilut 60cm.
Valmistuu ihan käsiin ;D
Kirjattu
Elämässä pitää olla luksusta, Hi-luksusta.

Paavo

  • Valvoja
  • Newbie
  • ***
  • Viestejä: 2510
    • Profiili
Vs: Lavakuljettimen huolto
« Vastaus #66 : Toukokuu 11, 2013, 07:39:33 »

Ja pallonivelessä riittää liikevara?

Näppärän kokoinen tankki ;D

Kirjattu

Mikko

  • OffroadOulu:n jäsen
  • Newbie
  • ***
  • Viestejä: 252
    • Profiili
Vs: Lavakuljettimen huolto
« Vastaus #67 : Toukokuu 12, 2013, 06:30:09 »

Tankillinen riittää helposti kuukauden ajeluihin, on aika taloudellinen luomudieseli ;D
Nosturilla heilutellessa en ainakaan huomannut että olisi nivel pohjannut, joku paddockin nivel paikoillaan.
Kirjattu
Elämässä pitää olla luksusta, Hi-luksusta.

Mikko

  • OffroadOulu:n jäsen
  • Newbie
  • ***
  • Viestejä: 252
    • Profiili
Vs: Lavakuljettimen huolto
« Vastaus #68 : Kesäkuu 25, 2013, 14:51:18 »

Käytin joutessani leimalla, pääsee kesälomalla töristelemään.

Lava pitäs vielä nakerrella loppuun, ja viritellä paineilmat takaisin ja pari pikkujuttua...
Kirjattu
Elämässä pitää olla luksusta, Hi-luksusta.

Mikko

  • OffroadOulu:n jäsen
  • Newbie
  • ***
  • Viestejä: 252
    • Profiili
Vs: Lavakuljettimen huolto
« Vastaus #69 : Heinäkuu 16, 2013, 07:25:30 »

Siinäpä se, katsastuskuntoisella lähdössä safarille:

Tuhersin tuommoisen varapyöriäis telineen, luo sporttista näköä ;D
Eikä edes roiskeläpät tipahtaneet koeajolenkillä.
Kirjattu
Elämässä pitää olla luksusta, Hi-luksusta.

Mikko

  • OffroadOulu:n jäsen
  • Newbie
  • ***
  • Viestejä: 252
    • Profiili
Vs: Lavakuljettimen huolto
« Vastaus #70 : Marraskuu 10, 2013, 07:18:21 »

Eipä ole tälläkään tullu paljoa ajeltua, reilu 7000km kesällä. Reilu kuukausi sitten kilahti kytkinakselilta hampaita suomussalmelle mennessä, niin piti matkalla käydä vaihtamassa päävaihteisto. Seuraavan päivän saikin ajella ihan mukavasti, ja sitten jakolaatikko keksi tehdä voimansiirrosta portaattoman.

Se ei onnistunut, tuli vain hampaaton.
Työpaikalla nyhersin sitten ehjän laatikoston tilalle, jospa tuolla nyt talven luistelisi.

1,15 metriä on tuommoinen laatikosto pitkä, käsijarruhiluineen ;D
Kirjattu
Elämässä pitää olla luksusta, Hi-luksusta.

Mikko

  • OffroadOulu:n jäsen
  • Newbie
  • ***
  • Viestejä: 252
    • Profiili
Vs: Lavakuljettimen huolto
« Vastaus #71 : Marraskuu 17, 2013, 15:01:39 »

Tuunaus kun nykyään hyvin trendikästä, niin ajattelin kokeilla itsekkin, aiheena ikkunan kalvottaminen.
Sellin paarissa lippalakki kossit kehuivat sen olevan kuuminta hottia!
Kuva ennen:

Ja kuva jälkeen:

Kyllä siinä silmä lepää! Tuskin maltan odottaa perjantaita, että pääsee kylille pongaamaan Pirkkoja!

Kirjattu
Elämässä pitää olla luksusta, Hi-luksusta.

Mikko

  • OffroadOulu:n jäsen
  • Newbie
  • ***
  • Viestejä: 252
    • Profiili
Vs: Lavakuljettimen huolto
« Vastaus #72 : Marraskuu 30, 2013, 17:13:52 »

Kyse olikin ikkunoiden tummennuksesta eikä pelkästä kalvotuksesta, joten työkaverin napero kokeilun uhriksi:

Kylläpä tummeni! Jesaria kun saa eri väreissä, on tosi helppoa tehdä sävylasit itse!
Hiluskiin vaihdoin kotona käydessä nastakumit alle, kai se on uskottava että talvi tulee.
Kirjattu
Elämässä pitää olla luksusta, Hi-luksusta.

Mikko

  • OffroadOulu:n jäsen
  • Newbie
  • ***
  • Viestejä: 252
    • Profiili
Vs: Lavakuljettimen huolto
« Vastaus #73 : Joulukuu 21, 2013, 15:42:46 »

Tänään alkoi kuulua taas päävaihteistosta tuttu ääni, aivan kuin kytkinakselilta puuttuisi hampaita...pitäsköhän vaihtaa bensakone tai vahvempi laatikko?

Kirjattu
Elämässä pitää olla luksusta, Hi-luksusta.

Mikko

  • OffroadOulu:n jäsen
  • Newbie
  • ***
  • Viestejä: 252
    • Profiili
Vs: Lavakuljettimen huolto
« Vastaus #74 : Maaliskuu 10, 2014, 18:06:03 »

Päädyin toisenlaiseen vaihteistoon, vaikka pensanhajusta tulisikin kivasti mopoilu mieleen ;D
Läjän kytkinkoppa, runnerin laatikon kuoret, hiasen sisuskalut, adapteri, ja jakolaatikkoon 23-pooriset sisäänmeno akselit, ja "Plug and Pray" tyyppinen ratkaisu on valmis. Kylkiäisenä ykkösen välitys vaihtui hieman hitaammaksi. Kuvankin otin, se on puhelimessa. Ei halunnut tulla sieltä pois.
Kirjattu
Elämässä pitää olla luksusta, Hi-luksusta.
 

Sivu luotiin 0.029 sekunnissa. 23 kyselyä tietokannasta.